2012-10-20, 17:54
Medlem
Nargilehs avatar
svängde förbi norrköping häromdagen för att kicka kolhamnen. är stadens scen lika död som den verkar? känns som att den stadens scen hade varit helt död om det inte vore för den lagliga väggen i hamnen..
Citera
2012-10-20, 18:02
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Eller så skulle det vara tvärtom att folk skulle ha större intresse för riktig graff dvs olagligt än att köra i hamnen. Tror att Linköpings olagliga scen kommer bli mindre om vi skaffar en laglig vägg. Jag är själv ganska nöjd med linköpings scen. Inte för många crews och det är inte så HIMLA mycket toys i stan vad jag vet. Men som sagt, några nya crews eller liknande i stan?
Citera
2012-10-20, 18:33
Medlem
stolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugatir
Det är INTE bara att lira på. Ska man måla måste man först prata med nån som håller i projektet. Så inga missuppfattningar uppstår.

Jo jag har förstått det nu..var där idag o kollade, riktigt mysigt ställe, lagom sunkigt och så..en mkt fin vägg av Reos, Ain och Leom (?) tror det stog det..de var nice som fan och bredvid där COMIX som också var nice...Några nice Ribbon grejer och en krispig Fus av han också...en ASC som skulle behövt seconds...sen lite andra grejer här o där, tags jag aldrig sett förut så antar att det var toys...eller om ni föredrar det nybörjare...Icer hade några pjäser också...sen den där tavlan eller vad man ska säga med typ 1800-tals människor var fin...

Jag försökte iaf kontaka de men då fanns det ju ingen plats sa han och de var ju en vecka sen jag pratade med han...Så jag får inte måla där... men jag är ju rätt kass ändå...
Citera
2012-10-20, 18:47
Medlem
Äh gå dit och kör över bara haha..
Angående Nk så är det väl just den lagliga väggen som bidrar till den döda scenen.
Citera
2012-10-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolen
Jo jag har förstått det nu..var där idag o kollade, riktigt mysigt ställe, lagom sunkigt och så..en mkt fin vägg av Reos, Ain och Leom (?) tror det stog det..de var nice som fan och bredvid där COMIX som också var nice...Några nice Ribbon grejer och en krispig Fus av han också...en ASC som skulle behövt seconds...sen lite andra grejer här o där, tags jag aldrig sett förut så antar att det var toys...eller om ni föredrar det nybörjare...Icer hade några pjäser också...sen den där tavlan eller vad man ska säga med typ 1800-tals människor var fin...

Jag försökte iaf kontaka de men då fanns det ju ingen plats sa han och de var ju en vecka sen jag pratade med han...Så jag får inte måla där... men jag är ju rätt kass ändå...

Du har inga bilder från väggen?
Citera
2012-10-20, 20:39
Medlem
OgnomAmtefs avatar
målningarna är sjuka!
Senast redigerad av OgnomAmtef 2012-10-20 kl. 20:59. Anledning: skrev fel
Citera
2012-10-21, 02:28
Medlem
stolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Du har inga bilder från väggen?

Om jag hittar sladden till telefonen så kan jag lägga upp...dock vet jag inte hur man lägger upp.. haha men ska försöka... apropå nkpg så har jag mest tänkt på att det är ganska lite tags även ute i områdena...typ hageby o klockaretorpet, vandrat lite i haga och city såklart o sen åby (om det räknas till nkpg vet jag inte) när jag varit ute o glidit runt...men som sagt de har ju hamnen och lägger väl en del krut på linjen också..men som det ha diskuterats förut så verkar ju nk:s scen ha mer kontakt med samhället än i LK...om ni förstår vad jag menar...de har mer graffitijippon o såna grejer i NK.. Men om jag inte lyckas ladda upp så kommer nog han LKgraffiti på fotolog o lägga upp antar jag..

Mest bombade området i LK? Jag säger Ekholmen till Johannelund och Berga...
Citera
2012-10-21, 14:11
Medlem
Bombasystemets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolen
Om jag hittar sladden till telefonen så kan jag lägga upp...dock vet jag inte hur man lägger upp.. haha men ska försöka... apropå nkpg så har jag mest tänkt på att det är ganska lite tags även ute i områdena...typ hageby o klockaretorpet, vandrat lite i haga och city såklart o sen åby (om det räknas till nkpg vet jag inte) när jag varit ute o glidit runt...men som sagt de har ju hamnen och lägger väl en del krut på linjen också..men som det ha diskuterats förut så verkar ju nk:s scen ha mer kontakt med samhället än i LK...om ni förstår vad jag menar...de har mer graffitijippon o såna grejer i NK.. Men om jag inte lyckas ladda upp så kommer nog han LKgraffiti på fotolog o lägga upp antar jag..

Mest bombade området i LK? Jag säger Ekholmen till Johannelund och Berga...
En ligger uppe
http://www.fotolog.com/lkgraffiti/132000000000014120/
Senast redigerad av Bombasystemet 2012-10-21 kl. 14:13.
Citera
2012-10-30, 14:11
Medlem
ScareRs avatar
Såg CRS på östgötapendeln idag i norrköping. Ut från tåget kommer även ett par yngre killar och dom blev jävligt förvånade
Citera
2012-10-30, 21:41
Medlem
jävlar vad LEST har börjat gå över VOG. sitter 3-4 peices vid Ljunkan som är totalt ner spittade och en vid Linghem med.. har det börjat nu på senare tid? eller har det på gått ett tag?

Satt en peice av SEE och VOG vid industrigatan(projektet). Nu har CWS lirat fetaste prodden där. och MAGG(2077) kört en peice med.. önskas bilder?
Senast redigerad av trainyard 2012-10-30 kl. 21:44.
Citera
2012-10-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trainyard
jävlar vad LEST har börjat gå över VOG. sitter 3-4 peices vid Ljunkan som är totalt ner spittade och en vid Linghem med.. har det börjat nu på senare tid? eller har det på gått ett tag?

Satt en peice av SEE och VOG vid industrigatan(projektet). Nu har CWS lirat fetaste prodden där. och MAGG(2077) kört en peice med.. önskas bilder?

Oja, när det är dessa målare det handlar om är bilder obligatoriskt!
Citera
2012-11-01, 16:36
Medlem
http://total-eb.tumblr.com/post/34707773351
Sitter denna fortfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in