Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-16, 18:57
  #1
Medlem
tjena!

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Big...28TV_series%29

vad tror ni om den serien? skapad av Chuck Lorre (dharma and greg) and Bill Prady (star trek voyager, gilmore girls med mera.)

pilotavsnittet gick för några veckor sedan
Citera
2007-10-16, 19:11
  #2
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Serier > Tv & tv-serier

/Moderator
Citera
2007-10-16, 22:15
  #3
Medlem
arezons avatar
Tjena det är väl ingen höjdarserie men går att se på. Konceptet 4 killar på 1 tjej känns inte riktigt hållbart.
Citera
2007-10-17, 18:51
  #4
Medlem
basiss avatar
halva castingen från Roseanne är ju med.....

Laurie Metcalf och Sara Gilbert har varit med i något avsnitt.

Sedan är ju också Johnny Galecki en av dom 4 "smarta" killarna.
Citera
2007-11-01, 04:27
  #5
Medlem
TB-303s avatar
Drog hem avsnitten och den var hyffsad. Frågan är bara hur länge de kan köra med "nördar med snygg tjej"-koncept som arezon påpekar. Jag föredrar denna framför Chuck Lorre "Dharma and Greg" iaf.
Citera
2008-04-17, 04:22
  #6
Medlem
Calaveras avatar
Sry för att jag drar upp en gammal tråd men det verkar ha börjat nu igen...blev intresserad när folk rekomendera den och den hade en imdb rating på 8.5 så jag började kolla - och visst är den bra.
Visst är den billig och färdigskrattad men när man bara är ute efter lite hjärnlös humor så fungerar det lika bra som villken sitcom som helst.
Citera
2008-04-22, 13:26
  #7
Medlem
Calaveras avatar
Är det verkligen ingen som kollar på denna serie?
01.13 "The Bat Jar Conjecture" finns ute idag - tycker det är en trevlig serie och än så länge håller konceptet då de faktist inte fokuserar allt för mycket på "one blond, 4 nerds"
Citera
2008-04-22, 15:56
  #8
Awaiting Email Confirmation
Tycker det är en riktigt rolig serie. Än så länge håller det med den skeva könsfördelningen bland karaktärerna, men det är nog ingen överdrivet långlivad serie. Gillar den mest för alla nördiga och vetenskapliga skämt
Men av någon anledning tycker jag att det var roligare innan strejken...
Ska ladda hem och se senaste avsnittet ikväll. Hoppas på en positiv överraskning.
Citera
2008-04-22, 20:02
  #9
Medlem
Germanpilsners avatar
Tyvärr så har jag sett första avsnittet idag. Nördhumor när den är som sämst. Kommer inte att se på ngt mer avsnitt av denna serie.
Citera
2008-04-22, 20:12
  #10
Medlem
KraftSheriffens avatar
Följer den på KANAL5. Inte fantastisk men den duger.
Ogillar dock glasögonkillens sätt att framföra repliker, han verkar besvärad och skitnödig.
Citera
2008-04-25, 11:12
  #11
Medlem
indiern helt ok
långa killen störande
glasögonkillen bajsnödig när han talar
juden ÄGER
penny skön

serien duger
Citera
2008-04-25, 20:05
  #12
Medlem
Jag förstår inte mig på er här.. Det är ju den bästa serien som gjorts, efter Two and a half men ska väl tilläggas. Iofs hare bara kommit 13 avsnitt och jag har också tänkt att de borde ta slut på idéer ganska snabbt men kolla på t.ex Two and a half men, hur fan kan det konceptet ha hållit i 5 säsonger?? En kåt "ungkarl" med en bror som bor på soffan med grabben på helgerna. Ibland händer lite saker som t.ex gör att Allan vill flytta men det slutar alltid med att allt är som vanligt.

Jag tror och hoppas innerligt att Big bang theory kommer att hålla många säsonger.

Klagomålen på Leonard, han ska ju låta skitnödig. Han är ju så jävla osäker på sig själv som man kan vara..
__________________
Senast redigerad av dellhem 2008-04-25 kl. 20:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback