2005-11-02, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Har du verkligen sett filmen? "porren" du pratar om handlar snarast om 20 sekunder, inte minuter, och scenen är inte det minsta "omotiverad". Idioterna är för övrigt en av de bästa nordiska filmerna under de senaste 15 åren.

Håller med det dig helt och hållet, skrattade hejdlöst många gånger samtidigt som filmen berörde !
Citera
2005-11-02, 14:47
Medlem
Kuggarns avatar
Har inte den här tråden ballat ut fullständigt pga att hälften baserar sina omdömen på filmisk hantverksskicklighet eller liknande och den andra hälften på en uppfattning om filmens personliga underhållingsvärde.

Det är väl ändå två helt olika saker... Ni som tycker det är kul att "kanske" provocera lite genom att posta filmer som Armageddon eller Pearl Harbor kan väl göra det i tråden som handlar om de mest överskattade filmerna ist.

En annan lösning skulle kunna vara att ange en bättre motivering till varför en film dissas. Idioterna är en film som jag tyckte sög ordentligt baserat på mina filmpreferenser men visst är den hantverksmässigt intressant!

En film som jag tycker passar in bra i den här tråden är t ex filmen "Spitfire" med Lance Henriksen som nån B-aktig agent. Omotiverad B-tuttscen direkt när filmen börjar. Usel i alla dimensioner.
Citera
2005-11-02, 15:15
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Det är väl ändå två helt olika saker... Ni som tycker det är kul att "kanske" provocera lite genom att posta filmer som Armageddon eller Pearl Harbor kan väl göra det i tråden som handlar om de mest överskattade filmerna ist.

Jag rankar faktiskt "Armageddon" och "Idioterna" på delad förstaplats som världens sämsta filmer; bara för att en film är gjord i Hollywood med miljardbudet och har promotats av en massa dekadenta b-skådisar gör den inte automatiskt bra. Lika lite som en film blir bra bara för att den är gjord av en pretentös, överskattad dansk slusk och visar närbilder på snoppar i tid och otid.

OK, "Armageddon" suger ap-pung för att den är:
* Pretentiös och sentimental; man kan riktigt se hur filmmakarna står strax utanför kameravinkeln och snyter sig i pankakor.
* Orealistisk och presenterar en fullständigt urdum psykologi, samt lika illa skilldrade relationer mellan karraktärerna.
* Patriotisk dum-amerikansk; det snyftas och snörvlas och viftas med amerikanska flaggor i lakansstorlek.
* Bröl-matcho; huvudpersonerna är så jälva tuffa att dom inte vet vad dom ska göra av sig.
* Bruce Willis dyrkande; BW kan och vet allting och är det närmaste man kan komma en skitnödig messias.
Citera
2005-11-02, 16:20
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Jag rankar faktiskt "Armageddon" och "Idioterna" på delad förstaplats som världens sämsta filmer; bara för att en film är gjord i Hollywood med miljardbudet och har promotats av en massa dekadenta b-skådisar gör den inte automatiskt bra. Lika lite som en film blir bra bara för att den är gjord av en pretentös, överskattad dansk slusk och visar närbilder på snoppar i tid och otid.

OK, "Armageddon" suger ap-pung för att den är:
* Pretentiös och sentimental; man kan riktigt se hur filmmakarna står strax utanför kameravinkeln och snyter sig i pankakor.
* Orealistisk och presenterar en fullständigt urdum psykologi, samt lika illa skilldrade relationer mellan karraktärerna.
* Patriotisk dum-amerikansk; det snyftas och snörvlas och viftas med amerikanska flaggor i lakansstorlek.
* Bröl-matcho; huvudpersonerna är så jälva tuffa att dom inte vet vad dom ska göra av sig.
* Bruce Willis dyrkande; BW kan och vet allting och är det närmaste man kan komma en skitnödig messias.

Jag köper det! Men specialeffekterna är rätt bra ändå...
Citera
2005-11-02, 16:43
Medlem
Bruce Waynes avatar
Använt radergummit lite, trist att behöva göra det men för att ta tillbaka tråden till topic kändes det nödvändigt - diskussioner rörande smak och att det finns sämre filmer än de som nämns är rätt onödiga egentligen.

Mvh
/BW, moderatorgubbe
Citera
2005-11-02, 17:06
Medlem
MonkMans avatar
Jeepers Creepers . En svin tattig skräckrulle som det känns som att en 25 -årig Pingstkyrk-präst/scout-präst sitter o berättar runt lägerelden.

Rong Turn. Ännu en urusel sckräckfilm , inte värre en den första.

The Hulk Jag hade fan väntat mig mera av en av de skönaste serier någonsin, men nej NEJ NEJ NEJ ! Så sjukt kasst manus,effekter,skådespeleri och ja fy fan va kass den är
Citera
2005-11-02, 17:09
Medlem
micke.ns avatar
Face off(PANG PANG PANG och inte mycket mera. Som att se på porr, man trøttnar efter 5 min)

Evolution(Tyckte jag bara var usel.)

Matrix 2(Rave-party scenen och Morpheus speech fick mig att spy diare)

Independence day(Øverdrivet patriotisk och øverskattad)

Spun: Ska vara så øverdrivent hipp, men blir bara fjantig.

Once upon a time in America( Gjæsp)

Thin red line (Gjæsp)

Många flera men det ær dom jag kommer på nu..

-Mikael
Citera
2005-11-04, 03:11
Medlem
kvadruppels avatar
The Sword and The Sorceress

En fantasy B film där dom tycks ha lagt ner den lilla budgeten dom hade på att få till så fula frisyrer som möjligt.
Citera
2005-11-04, 03:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nano
Gone In 60 Seconds och Donnie Darko. Usch
haha donnie darko? Bara för att du inte förstod filmen så betyder inte det att den är dålig..

Pearl Harbor är dålig men inte sämst enligt mig, funkar faktist.
Citera
2005-11-08, 14:15
Medlem
brianmolkos avatar
Siste action hjälten aka Last action hero, dålig story, hafsigt manus
Bill och Teds galna äventyr, Fånig
Lost boys, uselkonstig vampyrfilm som utspelas på 80 talet
Citera
2005-11-08, 14:16
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den onde
Varning för:
Lithium, Järngänget, Jag är Dina, Timmarna, Moulin Rouge.
De är alla filmer som fått mig att känna mig lurad på ca 2 timmar av mitt liv.

Lithivm ja, sen också sökarna konstiga filmer och konstiga färger
Kan lägga till Bert filmerna i konstiga färger
Citera
2005-11-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
The Animal.

Jamen var det bara jag som skrattade mig harmynt när han blev kåt på fåret i hagen?

Annat var det i helgen,,, har blivit skrämd som 13-åring av "Nightmare on Elm Street" 1 och 2. Då en kompis hade köpt ett gäng filmer i fyllan när han varit i Thailand tänkte vi väcka upp lite minnen med vår brända lilla vän "Freddy", men när jag fick se detta hemska elände del 6, då var måttet rågat, och jag utnämner denna film till det bland det sämsta tio-i-topp som jag konsumerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in