2007-10-16, 23:33
Bannlyst
Bara jag som känner att TS snarare försöker samla på sig information inför ett kommande försök? hahahaha
Citera
2007-10-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
skulle jag vilja droga nån så skulle jag hälla i en 1000mg seroquell och 100mg stillnoct, om det inte är en rikspundare så slår nog vederbörande i golvet förr eller senare...

Edit: Min far tyckte faktiskt att jag skulle köra 1000mg seroquel i morsans kaffe. Undrar om han skojade? Det var kul iaf

100mg stillnoct i en drink? tro dom hade flippat rätt bra om det hade varit första gången hade nog räckt med 20mg för att få hem en brud
Citera
2007-10-17, 00:05
Bannlyst
Det är bara sånt folk säjer för att slippa nakotika brott, jag har själv gjort det
Citera
2007-10-17, 03:04
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Kan säkert hända, men jag tror det mest är bullshit från tjejer som ångrat ett knull dagen efter, så säger dom att dom blivit drogade, lättast så.

Exakt. Håller med dig helt och hållet, att det skulle vara SÅ vanligt som det låter nuförtiden att bli ofrivilligt drogad på krogen är det nog inte.
Citera
2007-10-17, 14:35
Medlem
Rob Foxters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaa
Bara jag som känner att TS snarare försöker samla på sig information inför ett kommande försök? hahahaha

Oj shit! Så hade ja inte trott de skulle tolkas!
Nej anledningen till jag skapade tråden var för att två polare påstått de blivit drogade. En av dem beskrev total förlamning, att hon kunde höra allting omkring... men musklerna var oförmögna att lyda henne...
hon va ju relativt nykter i huvudet, och hade inte druckit mycket.

men men... ser ut som jag får nöja mig med dessa svar, och spotta:
- bullshit!! I deras ansikten, nästa gång de tar upp de!
Citera
2007-10-17, 16:46
Medlem
traddtorskens avatar
GHB/GBL troligtvis. Stoppar du roppar i en drink blir du ju agressiv, för mycket GHB/GBL gör dig flummig samt att du brinner av om du tagit för stor dos.
Citera
2007-10-18, 03:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rob Foxter
Oj shit! Så hade ja inte trott de skulle tolkas!
Nej anledningen till jag skapade tråden var för att två polare påstått de blivit drogade. En av dem beskrev total förlamning, att hon kunde höra allting omkring... men musklerna var oförmögna att lyda henne...
hon va ju relativt nykter i huvudet, och hade inte druckit mycket.

men men... ser ut som jag får nöja mig med dessa svar, och spotta:
- bullshit!! I deras ansikten, nästa gång de tar upp de!

Haha nej jag skämtar bara naturligtvis

Ja, tyvärr är det ju så i dagens samhälle att det första en tjej använder som bortförklaring efter en blöt kväll med inräknat knull är våldtagen/drogad-förklaringen. Synd, eftersom detta leder till att de som verkligen drabbas oftast också ses som lögnare.
Citera
2007-10-18, 03:49
Medlem
Hmm. Jag har hört någonstans att ryska brudar häller ögondroppar i killars drinkar. Detta ger killarna långa minnesluckor och gör de oförmögna att ta sig hem själva. Vad detta betyder vet jag inte, om det är så att man beter sig aspackad eller vad som händer. Ryska brudar gör detta för att kunna råna sitt offer.
Citera
2007-10-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rob Foxter
Vad är det för preparat onda människor stoppar i andras drinkar?
Hur påverkar det kroppen och psyket?

Och vad kan man göra med en person som utsatts för detta?
Finns det något medel man kan liva upp personen med igen?

Många frågor, men har funderat lite på det där. hittade ingen tråd som behandlade just detta heller, faktiskt!
Vore ju bra och veta, kan ju inträffa en vän, eller en själv, ruskigt nog!

Vilka preparat som används för att droga folk på krogen lär variera, det vanligaste tycks väl vara bensodiazepiner, dock en gissning från min sida.

Jadu, om det skulle hända dig eller dina vänner är en dos amfetamin att rekommendera, om du nu inte har något emot att bruka droger.
Citera
2007-10-18, 19:47
Medlem
svenkarlssons avatar
Som tidigare sagt i tråden så är det nog GHB/GBL som är vanligast, behövs väldigt små mängder för att slå ut någon som inte är medveten om att det är GHB dom får i sig (det är ju trots allt ett bedövningsmedel från början). Sen tror jag större doser av benzo är relativt vanligt, flunisar, nitrazepam, alprazolam etc. Tillsammans med alkhol ger det oftast rätt grova luckor och det första du märker på alprazolam och alkohol är en enorm trötthet som senare övergår till vanlig fylla utan ångest och minnen ( :> ) och slutar i trötthet igen.

Mina 5 ören bara. Sven
Citera
2007-10-18, 19:57
Medlem
Trollishs avatar
Ghb/gbl smakar piss och skulle nån hälla en tillräkligt stor dos i nåns glas så att den skulle däcka så skulle troligtvis personen märka att sin drink smakar piss.

SEdan så får man inte minnesluckor utan tar man för stor dos så somnar man, så då måste "gärningsmannen" alltså planera så att flickan på krogen dricker sin spetsade drink ca 15-25 minuter innan hon ska lämna krogen.
Ellr ska han lyfta upp henne på axeln och bära ut hennes själv framför hennes vänner elr?

Det finns helt enkelt ingen drog som är lämplig att hälla ner i någon drink, tex bensodiazpiner är svåra att lösa upp och blir en jävla massa pulver.

Så testa sjävla ta 1 drinkglas/ölglas fyll det med öl och häll sedan ner 1 kryddmått med mjöl och sedan tänk er att mjöl löses upp mycke lättare än dom flesta bensodiazipinerna.
Citera
2007-10-18, 20:07
Medlem
Flytande_argots avatar
Det är nästan ALLTID enbart för mycket sprit. Speciellt om det är tjejer som råkar ut för det. Blir aprak och drar hem med nån skabbig snubbe och knullar loss. Givetvis total ångest dagen efter. Att ta ansvar för sitt supande går givetvis inte så då är det lika bra att intala sig att man blivit drogad. Att det hänger ihop med att man druckit två flaskor vin och sedan haft tequilarace med väninnorna och sedan toppat det med några jelloshots och ett par jäger gäller det givetvis att förtränga. Nej, man måste ha blivit drogad!

Det lustiga är ju att så fort man läser om något sånt här i en tidning så kommer det nästan ALDRIG någon uppföljning. Vad beror det på? Jo, på det enkla faktum att provtagningarna som görs visar att det inte förekom några droger, ja förutom alkohol då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in