2006-07-26, 18:10
Medlem
Smockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SubSessan
A Clockwork Orange

Alla snackade så förbannat om den. Skulel vara så jävla bra, kult.
Så jag köpte den.
Såg halva, sen kastade jag den.
Vad ser folk i den egentligen?

Så jävla kass och överskattad. Hatar den filmen. Dom flesta som tycker den är bra är dom som vill vara lite speciella och kunna säga att "clockwork orange är så bra, kolla på den nyss, ULTRA VÅLD handlar den om vettu...MM stanley kubric!!!!!!!!!!!emo"... ungefär så.
Citera
2006-07-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smocke
Så jävla kass och överskattad. Hatar den filmen. Dom flesta som tycker den är bra är dom som vill vara lite speciella och kunna säga att "clockwork orange är så bra, kolla på den nyss, ULTRA VÅLD handlar den om vettu...MM stanley kubric!!!!!!!!!!!emo"... ungefär så.

Håller med. Men jag tror vi hade nog uppskattat den annorlunda om vi hade sett den på den tiden som den kom ut. Eller om vi läst boken först som många som tycker om filmen har gjort.

Såg däremot igår en av de sämsta filmerna som jag har sett på länge: Dreamcatcher. Vad ska man börja? Blev äcklad av "Duddits" som liten, trodde hela tiden han snackade tyska, men egentligen så var han mongolid.
Citera
2006-07-26, 22:41
Avslutad
Starship Troopers 2, sjuk besvikelse eftersom jag gillar ettan.

Cruel intentions 2, samma där.. Skiten hade ju i princip exakt samma manus som ettan fast dom tog dom mest värdelösa skådisar dom kunde hitta.

Blev även jävligt besviken på King Kong.. bara massa specialeffekter och man fastnade aldrig i handlingen!
Citera
2006-07-26, 23:41
Medlem
"Spring Break Shark Attack" Så SJUKT förutsägsbar. Prickade in hela scener ord för ord typ en timme i förväg. Gjorde sig dock utmärkt som komedi
Citera
2006-07-27, 09:27
Medlem
gudagåvans avatar
house of the dead måste vara den sämsta filmen jag sett helt.

en riktig mög film basserad på det klassiska skjutspelet House of the dead (zombie).
Men det handlade inte om något hemsökt hus eller så, näe detta handlade om att ett par ungdomar ska till en ö o festa o märker att allla är zombies.

det som sänker filmen ännu mer är att dom har klippt in snuttar från spelet helt opassande.

imdb : top 100 bottom/13 plats
Citera
2006-07-27, 09:37
Medlem
Biffens avatar
[quote=smilfink]Killer Clowns from Outer Space (1988)
"skräck"-film som handlar om clowner som landat i jättestort cirkustält i en mindre amerikansk stad och bl.a. spinner in sina offer med hjälp av sockervaddspistoler... ok, handen på hjärtat kanske det finns sämre film jag har sett, men detta är fan den fulaste!
QUOTE]

HÄDARE! KCOS är fan en mästerlig skilldring av vad som faktiskt hade kunnat vara en av dom hemskaste invasions scenarion tänkbart....

Läskig, spännande, komiskt, klockren film....
Citera
2006-07-27, 09:38
Medlem
Biffens avatar
i denna kategori måste dock crossroads få en liten plats....

skäms över att ha sett den...
Citera
2006-07-27, 10:01
Bannlyst
Har säkert nämts

Pearl Harbor
King Arthur
Snygg, Sexig och Singel
Tretton
Broken Arrow
Bad Company
Deep Blue Sea
Citera
2006-07-27, 11:13
Medlem
Ivans xtc med Viktoria Silvstedt eller vadå med föresten hon täcker bara hella framsidan och är med i 10 min. Dåligt filmad, dåligt manus, dåligt allt

http://www.imdb.com/title/tt0238321/
Citera
2006-07-27, 12:52
Medlem
NedMedAllts avatar
Baise moi är en riktigt dålig film
Bara en massa omotiverade inklippta porrsekvenser ,slumpmässigt våld och ett lika slumpmässigt manus.
För övrigt är fransk film skit .
När man av misstag råkar zappa över till en fransk film så är det alltid nån jävla
fransman som sitter på ett cafe och pratar en massa skit medans han röker med på klychigt maner.
Dialogen är oftast helt ointressant och kan samanfattas så här "öh du vet..kvinnor är så annourlönda..typ".
När du hittar en film i tv tablån som har benämningen franskt relationsdrama..Titta inte!
Citera
2006-07-27, 13:28
Bannlyst
kom på två till.

Charlie's Angels och Charlie's Angels: Full Throttle
Citera
2006-07-27, 14:57
Medlem
tauls avatar
Har säkert nämts, men Liftarens Guide till Galaxen-filmen blev jag riktigt besviken på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in