2005-10-31, 21:49
Medlem
Neutroners avatar
Välkommen till Pleasentville för att hela jävla filmen är svartvit.
Citera
2005-10-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neutroner
Välkommen till Pleasentville för att hela jävla filmen är svartvit.

För det första är den bra. För det andra kan du inte ha sett färdigt.
Citera
2005-11-01, 00:35
Medlem
Rorschachs avatar
Finns en drös av filmer men meningen "sämsta film" så tänker jag på Dungeons & Dragons. Den bevisar att det är inte bara datorspel som inte funkar på bio utan även filmversioner av rollspel. Seriös och påkostat satsning men det hjälpte inte filmen som hade dåliga datoranimerade effekter, uselt skådespel och hjärndöd intrig. Filmen innehåller tönteri i alla dess former; Drama/romantik utan djup, tråkiga skämt, töntig matine action som är för våldsamt för barn. Stackars Jeremy Irons som leverar sitt värsta överspel i sin karriär. Den enda behållningen är Zoe McLellan för att hon är så söt.

Annars finns kalkonen Double Dragon.
Citera
2005-11-01, 08:38
Medlem
Fabelmakarens avatar
Plan 9 from outer space, visst kan man skratta åt hur dåligt det är, men är man inte halvfull är det svårt att plåga sig igenom hela filmen. Har vunnit viss kultstatus genom att utses till världens sämsta film genom tiderna, men det gör den inte bättre. Roligast är att en av huvudrollsinnehavarna dog innan filmen spelades in och ersätts av en kille som gömmer ansiktet med armen.

läs om filmen
Citera
2005-11-01, 09:07
Medlem
petersens avatar
Det här är de filmer osm jag av en eller annan anledning sett i sin helhet och som jag har tyckt varit konstnärligt mest usla:

Top Gun - nyttiga idioter skall värvas med s. k. pojkdrömmar
Mortal Kombat
Bröderna Mozart - politiskt pekoral
Tala - det är så kallt - politiskt pekoral
Jerry McGuire
Pianot - artistiskt och amoröst pekoral
Patriot (med Harrison Saab) - politiskt perkoral
Den ofrivillige golfaren - alias "En stor mes' dagdrömmar"

Det finns säkert många ännu sämre filmer som jag sluppit se. Redan det faktum att Hollywood existerar och att det görs svenska filmer låter mig tro det.
Citera
2005-11-01, 14:34
Medlem
Neutroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker

För det första är den bra. För det andra kan du inte ha sett färdigt.

Hmm, ok. Jag ska vara ärlig, jag somnade i soffan efter halva och vaknade upp ca en kvart före slutet. Svartvitt då med.
Citera
2005-11-01, 17:11
Medlem
superniklass avatar
House of the Dead:
Denna är så fruktansvärt vidrigt värdelös. Det som störde mig mest var den idiotiska idéen att klippa in snuttar från spelet(nej jag skojar inte) och det sabbade precis allt, sen att alla helt plötsligt blev helt sjukt säkra på att använda vapen, massa löjliga poser och när kamera snurrar runt en i taget när dem skjuter massa zombies fyfan hahahahahaha.

Pearl Harbor:
Värdelös, värdelös, värdelös... Kate beckinsale är snygg, Affleck är värdelös, filmen luktar bajs.

Ond förnimmelse:
Världens överlägset sämsta film i alla kategorier. Det händer inte ett skit i hela filmen, det enda du får se är pretatiösa överdriva scenear när det regnar, vattenfall och andra tafatta försök att göra en vacker film.
Den var över 2 timmar lång men det skulle lika gärna vara runt 15-20 minuter.
Inte sett någon film med så mycket onödigt.
Du kommer inte fatta någonting heller, för du kan omöjligt relatera till rollerna i filmen för dem beteer sig så onaturligt.
AKTA ER FÖR DENNA SKITFILM!
Citera
2005-11-01, 21:15
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelForth
Gone In 60 Seconds
Pearl Harbor
Två ruskigt uppblåsta och larviga filmer, dom blir sämre just därför att filmskaparna verkligen ansträngt sig så och fallet blir desto större.

Pearl Harbor ska vara så storslagen och episk men blev bara ett luftstlott. Gone in 60 seconds försöker vara sååå cool men är bara IQ-befriad bakfylle-action.
Citera
2005-11-01, 23:33
Medlem
WSEs avatar
Patrioten med Mel Gibson. Den är så töntig. 2000-tals värderingar på 1700-talet. Larvigast är den svarta slaven som gör sin patriotiska plikt och slåss för sina slavägare mot britterna som förbjudit slaveri.
Citera
2005-11-01, 23:48
Medlem
RosaBatmans avatar
Den sämst gjorda filmen är nog "The ninja mission" av Mats-Helge nånting... Man ser skuggan på kameramannen, det är svenska skådespelare som snackar svindålig engelska, det är extremt dåligt spelat, dåliga effekter osv. men den är så jävla dålig att den är fan bra. Har nog aldrig sett en sämre gjord film och kommer nog aldrig att göra det. Men den är ändå klockren, se den!

Den sämsta filmen annars lär väll vara nån av de som sänds på ZTV. De har köpt in så jävla mycket skit. "Hjälp, min fru är en utomjording!" är ju ett praktexempel.
Citera
2005-11-02, 00:37
Medlem
Remslems avatar
http://www.badmovies.org/ bibeln för denna tråd!!
kanske har varit uppe innan, men finns mycket trevlig läsning där i vilket fall
Citera
2005-11-02, 00:47
Medlem
Bruce Waynes avatar
Sämsta svenska filmern jag sett:

1. Hjärta av sten - genomrutten, uselt manus, noll handling och ett praktexempel på hur man inte ska göra film. Inte ett rätt någonstans.

2. Pillertrillaren - Ett rejält magplask, humorlös fjantfilm med svensk filmhistorias töntigaste slutscen.

3. Ninja Mission - Trams, tröttsam, en löjlig våldsorgie som bara känns som frosseri i taskiga effekter. Klippningen är skrattretande usel.

Jag har inte sett "Det sjunde skottet" som lär vara bland det allra sämsta, men nån gång så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in