Citat:
Ursprungligen postat av Xploit
Jag är både ateist och "darwinist", men jag är inte rasist. Människan i sin nuvarande form har inte funnits särskilt länge och egentligen och under den korta tid den har funnits kan evolutionen omöjligen ha skapat stora skillnader folkslag imellan. Då IQ har en stark koppling till utbildning ser jag snarare det påstådda faktumet att vita generellt sett högre IQ beror på att vita generellt sett är högre utbildade än svarta.
Människan har ju funnits tillräckligt länge för att bli både svart o vit , lång och kort osv.
Stora näsor , små näsor , tjocka läppar, tunna läppar , massor av variationer.
Dessutom så har inte IQ med utbildning att göra.
IQ-tester ska inte ta någon hänsyn alls till utbildning eller kunskap, då är det inte ett riktigt IQ-test..
men jag måste erkänna att jag inte riktigt använnt ordet "rasist" i rätt bemärkelse.
Jag menade aldrig att man måste värdera människor olika eller haa vissa grupper.
Det jag syftade på var mest att anse att en grupp är mer eller mindre korkade.
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Att blanda ihop evolutionsbiologi med rasbiologi för att sedan attackera ateism - det var ett av de fulare knepen i det här forumet på länge.
Det var inte ett fult knep, jag är själv ateist och darwinist, men jag tror tex. att negrer är i __snitt__ dummare än andra folkslag.
det jag undrade över var bara hur andra darwinister ser på det hela, i dagens PK samhälle..