Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Jag tror att den här idén inte kommer lyckas lika bra som Welltons förra bolag: Lap Power.
Som konkursade, men faktiskt levde i vad(?) 8-10 år? Jag tror dig. Konkurs igen om 3 år?
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Kvackelikvack
Man verkar inte kunna kolla soliditet i det här fallet, du kan säkert hitta siffror på nyligen konkursade Wellton Way AB. Men Wellton Way Media Center AB (Publ) som det rör sig om nu har ännu inte lämnat någon årsredovisning. Enda chansen är nog ifall de själv lämnar siffror.
Aha. Tack. Wellton saknar alltså pengar för att driva vidare ett företag, men har ändå 66 miljoner (på pappret i alla fall) för att driva ett annat företag. Vilket naturligtvis ökar troligheten för att detta är just ett sätt att skinna folk på pengar. Varför skulle en fallerad affärsidé, lätt modifierad, som inte fungerade på ett företag, plötsligt fungera extremt bra (26% per år) på ett annat företag?
Citat:
Ursprungligen postat av Mula
Han var ute med samma annonser för ett halvår sedan också, uppenbarligen gav de inte önskat gensvar...
Se artikeln i DI från i Mars:
http://di.se/Index/Nyheter/2007/03/0....htm?src=xlink
Citat:
Jag genomför det här på en månad, men normalt tar det åtta månader och kostar ett par miljoner att genomföra.
LOL! Mars till november=8 månader.