2006-01-28, 19:04
Medlem
Truxas avatar
Jag bidrar med Modesty Blaise-The beginning...

En riktig kalkon!
Citera
2006-01-28, 19:07
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Skaparna av det oberoende sångverket har i alla fall här sin konstnärliga frihet och man kan bedöma värdet enbart utgående från kompositören.

Och du menar att filmskapare inte skall ha konstnärlig frihet? En konstnärlig återgivning av något, må det vara i formen av en film, sång, text eller något annat är ju alltid en tolkning av något annat. Varför kan man inte ta sådant för vad det är, en tolkning som tagits fram för att bära ett egenvärde. Argument som: boken var mycket bättre, så där gick det inte till på riktigt etc. är bara så klichéartat och tyder på okunskap om medier i allmänhet.
Citera
2006-01-29, 01:38
Medlem
Mitt bidrag får bli en film vart namn jag förträngt i ren desperation.

Handlade om fyra skånska ungdommar som utan uppenbar anledning pratade kraftigt bruten engelska genom hela rullen. En av dessa dumskallar blir självklart besatt av djävulen, ( ) och då måste ju en helt okänd präst helt plötsligt hoppa in i bilden och rädda dagen.

Filmen lyckades även innehålla en nekrofilisk bårhus-skötare och "förstärkningar från vatikanen" i form av små gossar i vita sovblusar.

Allt var för övrigt filmat med en papprulle.
Citera
2006-01-29, 01:58
Bannlyst
Pearl Harbor.

Dom hade all potential att göra en kanonrulle. Bombningen av Pearl Harbor är en väldigt stor historisk händelse och budgeten för filmen antar jag var väldigt stor.

Vad gör dem då istället? Först och främst, Ben Affleck och Josh Harnett. Dessa valdes förmodligen för att alla fjortonåringar skulle bli intresserade av filmen. Man adderar en pointless kärlekssaga som förstör filmen. Och som grädden på moset, filmen är banal och klyschéfylld till tusen. Med tanke på potential och budget måste Pearl Harbor vara världens sämsta film någonsin, tråkigt nog.
Citera
2006-01-29, 02:13
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Och du menar att filmskapare inte skall ha konstnärlig frihet? En konstnärlig återgivning av något, må det vara i formen av en film, sång, text eller något annat är ju alltid en tolkning av något annat. Varför kan man inte ta sådant för vad det är, en tolkning som tagits fram för att bära ett egenvärde. Argument som: boken var mycket bättre, så där gick det inte till på riktigt etc. är bara så klichéartat och tyder på okunskap om medier i allmänhet.
Om du är så otroligt kunnig kanske du också har hört talas om hederlighet, exempelvis inte använda klassiker som alibi för sitt eget dilettanteri.
Om han vill använda sin "konstnärliga" frihet och göra ett drama om Troja utan att kränka kulturhistorien så är han välkommen att göra det om han bara inte förvanskar högre stående konstnärliga verk. Problemet för honom blir väl att det finns ytterst lite historiskt material att gå på så denne filmmakare hade varit hänvisad till fantasin och egen skaparkraft och då hade det inte blivit någon film.
Vilket med facit i hand skulle ha varit att föredra.
Citera
2006-02-08, 03:07
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias1984

Punch-Drunk Love: Ärligt talat... detta är en av de större besvikelserna jag sett på länge. Av en man som gjort sådana verk som "Boogie Nights" och "Magnolia" så förväntar man sig inte en så här innehållslös och meningslös film. Filmen varar visserligen bara i 1 och en halv timme, betydligt kortare än hans tidigare filmer, men trots det så hade den lövtunna och dåligt uppbyggda handlingen kunnat gjorts till om till en kortfilm på 15 minuter. Detta är tyvärr skräp, att Adam Sandler är med gör inte saken bättre.
Äh skitsnack den är hur bra som helst, detta är för övrigt den enda film som Sandler är riktigt bra i...
Citera
2006-02-08, 03:11
Medlem
GaiNs avatar
Den absolut sämsta film jag sett genom tiderna är Marci X, se: http://www.imdb.com/title/tt0266747/

Otroligt smaklös, ingen dialog eller story whatsoever.
Citera
2006-02-08, 10:53
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Att nga blivit besvikna pga höga förväntningar kan man ju förstå i vissa fall men det behöver ju inte göra filmen till sämt !
Den film som jag minst av allt vill se om... Det är den sämsta film jag sett.
Och den film som irriterar mig mest är just den film jag minst av allt vill se om.
Helt ärligt så ser jag hellre en värdelöst klippt tibetansk rulle om jakskötsel än
en film som irriterar mig (exempelvis Pearl harbor).
För då slipper jag åtminstone gå runt o vara irriterad över hur dålig filmen var
eftersom jag ändå inte hade några förväntningar.
Citera
2006-02-08, 12:19
Medlem
Crabfishs avatar
Man on Fire: Segaste jag sett på länge. Utdragen å det grövsta. Överdådigt musikval. Börjar som ett vanligt dussinkidnappningsdrama för att övergå till b-hämdaction. Och tjockt med "flashiga" epilepsisekvenser genom hela filmen. Klichéfyllt. Segt. Dåligt. Mexikanska poliser korrumperade? Jo, det vet vi genom alla andra filmer. Tack. 3/10
Citera
2006-02-08, 12:31
Medlem
Moonerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabfish
Man on Fire: Segaste jag sett på länge. Utdragen å det grövsta. Överdådigt musikval. Börjar som ett vanligt dussinkidnappningsdrama för att övergå till b-hämdaction. Och tjockt med "flashiga" epilepsisekvenser genom hela filmen. Klichéfyllt. Segt. Dåligt. Mexikanska poliser korrumperade? Jo, det vet vi genom alla andra filmer. Tack. 3/10
Då har du fan inte sett många filmer.. eller haft en väldig tur, då avundas jag dig.
Citera
2006-02-08, 12:50
Medlem
Moonerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabfish
Mooners: Ok. Kanske inte kass i den normala benämningen, dåliga skådisar osv. Men nevertheless. Dålig/meningslös enligt min mening :P

Jo visst, den kanske inte fyller någon mening och du tycker den är dålig, men är det verkligen den sämsta film du sett? Det är ju mycket som trots allt är bra med filmen.
Jag personligen tycker pearl harbour är riktigt dålig då jag stör mig på denna film, men jag skulle aldrig nämna den i denna tråd eftersom mycket trots allt är bra i den, den är fint gjort, snygga scener, med mera.
Citera
2006-02-08, 13:26
Medlem
Crabfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooners
Jo visst, den kanske inte fyller någon mening och du tycker den är dålig, men är det verkligen den sämsta film du sett? Det är ju mycket som trots allt är bra med filmen.
Jag personligen tycker pearl harbour är riktigt dålig då jag stör mig på denna film, men jag skulle aldrig nämna den i denna tråd eftersom mycket trots allt är bra i den, den är fint gjort, snygga scener, med mera.

Ok ok, fine. Folk har postat filmer som är bättre tekniskt sett också, så jag tänkte att det inte gjorde nått. Men ack så fel
Härmed avsäger jag mej att jag sagt att det var en usel film.
Men, det var den sämsta filmen jag sett på senare tid. Rentav jobbig att kolla på. Tog 2 timmar av en annars bra Lördagseftermiddag för några veckor sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in