2012-04-04, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Hela Eyes wide shut känns som en tvåtimmars inledning på en jättebra film. Just när det ska sätta igång så tar det dock slut. Den leder upp och hintar på något otroligt intressant som man aldrig får se. Det hela blir då bara ett misslyckande av episka proportioner. Antar att enda anledningen till filmens relativt positiva anseénde är att kritikerna inte vågade såga Kubrick's sista film när han nu dog i tid för filmens premiär.

Ja, det var så jag upplevde filmen också - det verkar hela tiden som att den kommer att bli bättre, men det blir den tyvärr inte. Kubrick borde ha låtit bli att göra denna film, i min mening.
Citera
2012-04-06, 10:57
Medlem
Carl Serungs avatar
Sommaren med Göran gick på TV igår. Det är väl en film som "alla" har sett och tycker är fantastisk???
Det är nog en av de sämsta filmer jag sett. Så fruktansvärt dålig så det blev pinsamt.
Citera
2012-04-06, 13:17
Bannlyst
Elling, älska mig i morgon tyckte jag inte var någon höjdare. De två första filmerna om Elling var riktigt bra, men den tredje filmen blev som sagt en besvikelse.
Citera
2012-04-06, 18:04
Medlem
fewdollarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stinkor
Pearl Harbor. Vet inte ens i vilken ände jag ska börja såga eländet. Vilken förutsägbar, äcklig smörja.

Verklighetsbaserade historiska filmer brukar ju vara förutsägbara.......
Citera
2012-04-06, 18:23
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fewdollars
Verklighetsbaserade historiska filmer brukar ju vara förutsägbara.......
Han kanske menar det väldigt dåligt utförda och klichéfyllda kärleksbiten?
Citera
2012-04-07, 19:35
Bannlyst
Blair Witch Project. Bland det sämsta jag sett. Tyckte bara den var larvig och överdriven.
Citera
2012-04-08, 17:15
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mozarts-Ghost
Blair Witch Project. Bland det sämsta jag sett. Tyckte bara den var larvig och överdriven.

Visst är den fruktansvärd, och när man inte trodde att det kunde bli mycket sämre, så kom Blair Witch 2 och var fan ta mig ännu värre.
Citera
2012-04-09, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Visst är den fruktansvärd, och när man inte trodde att det kunde bli mycket sämre, så kom Blair Witch 2 och var fan ta mig ännu värre.

Precis, tvåan är också fruktansvärt dålig! Jag har nån påstå att en tredje film är på gång, men den tänker i alla fall inte jag se.
Citera
2012-04-09, 13:09
Medlem
2mass avatar
Neighbour for sale, genre: dramakomedi

?? Fanns inget som var kul, inget som var intressant. Handlar om Will Ferell som får sparken och blir lämnad av sin fru samma dag. Hela filmen utspelar sig i hans trädgård där han håller en loppmarknad tillsammans med en afroamerikansk pojke, som han blir kompis med . Med andra ord pretentiös skit i samma stil som Jim Jarmusch och Wes Anderson. Se den inte!
Senast redigerad av 2mas 2012-04-09 kl. 13:16.
Citera
2012-04-09, 13:17
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Wes Anderson

Jag avskyr den gubbjäveln. Hipster-favoriten, typ. Värdelösa "mysfilmer" som smakar gubbe och whiskey. Fy fan.
Citera
2012-04-09, 14:11
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Jag avskyr den gubbjäveln. Hipster-favoriten, typ. Värdelösa "mysfilmer" som smakar gubbe och whiskey. Fy fan.

Inte nog med att han är värdelös, han är fruktansvärt ful också http://i40.tinypic.com/24ymtlh.jpg

Provocerande ful vill jag påstå. Osympatiskt utseende. Likt ett virus infiltrerar han filmbranchen med sina tråkiga jävla prettokomedier, som han vet blir sönderhyllade av kritikerna och därmed också hos dessa hipsters, samt andra som vill verka "fina" och låtsas förstå den humor som inte finns - av rädsla för att vara den enda i gruppen som inte fattar.

Detta visste den jäveln om. Det är åt oss få som ser igenom detta, åt oss som vågar stå upp och säga vilken skit det egentligen är, det är åt oss han hånler varenda gång hans fula nuna visar sig. Hans sätt att säga "Jag är framgångsrik, mina filmer är framgångsrika och du kan inte göra ett skit åt saken".
Tänk på det hipsters, att varje gång ni i grupptryckets anda pressar fram ett skratt åt "the royal tenenbaums" eller annan wes anderson skit, så göder ni en intellektuell alfahannes ego- som utövar sitt maktspel bara för att han kan.
Citera
2012-04-09, 14:55
Medlem
Har säkert sett värre filmer, men twilight filmerna är något som ploppar upp när jag läser topic. Så jävla löjligt med triangeldramat som utspelar sig i filmerna, där tjejen beter som ett uppmärksamhets-luder i kombination med extremt dåligt skådespeleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in