2008-01-07, 13:51
Medlem
NirvanAs avatar
Hon är säkert bra att avla på, en sak som är klar.

Iaf, kan någon förklara vad som gör att tidningarna skriver så jävla mycket om henne, vad är det för märkvärdig bedrift hon gjort? Vann Tour de ski? Det är väl inte direkt VM hon har vunnit.. eller?

Skidsporter är fan dom absolut tråkigaste sporterna att kolla på.. dessutom extremt ofräscht när tjejer som Kalla har Mühlegg släm över hela fejjan... fifan vad groteskt...
Citera
2008-01-07, 14:19
Medlem
marskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hon är säkert bra att avla på, en sak som är klar.

Iaf, kan någon förklara vad som gör att tidningarna skriver så jävla mycket om henne, vad är det för märkvärdig bedrift hon gjort? Vann Tour de ski? Det är väl inte direkt VM hon har vunnit.. eller?

Skidsporter är fan dom absolut tråkigaste sporterna att kolla på.. dessutom extremt ofräscht när tjejer som Kalla har Mühlegg släm över hela fejjan... fifan vad groteskt...

Prova att själv göra 8 tuffa lopp på 10 dagar.
I mina ögon är det likvärdigt met ett VM.
I mina ögon är det en bedrift utöver det vanliga.... Hejja Kalla, du är en vinnare....
Citera
2008-01-07, 14:27
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Skidåkningen är en sovande jätte. I avsaknad av duktiga åkare har intresset svalnat men bland dem som är 25-30+ har det alltid funnits ett stort latent intresse för sporten. Jabos Hårds falsett och Blomkvists lättriggade extas känns som mormors bullar till kaffet på en söndasmorgon.

Sen att Kalla ser bra ut och ger ett glatt intryck gör henne desto mer tacksam att lyfta fram i tvrutan.
Citera
2008-01-07, 14:39
Medlem
marskatts avatar
[QUOTE)
Sen att Kalla ser bra ut och ger ett glatt intryck gör henne desto mer tacksam att lyfta fram i tvrutan.[/quote]

Vad har henes utseende att göra med vinsten i Tour De Ski...Låt henne vara den hon är! glad, öppen och positiv...

GRATTIS till vinsten i Tour De Ski....
Citera
2008-01-07, 14:46
Medlem
Jag måste även jag medge att jag fick vissa dåliga vibbar när hon ryckte så som hon gjorde igår. Men sedan erinrande jag mig att hon ju vaktiskt var svensk, och svenskar dopar ju sig som bekant inte.
Citera
2008-01-07, 14:56
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marskatt
Vad har henes utseende att göra med vinsten i Tour De Ski...Låt henne vara den hon är! glad, öppen och positiv...
Vad har hennes glädje och öppenhet med vinsten i tour de ski att göra? Även Kalla ska kunna ha en dålig dag och måste inte vara sprudande glad jämt. Låt henne vara den hon är, en ung talangfull skidåkare.

Grattis till vinsten i tour de ski

Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Jag måste även jag medge att jag fick vissa dåliga vibbar när hon ryckte så som hon gjorde igår. Men sedan erinrande jag mig att hon ju vaktiskt var svensk, och svenskar dopar ju sig som bekant inte.
Exakt. Men om man ser till tiden så skulle hon ju inte blivit bättre än nia med den tid hon presterade vilken känns rätt bra(säger lite om skidåkarnas trovärdighet). Skulle hon vunnit sträckan med 2min skulle man ställa sig något mera tveksam till henne.
Citera
2008-01-07, 15:17
Bannlyst
Kalla hade 9.e bästa tid uppför Alpe Cermis

Hon gjorde ett grymt ryck mot en totalstum Kuitunen med ryggproblem!

Dopad

Kalla rules
Citera
2008-01-07, 15:43
Medlem
När man läser trådar som denna blir man bara så trött och inser att Sverige (Flashback) är fullt av idioter

Stort Grattis till Charlotte Kalla som är en härlig idrottstjej och väldigt skönt att hon just slog finskan av alla för övrigt.

Visst är det så att alla kan vara dopade men tycker ni själva att Charlotte Kalla från landet sverige bör vara misstänkt för detta pga rycket mot en stum finska eller för att hon har en finne i ansiktet. jaja vad säger man
Citera
2008-01-07, 18:56
Medlem
Pubertals avatar
Självklart är Kalla inte dopad, så mycket av människokännare måste man ju ändå vara. Lukas Bauer däremot krossar ju allt motstånd och jag har nog inte sett en större speed i banan sedan den tyske spanjoren var i farten. Dessutom misstänker jag hela det Tjeckiska landslaget, speciellt Koukal som trots att han är vuxen har tandställning (steroider kan få käkbenet att växa), påminner starkt om Carl Lewis som skaffade tandställning när han var 38 år gammal.

För övrigt så ogillar jag starkt alla som säger "vi svenskar är naiva om vi inte tror att svenskar också dopar sig". Jovisst, jag är inte så dum att jag tror att det inte skulle förekomma alls (NHL-svenskar och glassiga typer som Wissman ger mig dåliga vibbar) men det är faktiskt helt sant när man påstår att svenskar har en annan syn på idrottande och doping än många andra länder. I sverige lär man sig att även en fjärdeplats är bra, att det viktigaste är att delta och att ha roligt osv. Jämför med grekland under OS där hela arenan skanderade "Kenteris!" under starten på 100 metersfinalen. Trots att Kenteris uppenbart hade ljugit och spelat in den löjligaste bortförklaringsvideon i världshistorien (gympaskorna som stack fram under ett skynke på en bår) så ville grekerna se sin nationalhjälte i finalen. I Sverige hade en sådan som Kenteris i stort sett blivit landsförvisad.
Citera
2008-01-07, 20:00
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Även om inget tycks förvåna en längre när det gäller doping så skulle jag ändå bli förvånad om Kalla vore dopad.

Jag ser bla följande tre förklaringar till framgången:
* Hon har en sjujävla vinnarskalle. Anders Blomqvist påstod ju att det var den största talang och vinnarskalle han stött på nånsin. Helt i klass med Anja.

* Hon har högre testvärde än många utav toppskidåkarna i den yttersta eliten. Kanske högst? Marit Björgen har 72 Kalla ligger högre (vet inte om det är avslöjat exakt dock) Och hon är bara 20år!! Björgen är 28.

* Hon är fortfarande helt ny bland seniorerna. Saknar därmed total respekt för dom andra och för det mesta utan ser istället allt enbart som en kul grej. Tycker allt är kul och bara njuter liksom.

Det är nu i fortsättningen som pressen kommer komma för nu har hon ju vunnit en av dom största tävlingarna som finns.
Citera
2008-01-07, 20:37
Medlem
En annan sak som talar för att Kalla är odopad är att hon, för att tala cykelspråk, är en bergsget. Likt bergsgetterna i touren är hon väldigt "liten", hon är faktiskt onormalt kort och dessutom inte det minsta tjock. Jag skulle tippa på att hon väger väldigt lite och har därför inte överdrivet mycket muskler att syresätta. Det är därför hon är bäst uppför. Stora skidåkare är i regel bättre på att staka.
Citera
2008-01-07, 20:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kos
En annan sak som talar för att Kalla är odopad är att hon, för att tala cykelspråk, är en bergsget. Likt bergsgetterna i touren är hon väldigt "liten", hon är faktiskt onormalt kort och dessutom inte det minsta tjock. Jag skulle tippa på att hon väger väldigt lite och har därför inte överdrivet mycket muskler att syresätta. Det är därför hon är bäst uppför. Stora skidåkare är i regel bättre på att staka.

Hennes stats:
162cm
59Kg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in