2012-03-23, 12:12
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mozarts-Ghost
Psycho 3. Har bara sett eländet en enda gång, på TV. Bland det sämsta jag sett.

Tycker att den är väldigt underhållande, mest på grund av Fahey.
Citera
2012-03-23, 23:30
Medlem
kekelas avatar
Såg precis Hall Pass från 2011. Som tur var gjorde jag annat samtidigt (surfade och läste) annars hade jag nog blivit gravt deprimerad över att ha slösat så mkt tid på en sån ren skit. Tror jag skrattade till en gång under hela filmen. Vilket jävla bottennapp...
Citera
2012-03-25, 13:26
Medlem
sneakydudes avatar
Såg Columbus Circle förran veckan. Fy fan vilken jävla skit. Halva rollistan bestod av folk från My name is Earl. Tyckte iof den serien var helt ok, men att se de personerna försöka sig på seriösa insatser var förjävla bedrövligt. Värdelös rulle, utmärkt sömnpiller. Tack å hej.
Citera
2012-03-28, 16:22
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Kan ni inte skriva motiveringar också? Annars får man intrycket av att ni bara bestämt er för att de är dåliga.

Äsch, jag försökte trolla...resultatet var ju ett rätt stort misslyckande
Citera
2012-03-29, 06:18
Medlem
sim-man92s avatar
Stallone och Renny Harlin i all ära men Driven är väldigt väldigt usel, tramsfilm som inte är underhållande för fem öre. Ne se då hellre Cliffhanger som är väldigt väldigt bra!
Citera
2012-03-29, 06:36
Medlem
Francos avatar
A Serbian Film (http://www.imdb.com/title/tt1273235/ är med säkerhet det ultimata lågvattenmärket i filmproduktion sen Big Bang. Helt enkelt bara så vidrig i sitt sammanhang. Skådespeleriet och regin hade förmodligen åsnor med tre ben gjort bättre. En film som jag ångrar
att jag sett, den här tillför nada. Önskar jag kunde såga den mer, men tyvärr hittar jag inte orden.
Här bör man samla in alla filmkopior och bränna på bål.

Mycket trist med tanke på att Serbiska (Jugoslaviska) filmer levererat så många guldkorn genom
åren (Flammande Byar, No Mans Land, Rane, Svart Katt-Vit Katt, Underground)

Önskar det kunde finnas en global filmcensur som kunde rata bort filmer likt denna.
Citera
2012-03-29, 07:50
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
A Serbian Film (http://www.imdb.com/title/tt1273235/ är med säkerhet det ultimata lågvattenmärket i filmproduktion sen Big Bang. Helt enkelt bara så vidrig i sitt sammanhang. Skådespeleriet och regin hade förmodligen åsnor med tre ben gjort bättre. En film som jag ångrar
att jag sett, den här tillför nada. Önskar jag kunde såga den mer, men tyvärr hittar jag inte orden.
Här bör man samla in alla filmkopior och bränna på bål.

Mycket trist med tanke på att Serbiska (Jugoslaviska) filmer levererat så många guldkorn genom
åren (Flammande Byar, No Mans Land, Rane, Svart Katt-Vit Katt, Underground)

Önskar det kunde finnas en global filmcensur som kunde rata bort filmer likt denna.

Produktionsmässigt så är den ju riktigt bra gjord. Påminner om 70/80-talets thrillers, mycket De Palma och Mann-influenser. Mycket starka färger, och fint foto.
Skådespeleriet är också riktigt bra. Ondingen känns som en seriefigur, och vissa karaktärer är väldigt överdrivna, men det gör bara filmen mer underhållande.

Själva grejen dock, det är ju att filmen är ett stort "fuck you"-finger åt Serbien, och filmen har visst ett värde i och med det.

Att censurera eller förbjuda något som man inte förstår sig på, det är inte speciellt intelligent.
Citera
2012-03-29, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Produktionsmässigt så är den ju riktigt bra gjord. Påminner om 70/80-talets thrillers, mycket De Palma och Mann-influenser. Mycket starka färger, och fint foto.
Skådespeleriet är också riktigt bra. Ondingen känns som en seriefigur, och vissa karaktärer är väldigt överdrivna, men det gör bara filmen mer underhållande.

Själva grejen dock, det är ju att filmen är ett stort "fuck you"-finger åt Serbien, och filmen har visst ett värde i och med det.

Att censurera eller förbjuda något som man inte förstår sig på, det är inte speciellt intelligent.
Tyckte Serbian Film var riktigt bra, välgjord och bra skådisar. Tyckte huvudrollsinnehavaren var sjukt bekant, tog ett tag innan jag fattade var jag sett honom innan.. (svart katt, vit katt). Nå iaf..

Ett ex jag hade tvingade mig att genomlida diverse paranormal activity filmer. Skittråkiga filmer som alla i princip var likadana och var sjukt förutsägbara. Finns ett gäng av dom iaf
Citera
2012-03-29, 09:54
Medlem
Rokushikis avatar
Kanske kliché, men Twilight-filmerna är något av det sämsta jag tvingats utstå. Jättetråkig handling, skitkassa skådisar, dåliga effekter, dåligt filmat.

Och det är inte heller så att det är så dåligt att det blir kul, nej det är bara förjävla dåligt helt enkelt. Breaking Dawn part 1 är nog en av de tråkigaste filmer jag sätt, över en timme med deras smekmånad när de spelar shack och myser... Usch.
Citera
2012-03-29, 10:58
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Kanske kliché, men Twilight-filmerna är något av det sämsta jag tvingats utstå. Jättetråkig handling, skitkassa skådisar, dåliga effekter, dåligt filmat.

Och det är inte heller så att det är så dåligt att det blir kul, nej det är bara förjävla dåligt helt enkelt. Breaking Dawn part 1 är nog en av de tråkigaste filmer jag sätt, över en timme med deras smekmånad när de spelar shack och myser... Usch.

Tål att upprepas även om det är kliché. Ryser bara jag tänker på den filmen.

Sen kan man nominera de sista två Transformers och en lång rad superhjältefilmer ja inte ens orkar skriva.
Citera
2012-04-01, 18:47
Bannlyst
Jag tyckte Original Sin med Angelina Jolie var asdålig. Tyckte inte det fanns någon handling.

Single White Female 2: The Psycho tyckte jag var fruktansvärt dålig. Det kändes mest som om de försökte återskapa första filmen, men med sämre resultat. På gränsen till kalkon.

Apropå uppföljare så vill jag passa på och nämna Phenomenon II. Första filmen var ju riktigt bra, men sen gjorde de denna uppföljare som i stort sett är en kopia av av första filmen - till och med samma repliker på en del ställen, har jag för mig. Riktigt dålig rulle.

Som avslutning på detta inlägg vill jag nämna Stanley Kubricks film Eyes Wide Shut. Efter att ha gjort kanonfilmer som The Shining och Full Metal Jacket så gör han plötsligt något så här oerhört segt och långtråkigt som till och med får Woody Allens Match Point att framstå som spännande (och jag ogillar även Match Point).
Citera
2012-04-01, 19:02
Medlem
Flygnivå 450 är en svensk film från 1980 i regi av Torbjörn Axelman.

Den absolut sämsta film jag någonsin har skådat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in