2009-11-27, 11:51
Medlem
gugglianos avatar
camp slaughter, hmmmmmm, var ska man börja?
Ingen av "skådisarna" tycks ha hållit sig vaken på engelskalektionerna, dom får ju för fan valfri norrman och/eller finne att låta som en infödd engelsman. Sen att handling och allt annat är helt värdelöst gör ju sitt till, men det är just det engelska språkbruket, komplett med skandinavisk språkmelodi, det är bara SÅ värdelöst.
Citera
2009-11-27, 12:54
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Tjaaaa.... Allt med Niocolas cage førutom leaving las vegas platsar.
"En andra chans" med Nicolas Cage är en ganska bra film, men det är ju drama, en actionrulle med han är däremot inget riktig film.
[quote=sp1rit]
Citat:
10.000 BC - Nu ær jag kanske inte helt rættvis, det kan ju hænda att den blir kanonbra efter de 8 minuter jag klarade av att se(yeah right att den blir) men de dær 8 minuterna jag spenderade framfør skærmen borde jag definitivt få tillbaka.
Nej, den håller samma låga klass hela tiden. Undantaget är när det kommer fram en sabeltandad tiger i samma storlek som en mammut och man helt enkelt säger till sig själv att man aldrig tänker erkänna att man kollat på en så pinsamt dålig film.
Citat:
the mummy 1+2+3 och så långt fram det nu finns Vad ær det egentligen med Brendan Fraser som gør att allt han rør blir precis værldeløst?(då bortser jag från ett avsnitt i scrubs som han døk upp i) Føljdfrågan blir då sjælvklart; varfør i helvete inser inte regissører detta och slutar svara i telefon nær han ringer?
Det kan ju ha att göra med att han är Hollywoods svar på Tobbe trollkarl, dvs allt han gör riktar sig till barn under 10 år. Sen att mumienfilmerna har ett visst humorvärde... ..kan man bortse från då de är extremt värdelösa.
Citat:
Finnas sjælvklart många bubblare till denna lista, så många att jag faktiskt børja tro att det ær mig det ær fel på. Men sista 4-5 åren har jag fan stængt av mer filmer æn jag sett klart.
Klokt beslut. Jag kan inte komma på ett argument varför man ska fortsätta kolla på en kass film om det så bara är en minut kvar.
Citera
2009-11-27, 13:04
Medlem
temps avatar
Kommer ihåg att jag för länge sedan såg en film kallad Gunmen. Jag var trött och dämpad och denna blandning kanske bidrog till att jag tyckte att den var helt värdelös. Det var nåt så fruktansvärt värdelös. Inge story, dåliga skådisar.

Sen har vi även filmer som Troll, Backwoods och Rollerball. Usch vad dåliga de var. Finns inte ord. Känner dock att jag kan få lite skit för Backwoods.
Citera
2009-11-27, 13:58
Medlem
Big Bosss avatar
Twilight och Eragon, de försöker vara bra men är hur dåliga som helst. Grät en skvätt när jag fick se att New Moon slog rekord i biointäkter på sin öppningshelg
Citera
2009-11-27, 17:36
Medlem
Beethovanias avatar
En film som jag tycker är väldigt dålig men som i övrigt är rätt populär är Fucking Åmål (http://www.imdb.com/title/tt0150662/) en film som jag aldrig kommer förstå storheten i. Tyckte det var halvkasst skådespeleri plus att jag kom på mig själv att hata alla karaktärer i filmen. Många menar att de gillar filmen för att de känner igen sig själva i karaktärerna och handlingen, något som jag själv verkligen inte kan förstå.

Annars är också de senaste American pie-filmerna och liknande "komedier" fruktansvärt dålig enligt mig. Väldigt pubertal humor som inte borde tilltala någon över 14.
Citera
2009-11-27, 19:17
Medlem
Brukar oftast se färdigt på filmer hur dåliga de än är, men tre filmer har jag inte lyckats se igenom:
Stan Helsing (ingen överraskning att den skulle vara kass direkt :P)
Disaster Movie (skrattade faktist en del åt Epic Movie, men den här fick bara vara igång i ca 3 min)
Fear and Loathing in Las Vegas (förstår inte varför den är så omtyckt av vissa)
Citera
2009-11-27, 19:43
Medlem
sfrges avatar
Räkna till tio.......

Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Hajen från "Hajen"-filmerna framstår som ofarlig i mina ögon då de bara filmat en oskyldig vithaj och sedan klippt det så att det är meningen att den ska se aggresiv ut. Sen att handlingen är totalt efterbliven är ju en annan sak.

Varför i helvete skulla jag hylla misslyckade data-animeringar bara för att jag tycker att det är en fördel när man kan göra monste i datorn istället för att ha folk i kostymer som hänger i trådar. Kom igen nu. Varför? Jag är så in i helvete jävla förbannat trött på kompletta idioter som med dagismentalitet försöker få det att framstå som att jag hyllar de mest extremt misslyckade varianterna av en effekt bara för att jag påpekar att den formen av effekt har fördelar man kan utnyttja. Är du efterbliven på allvar eller tror du att jag hyllar hasch-psykoser för att jag anser att cannabis har medicinska fördelar? Tror du att jag jublar om en familjemedlem dör i en trafikolycka för att jag gillar motorsport? Hur fan kan din tankeverksamhet misslyckas så fatalt att du drog den kopplingen?

Låtsas du bara vara myndig och läskunnig för att min vistelse på Flashback till ett rent helvete?

Givetvis så riktar jag min kritik mot de filmer jag sett. De filmer jag inte sett, eller ens vet om att de existerar kan jag omöjligt bilda mig en åsikt om, men det är givetvis för svårt för dig att fatta.

Jag tänker absolut inte hindra dig från att göra en film utifrån de verktyg man hade tillgång till på 50-talet. Jag tänker heller inte hindra dig att flytta till en inavlad amishby i USA.

OBS! Till alla er som i framtiden tänker ifrågasätta min filmsmak:
Om ni nu anser att det jag säger är fullständigt idiotiskt så räcker det väl med att ni ifrågasätter det jag faktiskt skrivit i mina inlägg istället för att fantisera vidare om vad som möjligtvis kan föregå i mitt huvud. Sluta hitta på åsikter åt mig, jag har hittat på åsikter så det räcker och blir över på egen hand, så jag behöver inte er hjälp. Faktum är att om ni berättar för mig vilka filmer som jag gillar och inte gillar så har det ingenting med mina åsikter att göra, utan enbart med era egna.

PS. Ingen av filmerna inspelade innan 90-talet jag sett är enligt mitt tycke, värd att se igen. Om det nu är så jävla underhållande att jävlas med mig så finns det en tråd i Laidback där det faktiskt är meningen att man ska förolämpa varandra och det är inte ovanligt att jag läser den, så varsågod att bete er som förpubertala fittor mot mig i den tråden.

Men lugna ner dig......Ingen på det här forumet har något emot dig personligen....
Citera
2009-11-28, 00:28
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Men lugna ner dig......Ingen på det här forumet har något emot dig personligen....
Är det fel av mig att fylla ut mitt inlägg med markerande ställningstagande i frågan genom att öppet beklaga det faktum att det är aningen OT att förolämpa anrda pga av deras filmsmak istället för att bara påpeka en smärre missförstånd? Jag ville bara se till att mitt "arg-lapp-i-tvättstugan"-liknande inlägg. Till slut måste även jag bli upprörd över att enstaka medlemmar dumförklarar mig. Kritik till medlemmar som känner för att tala illa om filmer som för en annan kan anse vara av god kvalite är ointressant då det är en smakfråga och därmed högst individuellt(=relativt ointressant statistiskt sett). Det bör tilläggas att denna kritik allt för ofta är av en karatär. Jag skrev det framförallt för att jag inte är någon oneliner-snubbe.
Senast redigerad av marcus90_kung 2009-11-28 kl. 00:33.
Citera
2009-12-06, 22:32
Medlem
Den sämsta film jag såg nyligen var Sniper 2..

Det var otroligt många fakta fel som vilken idiot som helst hade märkt av.. sen blev det ju inge bättre när själva filmen ska utspelas i Serbien/kosovo och "serberna" pratar ungerska och inte serbiska. Bara det förstörde hela filmen..

nää vill ni se en film som skapar depression och ångest så se denna film
Citera
2009-12-06, 22:57
Medlem
Ronaldinho80s avatar
The mist är en usel film
Citera
2009-12-06, 23:45
Medlem
The Meatballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho80
The mist är en usel film
Den var väl inte så fruktansvärt dålig? Dock så drar slutet ner den något enormt. Varför använde de inte samma slut som i novellen då filmen annars följer den rätt noggrant? Det är rätt uppenbart att det nya slutet bara lades in för chockeffekten.
Citera
2009-12-06, 23:48
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
Den var väl inte så fruktansvärt dålig? Dock så drar slutet ner den något enormt. Varför använde de inte samma slut som i novellen då filmen annars följer den rätt noggrant? Det är rätt uppenbart att det nya slutet bara lades in för chockeffekten.
Jag gillade slutet. Det gjorde att man verkligen minns filmen.
Hur var slutet i novellen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in