Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-18, 16:47
  #1
Medlem
Pepsi_maxs avatar
När jag startar upp datorn från 0 så kan jag öppna browsern och startsidan laddas normalt. Sedan när jag ska hå vidare så verkar det inte finnas någon kontakt längre, stänger då ner browsern och startar upp den igen, inget händer. Gör jag det här några gånger så funkar internet lite då och då och tillslut efter en stund så fungerar det normalt. Vad är det för fel? Vill liksom inte sätta på datorn och vänta 10 minuter på att komma in på internet.

Jag har den nya iMacen, ADSL och uppkopplad med router.
Citera
2007-10-18, 17:02
  #2
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi_max
När jag startar upp datorn från 0 så kan jag öppna browsern och startsidan laddas normalt. Sedan när jag ska hå vidare så verkar det inte finnas någon kontakt längre, stänger då ner browsern och startar upp den igen, inget händer. Gör jag det här några gånger så funkar internet lite då och då och tillslut efter en stund så fungerar det normalt. Vad är det för fel? Vill liksom inte sätta på datorn och vänta 10 minuter på att komma in på internet.

Jag har den nya iMacen, ADSL och uppkopplad med router.
Vad har du för router? Använder du kabel eller trådlöst? Troligen sitter felet i routern...
Citera
2007-10-18, 18:35
  #3
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Vad har du för router? Använder du kabel eller trådlöst? Troligen sitter felet i routern...

Jag har en Zyxel-router och har både kört trådlöst och med kabel, men just nu är det kabel som gäller. Men det är sen jag köpte den nya iMacen som det har blivit så här. Kopplar jag in en annan dator så finns inte problemet.
Citera
2007-10-18, 19:47
  #4
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Mina föräldrar kör en zyxel-router hemma hos sig och har också ADSL. Jag har riktigt dåliga erfarenheter av den jävla routern. Det trådlösa fungerar knappt, WPAn har en skum "feature" som gör att man blir nedkopplad från den efter 3 timmar, den stänger av lite då och då, etc etc.

Ska köpa dem ett ADSL-modem och en Linksys WRT54GL. Den Linksysen har jag och den är klockren. Den har oväntat stängt av sig 1 gång på ett år, och det var för att jag råkade fastna med dammsugaren i stömsladden...
Citera
2007-10-18, 20:02
  #5
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Mina föräldrar kör en zyxel-router hemma hos sig och har också ADSL. Jag har riktigt dåliga erfarenheter av den jävla routern. Det trådlösa fungerar knappt, WPAn har en skum "feature" som gör att man blir nedkopplad från den efter 3 timmar, den stänger av lite då och då, etc etc.

Ska köpa dem ett ADSL-modem och en Linksys WRT54GL. Den Linksysen har jag och den är klockren. Den har oväntat stängt av sig 1 gång på ett år, och det var för att jag råkade fastna med dammsugaren i stömsladden...

Anledningen att vi har en Zyxel-router är för att skit-Telia vill inte funka med belkin och allt annat, vi höll på i 3 månader med att internet försvann i flera timmar under dagarna. Sedan fick vi tips av en kille att köp en Zyxel-router för det funkar bäst med Telia. Och det gjorde det faktiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback