2012-02-03, 18:24
Medlem
pyttefnaxs avatar
-You call that a glowstick?

-Fruit loops.

Det var allt som var kul i dagens avsnitt, resten sög lika mycket som vanligt när det är Sheldonavsnitt.
Citera
2012-02-03, 19:52
Medlem
Smiskads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
-You call that a glowstick?

-Fruit loops.

Det var allt som var kul i dagens avsnitt, resten sög lika mycket som vanligt när det är Sheldonavsnitt.

Avsnittet med Sheldon och den blåa fåglen var faktiskt ett avsnitt där jag skrattade högt några gånger, något som jag knappt gör åt komediserier..
Det var ju ett "Sheldonavsnitt" väll? Tyckte du inte om det? :<
Citera
2012-02-03, 19:55
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smiskad
Avsnittet med Sheldon och den blåa fåglen var faktiskt ett avsnitt där jag skrattade högt några gånger, något som jag knappt gör åt komediserier..
Jo, iofs. Ett undantag som bekräftar regeln om ingen regel utan undantag...
Citera
2012-02-03, 20:45
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smiskad
Jag tyckte det var ett ovanligt dåligt avsnitt där han bara gjordes till gullig kuf när han hastigt, lustigt och karaktärsfrämmande kom över sin fågelfobi och genast började älska fågeln. Men det är klart, om man inte gillar hans vanliga jag så kanske det var bra.
Citera
2012-02-03, 20:59
Medlem
loafmasters avatar
Fy fan vad skönt med ett avsnitt där man knappt involverar alla värdelösa biroller i serien. Bernadette och Amy fick precis så lite utrymme som dom ska ha. Kul också att Steward åter igen fick lite utrymme, även om hans roliga och tragiska karaktär blivit lite väl överdriven.
Citera
2012-02-06, 15:40
Medlem
valter-eggons avatar
Det senaste avsnittet S05E15 The Friendship Contraction var helt ok men visar samtidigt på den brist i serien som jag stör mig mest på. Kontinuiteten i storyn mellan avsnitten.

Vad hände med Rajs kärlek till sin telefon??? Vad hände med "Fun with flags"??? Med tanke på hur många tagningar det tog att få till ett avsnitt så borde det ha betydligt större inverkan på deras vardag så att det märks i efterföljande avsnitt.

Nä, författarna släpper det bara som att det avsnittet aldrig hände. De sakerna var bland de roligaste på länge!
Citera
2012-02-06, 21:03
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Sheldon börjar komma tebax till sitt gamla jag, de 2 senaste avsnitten har varit grymma
Citera
2012-02-06, 21:30
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Det senaste avsnittet S05E15 The Friendship Contraction var helt ok men visar samtidigt på den brist i serien som jag stör mig mest på. Kontinuiteten i storyn mellan avsnitten.

Vad hände med Rajs kärlek till sin telefon??? Vad hände med "Fun with flags"??? Med tanke på hur många tagningar det tog att få till ett avsnitt så borde det ha betydligt större inverkan på deras vardag så att det märks i efterföljande avsnitt.

Nä, författarna släpper det bara som att det avsnittet aldrig hände. De sakerna var bland de roligaste på länge!
Är det inte mer regel än undantag att saker dyker upp och bara försvinner i sitcoms? (Har för mig att det var ett metaskämt om det i något Simpsons-avsnitt. Lisa sade något i stil med "Jag har märkt att varje vecka händer något underligt i den här familjen som sedan ingen låtsas om".) Man kanske inte tycker skämtet håller för flera avsnitt eller så vill man göra varje avsnitt någorlunda fristående så att folk inte ska behöva se alla för att kunna följa med.
Citera
2012-02-06, 21:52
Medlem
wikholms avatar
Dom tio senaste avsnitten tycker jag har varit riktigt dåliga ! Under all kritik. Hoppas verkligen dom skärper sig lite nu.
Citera
2012-02-06, 21:56
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikholm
Dom tio senaste avsnitten tycker jag har varit riktigt dåliga ! Under all kritik. Hoppas verkligen dom skärper sig lite nu.

och dom fem första avsnitten denna säsongen var bra?
Citera
2012-02-06, 22:17
Medlem
wikholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
och dom fem första avsnitten denna säsongen var bra?

Nä, bra var dom inte, men gick iallafall att se
Citera
2012-02-06, 22:22
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Käg Malax
Är det inte mer regel än undantag att saker dyker upp och bara försvinner i sitcoms? (Har för mig att det var ett metaskämt om det i något Simpsons-avsnitt. Lisa sade något i stil med "Jag har märkt att varje vecka händer något underligt i den här familjen som sedan ingen låtsas om".) Man kanske inte tycker skämtet håller för flera avsnitt eller så vill man göra varje avsnitt någorlunda fristående så att folk inte ska behöva se alla för att kunna följa med.
Det beror på vilken serie det är. Simpsons har ju aldrig försökt ha en röd tråd genom sina program och likadant med Family guy och South park.

The Big Bang Theory, How I met your mother och 2½-män för att nämna några har ju förändringar som löper mellan avsnitten och missar man något avsnitt kan man plötsligt inse att man saknar vital information.

Men visst jag förstår ju hur sitcoms funkar och vissa saker tycker jag det är helt ok att man släpper men ibland irriterar det mig när det är saker som uppenbart borde påverka deras vardag även i kommande avsnitt.

Nästan så att jag inte skulle bli förvånad om någon bröt ryggen och blev förlamad och sen i nästa avsnitt var allt som vanligt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in