2010-05-29, 14:25
Medlem
MarkHarmons avatar
Nån som sett Basilisk: The Serpent King? Inte? Gratulerar!
Vanligtvis tycker jag det är kul att se såna där B-filmer när man käkar frukost, man kan garva lite åt hur uselt det är. Men den här var fan sämst!

Spoilern behövs väl knappast eftersom ingen lär se skiten, men man vill väl göra rätt för sig.
Citera
2010-06-12, 12:35
Medlem
miklons avatar
Jag såg GI Joe för ett tag sedan och det kanske inte är den sämsta film jag sett, men den är verkligen katastrofalt usel. I vanliga fall brukar det åtminstone gå att finna något nöje i feta actionfilmer helt utan hjärna, det är bara att koppla bort allt vad tankeverksamhet heter och bara följa med på åkturen, men GI Joe var verkligen så genomrutten att det inte fungerade. Så fruktansvärt icke-engagerande film var det länge sedan jag såg.
Citera
2010-06-12, 22:51
Bannlyst
Den här filmen är skit, glömt vad den heter
Citera
2010-06-12, 23:10
Medlem
aceblacks avatar
One Eyed monster är den sämsta film jag sett. Den handlar om någon sorts alien som tar över en porrskådis kuk och sedan lossar sig själv ifrån killens kropp och dödar massor av människor genom att penetrera dem... jag såg aldrig klart filmen...
Citera
2010-06-13, 00:19
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
One Eyed monster är den sämsta film jag sett. Den handlar om någon sorts alien som tar över en porrskådis kuk och sedan lossar sig själv ifrån killens kropp och dödar massor av människor genom att penetrera dem... jag såg aldrig klart filmen...
Vad var det dåliga med den då? Handlingen låter ju förstklassig.
Citera
2010-06-14, 00:45
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad var det dåliga med den då? Handlingen låter ju förstklassig.

Jo jag kan förtydliga. Penisens ägare spelas av Ron Jeremey som är riktigt usel i sin första riktiga spelfilm där han spelar sig själv. Som tur var så dör han ganska snabbt även om hans penis lever vidare som filmens antagonist. De andra skådespelarna är minst lika usla och det blir mest pinsamt. När jag säger pinsamt menar jag inte skämt eller scener där man vill skapa en pinsam stämning, de scenerna är mest tråkiga och oengagerade. Nej det pinsamma ligger istället i de dialoger och scener som faktiskt ska föreställa seriösa. Stämningen i stora delar av filmen känns mest som ett dåligt och opassande skämt, eller lite som stämningen som uppstår efter Ricky Gervais dansscen i "The Office" (http://www.youtube.com/watch?v=_au0UUHI2aI).

Dialogerna är oftast sexuellt laddade, men på ett simpelt och korkat sätt som aldrig lockar till några skratt. Det känns bara dumt helt enkelt och man tröttnar snabbt. Filmen är självklart menad att vara rolig men det lama skådespeleriet, de överdrivet långa konstlade dialogerna och de extremt dåliga specialeffekterna förstår allt. Dessutom så är det väldigt få vuxna människor som faktiskt tycker att en mördarpenis är rolig, i alla fall i längden. Dessutom är slutet så extremt dålig att resten av filmen framstår som genial i jämförelse.

Nej usch är det enda jag har att säga om filmen.
Citera
2010-06-14, 14:28
Medlem
Makss avatar
Inte många värkar ha sett filmen "9".

Sämsta filmen jag har sett, tror filmen är under 80 minuter lång, animerad (inte kanonbra som man väntar sig) och när man tror filmen ska börja tar den slut. rösterna är sjaskigt cynkat med animationen. ptja, det var vad som krävdes för att både jag och polarna i slutet skulle säga, "Vilken jävla skitfilm?" kolla på varandra, försöker skaka av sig hela upplevelsen och sätta på filmen "Ninja assasin" vilket självklart resulterade i att man gick till sängs med inget annat än dåliga erfarenheter från kvällen.

Jag har självklart inte sett alla producerade filmer i världen, så jag kan inte säga att just dessa 2 är världens sämsta filmer. Men jag är en person som vill hyra bra film, och inte tar en film jag tycker ser skräp ut.
Citera
2010-06-14, 14:50
Medlem
Flugzeugs avatar
Jag tycker faktiskt att Shutter Island är en av de sämre filmerna jag sett i mina dagar...
Känns som att man blir så himla snuvad på handligen, dom hade kunnat lämna en med i alla fall lite mystik, men nej. Det gick tydligen inte.
Filmen är bra tills det så abrupta slutet på allt intressant. Dom hade lika gärna kunnat ha ett "så kom en
atombomb och alla dog"-slut.
Citera
2010-06-14, 15:12
Medlem
scroshs avatar
Jag måste säga 2012. Såg den på bio och den var verkligen inge' vidare. Grymt gjord, schysta effekter etc. men storyn och skådespelet var helt jävla värdelöst...
Citera
2010-06-14, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maks
Inte många värkar ha sett filmen "9".

Sämsta filmen jag har sett, tror filmen är under 80 minuter lång, animerad (inte kanonbra som man väntar sig) och när man tror filmen ska börja tar den slut. rösterna är sjaskigt cynkat med animationen. ptja, det var vad som krävdes för att både jag och polarna i slutet skulle säga, "Vilken jävla skitfilm?" kolla på varandra, försöker skaka av sig hela upplevelsen och sätta på filmen "Ninja assasin" vilket självklart resulterade i att man gick till sängs med inget annat än dåliga erfarenheter från kvällen.

Jag har självklart inte sett alla producerade filmer i världen, så jag kan inte säga att just dessa 2 är världens sämsta filmer. Men jag är en person som vill hyra bra film, och inte tar en film jag tycker ser skräp ut.
Jag håller med om att 9 var kass men knappast den sämsta filmen jag någonsin har sett. Det får nog gå till antingen Apartment 1303 eller Plan 9 from Outer Space.
Citera
2010-06-14, 15:35
Medlem
Makss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon112
Jag håller med om att 9 var kass men knappast den sämsta filmen jag någonsin har sett. Det får nog gå till antingen Apartment 1303 eller Plan 9 from Outer Space.

Har inte sett någon utav dessa filmer, men nu vet jag iallafall vad jag ska akta mig för. Tackar.
Citera
2010-06-14, 15:40
Medlem
Flightplan antar jag. En handling som författaren kom på när han satt på muggen. Sedan var det bara att fylla ut med lite skit, så vips hade man en film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in