2012-12-13, 23:22
Medlem
Två blandraser mellan papillon/nakenhund. Helt underbara!
Citera
2012-12-14, 11:34
Medlem
aghaks avatar
En tjock svart fläskstövare (labrador alltså ) på lite över 1,5 år. Min bebis!!! Hon har lite rolig, lockig päls dock, trots att hon är renrasig och från en mycket fin kennel. Men jag älskar henne ändå.
Citera
2012-12-14, 22:35
Medlem
2 springer spaniels, passar perfect för mig, de gilllar att jobba och vara med, samtidigt som det går bra att man under vissa perioder inte aktiverar dem så mycket.
Citera
2012-12-15, 20:53
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickyoghurtdeluxe
Två blandraser mellan papillon/nakenhund. Helt underbara!

Låterbsom två råttor

OnT; två underbara små vovvar av rasen mördarpapillon.
Citera
2012-12-22, 18:15
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Jag har en busig Bordercollie vid namn Magnus som blir 3år i mars.
Citera
2012-12-22, 18:46
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Jag har en busig Bordercollie vid namn Magnus som blir 3år i mars.

Rottweiler på 10 år och 65-70kg.
Aggressiv liten sak, som hatar sandnegrer, negrer och zigenare. Har inte kunnat gå förbi en enda av objekten utan att hunden blir helt tokig och försöker flyga på dem.

Gammal vakthund, så han är rejält stark, både i psyke och kropp.
Världens kelgris är han också, kommer och lägger sitt huvud på benen när man sitter i soffan eller på en stol och kräver att man klappar honom
Citera
2012-12-22, 19:09
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Aggressiv liten sak, som hatar sandnegrer, negrer och zigenare. Har inte kunnat gå förbi en enda av objekten utan att hunden blir helt tokig och försöker flyga på dem.

Världens kelgris är han också, kommer och lägger sitt huvud på benen när man sitter i soffan eller på en stol och kräver att man klappar honom

Rottweilers brukar vara trevliga hundar.
Min förra hund Jörgen gillade inte negrer heller.
Kunde vara lite pinsamt om man gick på stan och mötte en neger och han blev vansinnig.
Han morrade, reste ragg och visade tänderna utan anledning åt alla mörkhyade.
Araber gillade han inte negrer hatade han.
Märkligt är vad det är.
Mina kompisar brukade skämta om att han borde bli hedersmedlem på kkk.
Citera
2012-12-22, 19:31
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Kunde vara lite pinsamt om man gick på stan och mötte en neger och han blev vansinnig.
Märkligt är vad det är.

Oh ja. Jag har definitivt ingen erfarenhet alls av större hundar. Tidigare har jag haft Jack Russel och Shar Pei. Knähundar bägge två, men bra mycket aggressivare än rottweilern.

Men det har faktiskt gått jättebra med honom, övertog hunden för tre månader sen endast, innan dess hade jag bara träffat han någon enstaka gång i tio minuter typ. Men allt har faktiskt gått jättebra hitintills. Trots hundens rasfrämlingshat, vilket passar mig alldeles ypperligt

Fast det är väl inte så märkligt egentligen, negrer och blattar luktar helt annorlunda än vita människor och ser så annorlunda ut. Klart de blir på sin vakt om de kommer något okänt
Citera
2012-12-22, 19:56
Medlem
kaptentus avatar
Jag har en väldigt fin schäfer tillsammans med min familj. Hunden är 4år och det underbaraste i hela världen enl mig
Citera
2012-12-22, 23:06
Medlem
Har 2 st rottisar en tik som blir 10 år i mars som heter Tia (Zenitha) och en snart 8 mån hane (stubbsvans) som heter Ricko. Världens underbaraste hundar så länge dom inte träffar någon mörkhyad eller med huckle haha dom hatar dessa av någon anledning.
Citera
2012-12-22, 23:21
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis

Citat:
Märkligt är vad det är.

Citat:
Ursprungligen postat av tjimme
Har 2 st rottisar en tik som blir 10 år i mars som heter Tia (Zenitha) och en snart 8 mån hane (stubbsvans) som heter Ricko. Världens underbaraste hundar så länge dom inte träffar någon mörkhyad eller med huckle haha dom hatar dessa av någon anledning.

Det är något speciellt med hundar och rasfrämlingar. Speciellt rottweilers tydligen. Ingen annan hund jag "umgåtts" med har betett sig så pass ilsket som de gör.
Visst att de ofta reser lite ragg och visar någon tandrad, men långt ifrån så aggressivt och mordiskt som rottweilrar gör.

Underbara hundar
Citera
2012-12-22, 23:46
Medlem
Kickexs avatar
Labbe.

Känns mer som en listtråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto