2007-10-20, 19:41
Medlem
Tjohildas avatar
Var får man tag på billiga men snygga bastkorgar? Jag gillar att ge såna som pesent, gå ner på saluhalen och fylla på med lite exotiskt frukt och grönsaker. Ananas t ex är ju gott och vackert. Brukar kröna verklet med en redig flaska skumpa (om jag inte råkar veta att gratulanten föredrar ett gott rödvin istället. Cellofan brukar man få köpa hos blomsterhandlare. Men korgarna!!!
Citera
2007-10-20, 23:40
Medlem
Panduro hobby
IKEA
Stormarknader
Blomsteraffärer
Hantverksbutiker

Kan inte komma på några mer ställen.
Citera
2007-10-21, 12:59
Medlem
Doktor Kottes avatar
Vi köper alla våra "gebortkorgar"...

...på Åhléns. Kostar inte många kronor men väldigt uppskattat om man fyller den med lite gott och sveper cellofan omkring.
Citera
2007-10-21, 13:33
Medlem
sc0ttys avatar
Panduro Hobby skulle vara mitt tips också. Korgar av lite olika storlekar för mycket humana priser, och flera olika sorters cellofan i olika färger brukar de ha också.
Kudos för att du ger bort presentkorgar också, det är ju så kul att både få och sätta ihop själv.
Citera
2007-10-21, 22:47
Medlem
Tjohildas avatar
Tack för hjälpen! Ska kolla upp era tips!
Citera
2007-10-21, 23:08
Medlem
Airbuzzs avatar
Finns så många skämt här i "få korgen" området, men jag släpper det!
Citera
2007-10-22, 10:37
Medlem
krickas avatar
Lagerhouse eller va det heter köpte jag korgar för ett tag sen(1år??)
Citera
2007-10-22, 11:52
Medlem
Bluebeast72s avatar
Varför inte överraska med en gammal drickaback,nostalgisk o börjar ju bli lite inne igen både inom heminredning o bland vanliga sunda människor som sparade sina lp samlingar.
Ser väldigt trevligt ut om du sprayar backen först o fyller med frukt o ost.

En annan variant med presentkorgar är ju gamla stuveri lådor i trä,svåra att finna men tämligen unika för ändamålet då det skapar en känsla av dåtidens varubud.Gamla kaffeburkar,de stora,passar fint om du vill komplettera med konfektyr upptill.
Citera
2007-10-22, 15:27
Medlem
krickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Varför inte överraska med en gammal drickaback,nostalgisk o börjar ju bli lite inne igen både inom heminredning o bland vanliga sunda människor som sparade sina lp samlingar.
Ser väldigt trevligt ut om du sprayar backen först o fyller med frukt o ost.

En annan variant med presentkorgar är ju gamla stuveri lådor i trä,svåra att finna men tämligen unika för ändamålet då det skapar en känsla av dåtidens varubud.Gamla kaffeburkar,de stora,passar fint om du vill komplettera med konfektyr upptill.

Ja eller höra med systembolaget efter tomma vinlådor i trä funkar oxå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in