Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2007-10-21, 23:38
  #1
Medlem
TonyYayos avatar
En kväll hemma hos en polare, vi hade tidigare under dagen inhandlat lite finfin marijuana.
Oj va gott det luktade, den distinkta lukten trängde genom den lilla zippåsen som de låg i.
Telefonen ringer och jag märker hur mobilen luktar grönt tack vare att det legat i samma ficka.
När kvällen närmar sig sätter man sig på cykeln och drar till polarn.
Mecket sätter igång direkt, vi är tre personer som delar på något som vi uppskattade som 1,5g. Rullar jointen rent, tobakssmaken förstör otroligt mycket i mitt tycke.

Kör efter klassikern puff puff pass, efter första varvet känner jag redan hur fötterna dras neråt mot marken. Ännu ett varv går och det känns nu som att någon sitter i knät när jag försöker lyfta på benen.
Vi hinner med ett varv till innan vår lilla leksak tyvärr tar slut.
Sitter kvar en 5min på altanen, och njuter av kvällssolen som inom en kort tid kommer att försvinna.
Helst vill man nästan sitta kvar och chilla ute i de klara vädret.
Men man vet att precis innanför altandörren så finns det en riktigt mjuk o skön soffa, tv/film och McDonald’s mat (Chicken Nuggets för att vara exakt).

Att ta sig upp ur stolen är jobbigt, men det är de värt med tanke på belöningen som väntar.
Vi kommer in o sjunker ner i sofforna. Ett par polare till kommer förbi och vi är sugna på att dra igång någon film.

Filmen hinner bara börja innan känslan kommer, jag har fått en inplastad hjärna!
(Detta uttryck har blivit en klassiker inom kompisgänget i dessa tider.)
Men i alla fall så är det precis som det låter.
Det känns som att någon har sågat bort ovansidan av skallbenet, plockat ut hjärnan, plastat in den och sedan stoppat tillbaka den i huvet utan att sätta tillbaka skallbenet.

Jag sitter och njuter o funderar lite kring känslan medans jag kollar på filmen utan att egentligen tänka på vad filmen har handlat om hittills.

Jag tar mig ett glas vatten, tungan och munnen är helt uttorkad.
Det känns som att jag ätit sand eller nått.
Även om jag tar flera stora klunkar vatten så är det som att tungan är vattentät, den blir inte våt eller blöt.
Den känns bara helt torr. Dock så känner jag hur jäkla gott vattnet är.
Det smakar hur bra som helst, de är ju faktiskt kristallvatten från en diamantkälla som jag sitter o dricker känns det som.

Nu blir det dags för Mat, så jag har längtat, jag känner hur sugen jag är, magen bara skriker efter mat. Tar en tugga av kycklingen, så gott!
Den iskalla Cola’n är så söt, jag känner hur sockret stortrivs i munnen jag vill bara ha mer.
Jag sitter och äter o äter, kycklingen tar aldrig slut!
Det finns hela tiden nya bitar i den lilla söta kartongen, Jag är i himmelriket.

Efter att ha ätit upp maten som antagligen tog ca 10min (dock kändes det som att jag suttit och ätit i minst 1-2timmar), Känner jag fortfarande suget, vad ser jag på bordet, jodå en Marabou chokladkaka. Det finns en gud!
Chokladen är bland det bästa jag ätit, så söt, helt otroligt.
Efter chokladkakan blir det även lite smågodis och marshmallows och tycker filmen är riktigt underhållande trots att jag knappt kollat på den, utan bara njutit av maten.

En polare som sitter framför mig i soffan kollar snabbt bakåt, jag fångar upp hans blick och vi båda brister ut i asgarv helt utan anledning.

Filmen fortsätter och ruset börjar lägga sig mer och mer.
Vi tänder ett par till den kvällen, men ingen är lika bra som den första och det blir en fortsatt trevligt kväll.
Sätter mig sedan på cykeln framåt 04.00 tiden o tar mig hem.
Somnar riktigt snabbt och antagligen min bästa cannabiskväll tar slut.

Hoppas ni får en underhållande läsning, min kväll var det iaf.
Citera
2007-10-22, 00:35
  #2
Medlem
MRASs avatar
Citera
2007-10-22, 00:56
  #3
Medlem
zbooks avatar
hehe..
Det var ganska kul att läsa.
Man känner igen saker som "...medans jag kollar på filmen utan att egentligen tänka på vad filmen har handlat om hittills."

Kul o höra att du hade trevligt. Hoppas att du får flera sådanna kvällar!

Cheers.
Citera
2007-10-22, 15:45
  #4
Medlem
apanpapan2s avatar
Bra skrivet, gillar speciellt hur du beskriver "the munchies" Man känner igen sig mycket, hehe
Citera
2007-10-22, 20:28
  #5
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Bra skrivet, dö.
Citera
2007-10-22, 20:34
  #6
Medlem
Länsmans avatar
Helt galet!
Citera
2007-10-22, 20:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Länsman
Helt galet!

Jafan, bland det sjukaste jag läst på länge!! Hela jävla inzane det där med filmen och maten och allt asså. Lät som att du flöt runt i en limbo!
Citera
2007-10-22, 20:55
  #8
Medlem
mqas avatar
Hmm, rapporter på cannabis brukar vara jättedåliga, men denna var faktiskt rätt trevlig.

3,5/5
Citera
2007-10-22, 21:05
  #9
Medlem
WoWbaggers avatar
Inför förbud mot "tripprapporter" på CB nu!
Citera
2007-10-22, 21:59
  #10
Medlem
ShokeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Inför förbud mot "tripprapporter" på CB nu!

Vem tvingar dig att läsa dem?

Ingen direkt märkvärdig cb rapport, men för någon som inte har något att göra var den helt okej att läsa!

3/5 för cb rapport.
Citera
2007-10-23, 01:57
  #11
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShokeN
Vem tvingar dig att läsa dem?

Ingen direkt märkvärdig cb rapport, men för någon som inte har något att göra var den helt okej att läsa!

3/5 för cb rapport.

Ingen, anser bara att de inte har något som helst existensberättigande. Tror du verkligen jag orkade läsa allt det där dravlet. Räckte med att ögna igenom skiten;

Citat:
"Men man vet att precis innanför altandörren så finns det en riktigt mjuk o skön soffa, tv/film och McDonald’s mat (Chicken Nuggets för att vara exakt)."

"Jag tar mig ett glas vatten, tungan och munnen är helt uttorkad.
Det känns som att jag ätit sand eller nått."

"Jag sitter och äter o äter, kycklingen tar aldrig slut!
Det finns hela tiden nya bitar i den lilla söta kartongen, Jag är i himmelriket."

Totalt menlöst, hur välskrivet det än är så trippar man inte på CB.
Citera
2007-10-23, 02:31
  #12
Medlem
Busk1ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Inför förbud mot "tripprapporter" på CB nu!

Ja för fan!
Seriöst det är så jävla tråkigt att läsa om samma sak hela tiden.
"Jag blev tjock i skallen, jag blev hungrig, jag blev trött". Lägg in en tripprapportavdelning i cannabisforumet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback