Clash of the Titans (2010)
Om jag inte missminner mig var det ett A+ exempel på extremt dåligt skriven Hollywoodrulle som dessutom innefattar värdelösa skådespelare och historiska felaktigheter och allt annat. Minns inte mycket av den men kan hitta minnet att jag efter att ha sett den glädje mig på något sätt av faktumet att jag hade sett en film som var bland de sämsta jag någonsin sätt.
Hamlet (1948)
Minns bara att den var något av det mest långtråkigaste jag någonsin tittat på.
Är säker på att det finns fler, måste bara ingiva mig själv lite mer tid att minnas dem!
Med tanke på att boken var helt okej, och att filmen blev så jävla hypad att den till och med låg 1:a på IMDB började jag nästan gråta när jag såg "Låt den rätte komma in"... Jag hoppas alla kritiker som hyllade den blev av med jobbet omgående. Riktig usel lågbudgetsfilm utan några som helst specialeffekter eller dylikt.
Jag blir upprörd bara jag tänker på det.
För det första: Dumskalle.
För det andra: Låt den rätte komma in har aldrig varit etta på IMDB, 188 är den högsta placering den haft.
Drive 2011 måste med säkerhet vara en av de absolut sämsta filmerna jag sett
Jag instämmer! Jag var extremt taggad efter allt gott jag hört om denna film men NEJ vilken besviklse det vart! .Bortsett från det var nog nya åsa-nisse filmen bland sämsta jag sett nyligen vilket skräp!
Helvete, trodde den skulle vara lite hjärndött kul, men den var ju bara hjärndöd och utan finess.
Det är stor skillnad mellan sämsta filmen någonsin, och en halvsunkig rulle.
Sämsta filmerna jag sett är Gigli, Alone in the dark och Battlefield earth.
Saw 3D: Få se... I slutet av filmen får man se en Deus ex machina i form av Dr Gordon, som visar sig vara Jigsaws medbrottsling. Varför skulle han hjälpa mannen som kidnappade och hotade hans fru och barn? Och för att inte tala om fällorna, i den första Saw-filmen är den huvudsakliga fällan ett badrum. I Saw-3D så har vi enorma maskiner som långsamt tar kål på sina offer. Hur kommer det sig att en polis som Hoffman besitter sådana ingenjörskunskaper?
The Human Centipede 2:
Filmen hade ingen handling förutom att Ica-Jerry kidnappade människor genom att ge dem en lätt smäll på huvudet med en kofot. Sedan lyckas han sammanfoga 10 människor med endast spikpistol och silvertejp. Det händer i de sista 30 minuterna av filmen. De första 60 minuterna av filmen ägnas åt att se hur samhället skyr honom och hur han blir mobbad av sin morsa. Ingen äkta handling, och inga vidareutvecklade karaktärer. Denna film är bara en mer blodig och vidrig verision av den första.
Cannibal Holocaust: Hela idén med denna film var nog att göra en sådan vidrig och kontroversiell film som möjligt. Tror inte jag behöver förklara mig mer.
Det är ju dock en väldigt välgjord och intelligent film. Mokumentärfilmernas Gudfadern.
Men jag tycker att det blev lite overkill med allt blod och gore, nu är ju en del av handlingen, men blod och våld mister sin effekt om man utsätts för mycket av det. Efter ett tag kändes det bara löjligt (nästan en komisk effekt) att se så mycket gore. Även våldet som kommer från protagonisterna finns av en anledning.