2008-01-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hennes stats:
162cm
59Kg
Ok något tyngre, mindre lätt är ett mer passande ord, än jag trodde men hon är nog liten jämfört med många av hennes medtävlanden.
Citera
2008-01-07, 22:32
Medlem
Kupsans avatar
Känns väldigt mycket Byggmark över henne, tidningen har inget annat material och skriver drösvis med artiklar, familjen, hemorten m.m...
Vem blir det nästa år?

(visst är hon duktig men ni fattar...)
Citera
2008-01-07, 22:40
Medlem
Månsans avatar
Kul att folk flipprar ut totalt om det bara antyds att svensk skulle kunna vara dopad. Kallar andra för idioter m m. Faktum är att chansen att en idrottsutövare är dopad är ganska stor. Hade Kalla hetat Hildegaard i förnamn och kommit från Tyskland hade alla i denna tråd förutsatt att hon är dopad. Men som sagt, svenskar gör inte så, DET VET MAN!
Citera
2008-01-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Kul att folk flipprar ut totalt om det bara antyds att svensk skulle kunna vara dopad. Kallar andra för idioter m m. Faktum är att chansen att en idrottsutövare är dopad är ganska stor. Hade Kalla hetat Hildegaard i förnamn och kommit från Tyskland hade alla i denna tråd förutsatt att hon är dopad. Men som sagt, svenskar gör inte så, DET VET MAN!
Så kan det vara, eller så är det så att folk irriteras över att OPn inte har någon som helst grund för anklagelserna.

Var det inte han som skrev ett nästan exakt likadant inlägg om Klüft förresten, att hon är dopad för att hon hade finnar?
Citera
2008-01-07, 23:22
Medlem
Har aldrig förstått populariten över damidrott i Sverige. Jag tycker Zlatans träningsmatch med Inter idag är viktigare än detta pajaseri att vinna något lopp i en okänd cup som enbart några stackars krakar i nordeuropa bryr sig om.
Citera
2008-01-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sbsd
Har aldrig förstått populariten över damidrott i Sverige. Jag tycker Zlatans träningsmatch med Inter idag är viktigare än detta pajaseri att vinna något lopp i en okänd cup som enbart några stackars krakar i nordeuropa bryr sig om.

Absolut. Löjligt att fokusera på en liten skid(t)sport.
Det viktigaste enligt mig är att Sverige syns ute i den
vida världen. Vilken sport ger bäst pr för Sverige?
Fotboll självfallet. Löjligt resonemang, jag vet.
Heja Zlatan, du är en världsstjärna. Vilket aldrig
Charlotte Kalla kommer bli.

On topic nu. Jag tror inte Charlotte Kalla är dopad.
Omöjligt att gömma sig från alla kontrollanter.
Citera
2008-01-07, 23:48
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Kunde inte sagt det bättre själv....för det stämmer till punkt och pricka!!
Citera
2008-01-08, 00:53
Medlem
BluesBross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kos
En annan sak som talar för att Kalla är odopad är att hon, för att tala cykelspråk, är en bergsget. Likt bergsgetterna i touren är hon väldigt "liten", hon är faktiskt onormalt kort och dessutom inte det minsta tjock. Jag skulle tippa på att hon väger väldigt lite och har därför inte överdrivet mycket muskler att syresätta. Det är därför hon är bäst uppför. Stora skidåkare är i regel bättre på att staka.

Precis! Anledningen till att hon flög ikapp och förbi Kuitunen är hennes nätta storlek som är en stor fördel uppför!
Citera
2008-01-08, 00:57
Medlem
undra vad carolina kluft tycker om att media har fått en ny kelgris.
Citera
2008-01-08, 00:59
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentangeli
undra vad carolina kluft tycker om att media har fått en ny kelgris.
Värre är det nog för anja. Kluft har väll lågsessong.
Citera
2008-01-08, 01:28
Medlem
BluesBross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Värre är det nog för anja. Kluft har väll lågsessong.

Ähh Anja kommer tillbaka, hon e fortfarande grym och kommer bevisa det i slutet av säsongen. Däremot tror jag att Kallas prestation är mera av en tillfällighet. Inte alls övertygad om att hon faktiskt är så bra.
Citera
2008-01-08, 10:10
Medlem
J.Ns avatar
Med tanke på hur lite dopingkontroller som verkar gjorts där så... : http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...729636&rss=672

T o m jag som vanligtvis aldrig tror på dopade svenskar får lite dåliga vibbar i detta fallet, i synnerhet när jag fick veta att antalet dopningstester var så få...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in