• 1
  • 2
2007-10-25, 20:59
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Har ni någon gång träffat en person som ni nästan direkt fått starka känslor för, men som kanske tynar bort när ni inte träffar personen mer/träffar personen och lär känna honom/henne?

Vi kan kanske lättare bli förälskade av någon som vi får intrycket av att vara allt det vi letar efter hos en person?
Vi bygger upp en illusion av personen, en drömbild, ett luftslott.

Varför är det så att vi faktiskt har så lätt att handlöst falla pladask för människor vi bara träffar under en kort period?
Citera
2007-10-25, 21:03
Medlem
sicnexs avatar
Senast igår faktiskt.

Varför det bara small till vet jag inte, det var nåt med ögonen tror jag..
Citera
2007-10-25, 21:25
Medlem
FallenMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicnex
Senast igår faktiskt.

Varför det bara small till vet jag inte, det var nåt med ögonen tror jag..

Ögonen är livsfarliga, SE ALDRIG IN I EN TJEJS ÖGON OM DU INTE VILL BLI KÄR. Händer för mig hela tiden, fast det är inte något negativt tycker jag =).

Som svar på din fråga: läs lite biologi och darwinism så förstår du nog snart .
Citera
2007-10-25, 22:27
Medlem
caran672s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallenMaster
Ögonen är livsfarliga, SE ALDRIG IN I EN TJEJS ÖGON OM DU INTE VILL BLI KÄR. Händer för mig hela tiden, fast det är inte något negativt tycker jag =).

Som svar på din fråga: läs lite biologi och darwinism så förstår du nog snart .

Å vad skulle dawinismen lära honom om det hade du tänkt?
Att han på ögonblicket kan se en bra hona som kan föda honom många starka friska ungar?
Citera
2007-10-25, 22:32
Medlem
FallenMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caran672
Att han på ögonblicket kan se en bra hona som kan föda honom många starka friska ungar?

(Detta blir nog mitt kortaste inlägg hittills)

Ja.
Citera
2007-10-25, 22:37
Medlem
Alimamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Har ni någon gång träffat en person som ni nästan direkt fått starka känslor för, men som kanske tynar bort när ni inte träffar personen mer/träffar personen och lär känna honom/henne?
Ja. Det enda som tynade bort var till en början jag själv, men tillslut även tjejen.

Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Varför är det så att vi faktiskt har så lätt att handlöst falla pladask för människor vi bara träffar under en kort period?
Jag vet inte, men hemskt är det.
Citera
2007-10-25, 22:48
Medlem
wellermans avatar
Citat:

Känslorna är ju ändå i slutändan till för att tvinga dig till fortplantning. Kärlek vid första ögonkastet gör ju att du chansar lite extra. Alla känslor finns där av en anledning.
Citera
2007-10-25, 22:52
Medlem
caran672s avatar
Ja och vi blir kära i små smala tjejer som vi inte vet ett dugg om. De bästa för att föda barn borde vara något kraftigare kvinnor som orkar att föda många barn. En liten smal kan ju dö i barnsäng!

Sorry men jag anser att det inte går att tillämpa darwinism på männsikan så mkt idag. Vi är djur, ja men vårt medvetande är så mkt större än alla andra djurs och vi styrs till större del av kulturella faktorer än naturliga.
Citera
2007-10-25, 23:03
Medlem
wellermans avatar
Citat:
Ja och vi blir kära i små smala tjejer som vi inte vet ett dugg om. De bästa för att föda barn borde vara något kraftigare kvinnor som orkar att föda många barn. En liten smal kan ju dö i barnsäng!

Sorry men jag anser att det inte går att tillämpa darwinism på männsikan så mkt idag. Vi är djur, ja men vårt medvetande är så mkt större än alla andra djurs och vi styrs till större del av kulturella faktorer än naturliga.

Ja, självklart är vi inga robotar. Men hur ologiskt vårat känsloliv än må vara så finns det alltid en logik bakom det, annars skulle det inte existera. Kulturella och naturliga faktorer går hand i hand.
Citera
2007-10-25, 23:04
Medlem
FallenMasters avatar
Citat:

Det är så enkelt att om kraftiga kvinnor var bättre så skulle vi gilla dom mer =), desutom så styrs mycket av det kulturella av det naturliga.

Förlåt föresten för jag drog in tråden i en evolutionsdiskussion .

OnT: En främling är ju intressant, du vet inget om henne och hon är vacker. Hon kan ju vara allt du tänker att hon är och hon är ingeting negativt eftersom du inte vet någon om henne... så tänker jag i alla fall.
Citera
2007-10-25, 23:13
Medlem
caran672s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallenMaster
Det är så enkelt att om kraftiga kvinnor var bättre så skulle vi gilla dom mer =), desutom så styrs mycket av det kulturella av det naturliga.

Förlåt föresten för jag drog in tråden i en evolutionsdiskussion .

OnT: En främling är ju intressant, du vet inget om henne och hon är vacker. Hon kan ju vara allt du tänker att hon är och hon är ingeting negativt eftersom du inte vet någon om henne... så tänker jag i alla fall.

Tror absolut inte att världen e så enkel.
Världen e ju full av folk som blir kära i första ögonkastet i massa olika typer av människor, om det vore biologiskt att vi föredrog en typ för en annan skulle vi urskilja mönster. Mönster som skulle vara biologiska, nu finns inga såna. Homosexuella då? Dom kan ju också bli kära i ett ögonkast. Hur förklarar du det?
Nej jag tror inte världen e inte så enkel som du vill göra den..
Citera
2007-10-25, 23:15
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Tror absolut inte att världen e så enkel.
Världen e ju full av folk som blir kära i första ögonkastet i massa olika typer av människor, om det vore biologiskt att vi föredrog en typ för en annan skulle vi urskilja mönster. Mönster som skulle vara biologiska, nu finns inga såna. Homosexuella då? Dom kan ju också bli kära i ett ögonkast. Hur förklarar du det?
Nej jag tror inte världen e inte så enkel som du vill göra den..

Homosexuella har någon form av felkoppling i hjärnan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in