2005-08-06, 22:30
Medlem
tolchocks avatar
Bad Boys 2 (kassa skådespelare i en kass produktion)
Citera
2005-08-06, 22:33
Medlem
Pearl Harbor. Vet inte ens i vilken ände jag ska börja såga eländet. Vilken förutsägbar, äcklig smörja.
Citera
2005-08-06, 23:13
Medlem
Bruce Waynes avatar
Jag har sett väldigt mycket filmer, men aldrig några sämre än..

Future War - slagsmål bland pappkartonger, radiostyrda dinosaurier och en fet cyborg. Enda gången jag minns mig ha sett två överviktiga män ramla över varandra i vad som ska vara en seriös actionfilm.

Manos the hands of fate - filmen inleds med en kvarts bilåkande till musik, sen dyker en mystisk puckelryggig man upp.. och snart får man möta "The master" och hans hypnotiserade kvinnor.

Hjärta av sten - kan vara den sämsta film som gjorts i Sverige, med Drömhus-Therese, Allan Svensson och Brasse Brännström mitt i en osammanhängande ologisk skitrulle om ryska maffian. En kille mördas, varför får man aldrig veta.. sen blir det bara värre...

Finns många fler ruttna filmer därute.. Pillertrillaren, Cobra, Red Sonja, Batman & Robin, Street Fighter, Simon Sez, Mortal Kombat: Annihilation, Speed 2 Cruise Control..
Citera
2005-08-06, 23:42
Medlem
haloklins avatar
Med reservation för att jag såg dessa filmer som lillgammalt barn, kring tonårens begynnelse, och att det var ett bra tag sedan jag såg filmerna ifråga, är de jag kommer på nu det svenska 'mästerverket' Werther från 1990 med Gert Fylking ( http://www.imdb.com/title/tt0100913/ ), samt Freud flyttar hemifrån ( http://www.imdb.com/title/tt0101920/ ) av Susanne Bier. Bägge sågs på bio och min käre far bad till och med om ursäkt för att vi sett Werther.

Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Finns många fler ruttna filmer därute.. Pillertrillaren, Cobra, Red Sonja, Batman & Robin, Street Fighter, Simon Sez, Mortal Kombat: Annihilation, Speed 2 Cruise Control..

Jag har två gånger sett en film ensam i en biografsalong; en av dessa tvenne filmer är Mortal Kombat när jag var fjorton
Citera
2005-08-07, 00:22
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Plågade mig igenom An Unmarried Woman för ett tag sedan. Innehållsfattig, seg, tråkig, händelselös, dålig med mera. Hm, typ allt med Ben Affleck, I Spy var kass, S Club Seeing Double var sämre än Spice Girls' film.
Citera
2005-08-07, 08:40
Medlem
BassInYoFaces avatar
Farligt förflutet.
Svensk film med bl a Regina Lund. Dålig handling, skådespelarna är pinsamt dåliga, actionscenerna är så dåliga att man inte tror att det är sant. Hur Regina Lund kunde ställa upp i en så här kass film är bortom mitt förstånd. Hon är visserligen ingen favorit, men hon är ju ändå en hyfsat etablerad skådespelerska som kan få bättre roller än i denna rulle...
Citera
2005-08-08, 10:57
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderJerusalem
Vad menar vi med usel här? "Borde varit bra" "förolämpar ens intelligens" "uselt producerad, filmad, utseende, lala"

Ber då att få klargöra lite vilka intentioner jag hade med denna tråden, usla filmer vad gäller idé, manus, skådespelare, ljud, ljussättning, osv. Rent utsagt sådat som man blir chockad av att någon ens har viljat investera pengar i. Det kan vara allt från heminspelat lågbudget tjafs till de stora jättarnas klavertramp.

Som exempel på storföretagens missar kan nämnas, enligt min högst subjektiva bedömning, Deep blue sea, Entrapment, Tombraider: Pandoras box eller vad tusan eländet heter. Jag ska dock erkänna att jag inte såg klart Entrapment, visst har Zeta Jones en trevlig röv, men det går fan inte att bygga en medryckade film med denna som enda behållning, så den kan ju ha blivit bättre efter "krypa igenom snören scenen".

//FNG
Citera
2005-08-08, 11:22
Medlem
Ninjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNG
Ber då att få klargöra lite vilka intentioner jag hade med denna tråden, usla filmer vad gäller idé, manus, skådespelare, ljud, ljussättning, osv. Rent utsagt sådat som man blir chockad av att någon ens har viljat investera pengar i. Det kan vara allt från heminspelat lågbudget tjafs till de stora jättarnas klavertramp.

Som exempel på storföretagens missar kan nämnas, enligt min högst subjektiva bedömning, Deep blue sea, Entrapment, Tombraider: Pandoras box eller vad tusan eländet heter. Jag ska dock erkänna att jag inte såg klart Entrapment, visst har Zeta Jones en trevlig röv, men det går fan inte att bygga en medryckade film med denna som enda behållning, så den kan ju ha blivit bättre efter "krypa igenom snören scenen".

//FNG

Korrigering:
Visst har Zeta Jones body-double en trevlig röv...
Citera
2005-08-08, 11:29
Medlem
FNGs avatar
Point taken, det gör inte filmen mindre usel dock!

//FNG
Citera
2005-08-08, 11:34
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Den svenska filmen HOT DOG...Stängde av efter 20 min..Mycket gjorde ju att man fattade nada när de pratade danska..
Citera
2005-08-08, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Lake Placid
Här är filmen som får Anaconda att te sig som en filmklassiker. Skådespelarna är dumma dialogen är rent usel ibland och krokodilen gjorde mig bara glad varje gång den glufsade i sig rollistan.
USch och fy. Det värsta är att jag och några kompisar, mot bättre vetande, hyrde den förut. Vilken jävla skitfilm! ingen videouthyrare med lite självaktning borde ställa upp sånt i hyllan.

Märkligt att ingen nämnt Hajen IV ännu. Jag har visserligen inte sett den själv, men inte hört annat än skit om den. Att den sedan är en uppföljare till en ganska bra film (den första) borde väl inte dämpa folks hat mot den, eller?
Citera
2005-08-08, 13:25
Medlem
nollans avatar
såg the village igår och SÅ kass var den väl inte? ok, shyamalan försöker skaka om världen med sina twistar som blir allt mer urvattnade men...iofs när jag tänker på det var den rätt jävla dålig. var trött igår och uppskattade nog mest det faktum att nåt hände på tvskärmen.

nåväl, i en annan tråd bidrog jag med den relativt nya Blind Horizon starring Val Kilmer i sitt sämsta filmval hittills. man listar ut slutet långt innan karaktärerna kommer på det. först tänker man "nej, så kan det ju bara inte vara!" men jo, så är det...sån smörja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in