2012-04-27, 19:15
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Funderar över om inte Abele är emot Hedersmord? Det har ju begåtts ett häromdagen. Kanske starta upp ett Facebook-upprop emot att tjejer mördas?

Bra idé, jag tror faktiskt att han är emot hedersmod.
Någon borde kontakta honom - här finns öppna dörrar att sparka in i massor!
Citera
2012-04-28, 01:03
Medlem
DifMackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Kanske bra jag som ser likheten här men here goes...
http://en.wikipedia.org/wiki/H._P._Lovecraft

Eller ännu värre:http://www.google.com/imgres?hl=sv&s...:10,s:24,i:143
Citera
2012-04-28, 12:17
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Bra idé, jag tror faktiskt att han är emot hedersmod.
Någon borde kontakta honom - här finns öppna dörrar att sparka in i massor!

Han borde ta upp det i sitt CV. "Jag har vid flera tillfällen sparkat in vidöppna dörrar och startat ihållande debatter om sådant som brukar ingå som självklarheter i grupplevande däggdjurs sociala liv."
Citera
2012-09-04, 03:49
Medlem
Alltså Antons artikel på engelskspråkiga wikipedia... http://en.wikipedia.org/wiki/Anton_Abele

Citat:
Anton Abele (born January 10, 1992) is an award-winning young activist, debater, politician and member of the Swedish Parliament who committed himself to working against street violence after the death of 16-year-old Riccardo Campogiani ...
Citat:
Achievements

The initiative of Anton Abele has been rewarded several times. Among other things, he received the MTV peace award "Free Your Mind" at the European Music Awards gala in Munich in November 2007. The rapper Snoop Dogg handed him the prestigious prize, which has also been given to Mikhail Gorbachev, Bono, Bob Geldof, Amnesty International and Greenpeace.[3] In January 2008, two major Swedish newspapers independently awarded Abele the "2007 Stockholmer of the Year" prize. The Swedish King H.M. Carl XVI Gustaf paid tribute to Abele's initiatives in his televised Christmas speech on December 25, 2007. In the same speech the King also said that "Nobody can do everything, but everybody can do something". In May 2008, Abele and his Swedish campaign "Stop Street Violence" received the "2008 Most Important Communication Effort" award.

Anton Abele has held a number of speeches and presentations. The Council of Europe invited Anton Abele to participate in the conference "Building a Europe For and With Children-Towards a Strategy for 2009-2011" in Stockholm, and to hold the speech "Children Changing Societies" on September 8, 2008. On April 30, 2008, Abele held the traditional Spring Speech at Skansen, Stockholm. The theme for the speech was "Change". At the demonstration against street violence in October 2007, Abele gave a speech to over 10,000 people, who had gathered in Stockholm to show their disgust against violence. Anton Abele is frequently invited to speak at various events. These events most often have the escalating violence and actions against it as the topic.
As a result of this initiative, triggered mainly by young people to young people, the topic of escalating violence and insecurity among young people has been lifted to governmental level. More people than ever are now engaged in this matter and actions on all levels to stop violence, are initiated.

Rena rama PR-blaskan. Så här ska det fan inte se ut.
Citera
2012-09-04, 06:01
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratatatata
Alltså Antons artikel på engelskspråkiga wikipedia... http://en.wikipedia.org/wiki/Anton_Abele

Rena rama PR-blaskan. Så här ska det fan inte se ut.
Å andra sidan, vad tycker du han ska fylla ut med istället...? Hans ego/självförtroende är så pass stort att Wikipediasidan inte kan vara tom, och efter 2009 har han trots allt bara ridit på vågen av sina tidigare insparkade öppna dörrar.

Eller har någon annan hört någon om/från honom det senaste året? Just nu känns det som han mest bara sitter och cashar in för att slippa ta studielån framöver.
Citera
2012-09-05, 12:17
Medlem
Hej,

Snubblade in här och orkade inte läsa alla 110 sidor.
Jag har sett Anton Abele några gånger genom tiderna då han också dömer Judo ibland. I alla fall här i södra Sverige, så många kanske sett honom genom det.

Vad jag kan minnas hade han en maffig form av tandställning en period. Kanske han hade ännu värre haka innan den ställningen gjort sitt jobb.
Citera
2012-09-06, 01:01
Moderator
T-80Us avatar
"Anton Abele‏@antonabele

- Från intervju med Sveriges Radio om riksdagsledamöters löner. Nu till seminarium & sommarbuffé hos landshövdingen i regi av Systembolaget."

Seriöst... Läs om det där ett par tre gånger...
Citera
2012-09-06, 01:20
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
"Anton Abele‏@antonabele

- Från intervju med Sveriges Radio om riksdagsledamöters löner. Nu till seminarium & sommarbuffé hos landshövdingen i regi av Systembolaget."

Seriöst... Läs om det där ett par tre gånger...

Haha. Jag är (av förståeliga skäl) rädd för att outa mig själv (seminariet var inte öppet för allmänheten) men jag träffade ivf AA under minglet i residensets trädgård. Han gav faktiskt ett positivt intryck, killen är i alla fall inte illvillig. Att han inte är hör hemma i riksdagen är en annan sak.
Citera
2012-11-04, 16:32
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Vad har killen lyckats med under sina år i Riksdagen?
Citera
2012-11-04, 18:07
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Vad har killen lyckats med under sina år i Riksdagen?
Eliminerat sitt egna framtida behov av studiemedel?

Häromdagen såg jag ett debattinlägg av honom på Aftonbladet där han tyckte det var fruktansvärt att så många unga inte har råd att skaffa körkort. Slutsatsen var att staten borde subventionera körlektioner, göra obligatoriska moment i princip gratis, etc.

Särskilt mycket konkret i kampen mot gatuvåldet är jag däremot inte säker på att jag har sett. Ej heller särskilt många motioner över huvud taget.
Citera
2012-11-04, 18:41
Medlem
NoTruces avatar
Anton har, sedan sitt inträde i riksdagen, bjussat på
  • 13 motioner
  • 5 betänkanden
  • 2 interpellationer
  • 1 kammakt

http://www.riksdagen.se/sv/ledamoter...827__Ledamoter
Citera
2012-11-04, 19:20
Medlem
dankars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Eliminerat sitt egna framtida behov av studiemedel?

Häromdagen såg jag ett debattinlägg av honom på Aftonbladet där han tyckte det var fruktansvärt att så många unga inte har råd att skaffa körkort. Slutsatsen var att staten borde subventionera körlektioner, göra obligatoriska moment i princip gratis, etc.

Särskilt mycket konkret i kampen mot gatuvåldet är jag däremot inte säker på att jag har sett. Ej heller särskilt många motioner över huvud taget.

Alltså jag förstår inte hur lille Anton kan representera moderaterna i riksdagen. Varenda gång jag har hört om hans dumma förslag så låter han mer som en sosse än någon från högern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in