Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-23, 00:21
  #1
Avstängd
TheCrazyPirates avatar
Det är så här att när jag exempel ska ringa någon så trycker jag på ring knappen och så hörs det bara ett ljud och så funkar det inte att ringa. Så jag startar om telefonen och ringer fort efter att telefonen startats, då funkar det.

När jag ska skicka sms så står det ''Meddelandet kunde inte skickas'' så jag sparar det i utkastet och startar om mobilen och skickar snabbt igen. Vid enstaka gånger funkar det att ringa eller smsa utan att behöva starta om.

När jag ska kolla saldot så måste man starta om ibland.

Ibland när någon skickar sms kan det komma flera timmar efter ibland kommer det direkt

Så nu undrar jag vad felet är? Kan man fixa det utan service? Och vad kan kostnaden bli?
Citera
2007-10-23, 09:39
  #2
Medlem
frank_pes avatar
Prova att uppgradera mjukvaran via SEUS om du inte redan har senaste, kanske hjälper att göra total återställning också i menyn. Har du ett 3G sim i den? Ställ annars in på enbart GSM.
Citera
2007-10-23, 16:15
  #3
Medlem
Henkeeee-s avatar
Tycker det låter precis som frank_pe säger, att du inte har stängt av telefonens 3G-funktionalitet fastän du inte har ett 3G-simkort i telefonen.
Citera
2007-10-23, 16:21
  #4
Avstängd
TheCrazyPirates avatar
Hur stänger man av den då?
Citera
2007-10-23, 16:22
  #5
Avstängd
TheCrazyPirates avatar
OMG ni är fan grymmast Trodde jag skulle få betala några hundra lappar men flashback gjorde det grattis
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback