• 1
  • 2
2007-10-16, 20:34
Medlem
Rob Foxters avatar
Vad är det för preparat onda människor stoppar i andras drinkar?
Hur påverkar det kroppen och psyket?

Och vad kan man göra med en person som utsatts för detta?
Finns det något medel man kan liva upp personen med igen?

Många frågor, men har funderat lite på det där. hittade ingen tråd som behandlade just detta heller, faktiskt!
Vore ju bra och veta, kan ju inträffa en vän, eller en själv, ruskigt nog!
Citera
2007-10-16, 20:38
Medlem
Skullheads avatar
Alkohol tror jag de vanligaste är

Det är på film man ser sånt där, inte här i sverige
Citera
2007-10-16, 20:43
Medlem
Kyozs avatar
Kan tänka mig att en dos ketamin eller något lär nog fungera, har själv funtat på det där lite. Hört att det är roppar men jag menar... Alla vet ju att benzo + alkohol ger en "reversed" effekt av roppar, ofta aggressiv istället för en lugn / sömngivande effekt. Så jag vet inte om det skulle funka att droppa ned benzo i någons alkoholhaltiga drink direkt. + att man skulle behöva krossa X antal tabletter till pulver för att sedan hälla ned den ansenliga mängden pulver i drickan, nä jag vet inte... Låter inte speciellt smidigt i mina öron iaf då man inte däckar på 1-2 roppar direkt.
Citera
2007-10-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead

Hmm Skåne ligger i Sverige, har två vänner som blivit drogade på krogen.
Okej, en av dem är inte helt pålitlig...
Men den andra hade suttit och pratat med två killar och de skulle bjuda på drink... Hon fick minneslucka på 12 timmar.. Det får man inte av en drink..
Till TS så har jag ingen aning om vad dem hade blandat i...
Citera
2007-10-16, 21:02
Medlem
Rob Foxters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead

Nej inte riktigt, två av mina vänner har råkat ut för det, båda på utspridda håll inom landets gränser. Så är det.
Citera
2007-10-16, 21:13
Medlem
Skullheads avatar
Kan säkert hända, men jag tror det mest är bullshit från tjejer som ångrat ett knull dagen efter, så säger dom att dom blivit drogade, lättast så.
Citera
2007-10-16, 21:19
Bannlyst
Jag brukar få stora minnesluckor om jag dricker på så lite som en benzo. Krävs ju lite mer än 2 öl men en vanlig utgångsfylla räcker för att jag ska tappa många timmar.
Citera
2007-10-16, 21:21
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob Foxter
Vad är det för preparat onda människor stoppar i andras drinkar?
Hur påverkar det kroppen och psyket?

Och vad kan man göra med en person som utsatts för detta?
Finns det något medel man kan liva upp personen med igen?

Många frågor, men har funderat lite på det där. hittade ingen tråd som behandlade just detta heller, faktiskt!
Vore ju bra och veta, kan ju inträffa en vän, eller en själv, ruskigt nog!
skulle jag vilja droga nån så skulle jag hälla i en 1000mg seroquell och 100mg stillnoct, om det inte är en rikspundare så slår nog vederbörande i golvet förr eller senare...

Edit: Min far tyckte faktiskt att jag skulle köra 1000mg seroquel i morsans kaffe. Undrar om han skojade? Det var kul iaf
Citera
2007-10-16, 21:32
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob Foxter
Nej inte riktigt, två av mina vänner har råkat ut för det, båda på utspridda håll inom landets gränser. Så är det.

Hur vet dom det? Gjordes ett drog-test? Det händer säkert att tjejer blir drogade i våldtäktssyfte men vad finns det för annan anledning att slösa dyrbart knark på människor?
Tror själv att 99% av alla människor som säger att de har blivit drogade snackar skit. Antingen har de haft sin första riktiga psyk-fylla med tillhörande minneslucka och totalt idiotiskt beteende. Jag hade en gång en flera timmar lång minneslucka där jag betedde mig som en jävla galning. Jag befann mig på en fest med folk som skulle bli galna om man drog upp en joppe så att någon av dom skulle ha drogat mig ser jag som mycket tvivelaktigt.
Alternativ två är att de har haft en alkohol-psykos som är ganska vanligt. Snackade med en tjej en gång som berättade om hur hon hade betett sig riktigt galet med vanföreställningar, paranoja etc. när hon var skitpackad en gång. "Någon måste ha drogat mig." var hennes självklara slutsats även fast det var en typbeskrivning av en psykos.
Mitt svar på frågeställningen; Alkohol i 99% av fallen!
Citera
2007-10-16, 23:15
Medlem
Tord_Ywels avatar
Att man blivit drogad på krogen är oftast en ursäkt för att man blivit för full och gjort dumma saker som att vara otrogen eller dylikt. Varför går folk bara inte och tar pissprov om dom misstänker att dom blivit drogade? Och hur jävla svårt är det att undvika?
Citera
2007-10-16, 23:22
Bannlyst
GHB aka date rape
Citera
2007-10-16, 23:30
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petarn
GHB aka date rape

Sant, och det kollas oftast inte på standard testet och är dessutom redan flytande så man slipper lösa upp tabletterna eller pulvret i drinken vilket kan ta lite tid, har jag hört...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in