Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad var det dåliga med den då? Handlingen låter ju förstklassig.
Jo jag kan förtydliga. Penisens ägare spelas av Ron Jeremey som är riktigt usel i sin första riktiga spelfilm där han spelar sig själv. Som tur var så dör han ganska snabbt även om hans penis lever vidare som filmens antagonist. De andra skådespelarna är minst lika usla och det blir mest pinsamt. När jag säger pinsamt menar jag inte skämt eller scener där man vill skapa en pinsam stämning, de scenerna är mest tråkiga och oengagerade. Nej det pinsamma ligger istället i de dialoger och scener som faktiskt ska föreställa seriösa. Stämningen i stora delar av filmen känns mest som ett dåligt och opassande skämt, eller lite som stämningen som uppstår efter Ricky Gervais dansscen i "The Office" (
http://www.youtube.com/watch?v=_au0UUHI2aI).
Dialogerna är oftast sexuellt laddade, men på ett simpelt och korkat sätt som aldrig lockar till några skratt. Det känns bara dumt helt enkelt och man tröttnar snabbt. Filmen är självklart menad att vara rolig men det lama skådespeleriet, de överdrivet långa konstlade dialogerna och de extremt dåliga specialeffekterna förstår allt. Dessutom så är det väldigt få vuxna människor som faktiskt tycker att en mördarpenis är rolig, i alla fall i längden. Dessutom är slutet så extremt dålig att resten av filmen framstår som genial i jämförelse.
Nej usch är det enda jag har att säga om filmen.