2011-09-25, 17:23
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltaphase
Mycket gammalt bakom de mörkbruna tvhuset? Sist jag var där fanns det inget gammalt. Bara grejjer från pods från enbart ett par/något år tillbaka.

Bakom tankläkarhuset har jag nog aldrig varit tror jag inte så där vet jag inte.

Vattentornet jaa! Först sätter de upp kameror och till slut så sätter de stängsel runt allt. Gjorde det så himla mycket att folk målade där? Någon som vet om det ändå är någon som varit där och kört?Finns det äns några "fames" längre i själva staden? Är det bara det sk vallafamet?

Jaha då hade väl pods målat över allt minns att de fanns förr iaf på tv huset. Bakom tandläkaren har ja ingen aning om de är något kvar då heller. Ja vet jävla skit blev så jävla förbannad när dem gjorde sådär på vattentornet, de ligger ju liksom nästan så de är i en skog och va fan gör de att man måla på de jävla tornet fattar inte asså.

Minns tiderna då Fus och massa fler jämnt bombade sönder hela jävla johannelund centrum, för att dem sedans kulle sanera de sen bomba dem de igen haha fan ibland hade dem verkligen total bombad sönder hela skiten.
Citera
2011-09-25, 17:54
Medlem
Citat:
Finns det äns några "fames" längre i själva staden? Är det bara det sk vallafamet?

Tannefors,Skjutbanan,Ekholmsfamet är 3 till.
Citera
2011-09-25, 19:06
Medlem
http://www.flickr.com/photos/67978231@N08/

4-5 äldre målningar från linjen.
Citera
2011-09-25, 20:03
Medlem
deltaphases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Tannefors,Skjutbanan,Ekholmsfamet är 3 till.

Tannefors? Var menar du då? Skjutbanan? Är det ute vid Tinnerö?

Trevligt med lite äldre grejjer btw. Årtal på dem? Är det vid malmslätt eller?
Citera
2011-09-25, 21:49
Medlem
Citat:

Malmslätt stämmer,vid Museet.Ingen aning om årtal.

Tinnerö stämmer.
Sen vid linjen mittemot Ljunkan vid Tannefors.
Sitter en gammal Dart och en nyare Soff/Vsm på utsidan av huset.
Inne är det Pods/Crs som har mest målningar.En fet prodd av Stepr och Hean med.
Citera
2011-09-25, 23:11
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Malmslätt stämmer,vid Museet.Ingen aning om årtal.

Tinnerö stämmer.
Sen vid linjen mittemot Ljunkan vid Tannefors.
Sitter en gammal Dart och en nyare Soff/Vsm på utsidan av huset.
Inne är det Pods/Crs som har mest målningar.En fet prodd av Stepr och Hean med.

vilket är ekholmsfamet??
Citera
2011-09-26, 00:00
Medlem
deltaphases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
vilket är ekholmsfamet??

Han menar nog säkert tvhuset som du nämnde förut.

Någon som minns de gamla dragspelsbussarna? Med 2 säten längst bak vid motorn och framför dem var det 4. Får bilder i huvudet ibland hur mycket det var bombat av diverse olika writers med olika färger och olika sorters pennor och det buffades i princip aldrig. Är dessa bussar fortfarande i trafik? Åker nämligen aldrig buss längre.

Tänk er om man skulle kunna göra en tidsresa bakåt i tiden och gå på en buss år 1999 tex, eller kanske gå längs linjen eller bara gå/åka en runda i stan år 2001. Skulle va ballt.
Citera
2011-09-26, 00:41
Medlem
VoNRambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugatir
Sluta försök få fame till dit wasp-crew. Ni suger.
? Så toys är inte värda att nämnas? Jag vet vilka som är aktiva, alla som är relativt insatta vet det. ( See, OHS, EHG, Pods, Maine, Puls, Rib, Fus, Hean, Celon, Dura, Soff, PHC, VSM m.m.) Detta är nutidens, men vilka kommer bli framtidens? Så lägg ner all dess jävla gnäll om toysen, skräm för fan inte iväg något som startas. Minns själv tiden man var en ivrig nybörjare, det är nästan då det är som roligast. När man kände den där spänningen och kände hur man utvecklades. Låt då dessa toys, som kanske kommer göra så att graffitin fortfarande håller i Linköping i framtiden, när nutidens writers lägger av(vilket ingen kan veta när) va. Låt de utforska graffiti, och sluta gnäll på nybörjare. - Allt har en början någonstans.

Ledsen för ev stavfel o dyl. But get my point.
Citera
2011-09-26, 12:33
Medlem
Attjagorkars avatar
Till ovanstående post.

Inte fan börjar man prata om framtidens målare när dom fortfarande är dåliga. Visst, möjligheten finns att de kommer ta över scenen en vacker dag men möjligheten finns också att varenda unge slutar med graffiti innan dess. Därför pratar man inte om toys när dom är så långt ifrån att bli accepterade.
Visst, man behöver inte rå-hata toys, men det folk stör sig på är när nybörjare ska börja hävda sig för att "en dag kommer jag vara stört och ha lärt mig måla". Måla bäst du vill men ta inte för mycket plats så får vi väl se vart du står om säg, 10 år.
Citera
2011-09-26, 19:39
Medlem
VoNRambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Till ovanstående post.

Inte fan börjar man prata om framtidens målare när dom fortfarande är dåliga. Visst, möjligheten finns att de kommer ta över scenen en vacker dag men möjligheten finns också att varenda unge slutar med graffiti innan dess. Därför pratar man inte om toys när dom är så långt ifrån att bli accepterade.
Visst, man behöver inte rå-hata toys, men det folk stör sig på är när nybörjare ska börja hävda sig för att "en dag kommer jag vara stört och ha lärt mig måla". Måla bäst du vill men ta inte för mycket plats så får vi väl se vart du står om säg, 10 år.
Yes du har helt rätt. Men jag tycker ändå att aktiva toys ska få nämnas i denna tråd utan att man ska bli påhoppad. Står inget i rubriken att det ska vara skill det handlar om.
Citera
2011-09-26, 23:57
Medlem
Citat:

Han syftar väl på tanneforshuset
Citera
2011-09-27, 20:29
Medlem
Äntligen lite fart i tråden igen!

Citat:
Vadå att scenen är död?....
Visst, Linköping är väl inte fullproppat med writers som det verkade vara för i tiden men så
dåligt är det inte!

See,känns som han bombar 24/7 och mycket centralt också
Ingen kan väl ha missat Lest's förkärlek till Linköpings Resecentrum, dom måste vara riktigt trötta på han.
Hean, cleana tags som också man kan se vart som helst.
Fus Crew,aktiva till och från.
Nytillskott i form av Hean verkar det som,vilket gillas!

Pods och dess medlemmar.

Hair
Kanish
Ribb
Har även sett lite Puls från 2011!
FUS, nu även med Hean!

Celon

Fair
DURA

See
CRS
EHG

Fason

Soff
VSM

CWS/INA,lite då och då.
Dust lirar mycket lagligt!
Mone mfl lirar Norge en del.

PHC'S

JAC'S

Noir
Du får det att låta fantastiskt mycket bättre än det faktiskt är. Håller väl med till en viss del men samtidigt skriver du rätt hypat... Och att Disko och Mone lirar i Norge har bidrar väl inte något till Linköpings scen?

Citat:
Han menar nog säkert tvhuset som du nämnde förut.

Någon som minns de gamla dragspelsbussarna? Med 2 säten längst bak vid motorn och framför dem var det 4. Får bilder i huvudet ibland hur mycket det var bombat av diverse olika writers med olika färger och olika sorters pennor och det buffades i princip aldrig. Är dessa bussar fortfarande i trafik? Åker nämligen aldrig buss längre.

Tänk er om man skulle kunna göra en tidsresa bakåt i tiden och gå på en buss år 1999 tex, eller kanske gå längs linjen eller bara gå/åka en runda i stan år 2001. Skulle va ballt.
Dem var fina, jävligt fina! Jag åker, precis som du, inte buss så ofta längre men kan tänka mig att dessa bussar kan finnas i stadstrafiken(eller vad det nu kallas).

Är det inte någon som har lite bilder att posta från det glada 90/00-talet? Man önskar ju att man va klokare som yngre och hade tänkt på att spara bilderna... Deppigt? Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in