2016-10-19, 17:09
Medlem
Snobben06s avatar
Långhårig collie, 4 månader
Citera
2016-10-20, 22:02
Medlem
Cinolins avatar
En Golden/Flat retreiver.
Citera
2016-10-22, 10:53
Medlem
Dreamyns avatar
En bruksschäfer, tik snart 7 år
Citera
2016-10-22, 11:20
Medlem
SurTrollets avatar
Jag har en Samojed (slädhund) som inte drar utan mest lufsar med vid sidan när man cyklar. Har väntat rätt länge (han är 1år och några månader och det var först idag jag provade) att sela honom och nu verkade han inte så intresserad av att "ösa på".

Citera
2016-10-30, 16:11
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Smilla (nr 2) är mina föräldrars hund, en långhårig schäfertik som är världens snällaste och 5 år gammal. Jag saknar henne hela tiden. Vill så gärna ha hund men bor i en stor stad och relativt liten lägenhet och jag vill ha en stor hund isf schäfer helst. Det blir för trångt att ha en sån hund i en tvåa dessutom gör jobbet att jag inte kan motionera den så mycket som såna hundar kräver. Jag får umgås med henne när jag hälsar på mina föräldrar och dom tar ner henne hit också ibland. Men saknar henne som sagt 24-7.

Under min uppväxt hade vi två av denna ras Smilla nr 1 och Rita. Också fantastiska. Snälla lugna tålmodiga. Vad många inte tänker på att rätt schäfer är en jättebra familjehund. Vi hade ju bara tikar så det kanske finns någon slags köns skillnad också. Vi var fem ungar och alltid dessa tålmodiga älskade hundar som ofta gick omkring och såg till att alla hade det bra. Charmigt. Som att de ville ha koll på läget. Mina småsyskon klängde på de stackars "damerna" så jag beundrar verkligen deras lugn...

Kan tillägga att jag älskar katter också och uttrycket "som hund och katt" stämmde aldrig där hemma. Vi hade den tjocka Fritz som Rita vaktade hela tiden. Och Fritz diggade Rita också. Vi hade oxå Olga och Sussi och hundarna var tålmodiga mot dem med, fast riktig kärlek uppstod väl aldrig.
Sedan kom den svarta kattungen Smulan men där tog Ritas tålamod slut. Hon gömmde sig under soffan i källaren så fort Smulan kom farandes.
Citera
2016-10-30, 16:15
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
jag har haft hund i vuxen ålder också eller rättare sagt en fd flickväns hund som jag var så illa tvungen att stå ut med. En liten bichon havanes som var oerhört jobbig och "hoppig" och inte min typ av hund alls. Korkad var den med... Han avgudade såklart min tjej hatade mig och hatade mina föräldrars hund och bet henne. Det var seriöst nåt fel på denna lille luddige hund. Det var dock roligt att se den hoppa genom "rockringar" det var väl typ det enda den var begåvad på...
Citera
2016-11-03, 15:26
Medlem
American Akita på 10 månader, tonårs perioden nu så ordentligt jobbig för tillfället, men bästa hunden jag haft!
Citera
2016-11-04, 02:57
Medlem
SpeXxras avatar
" Hej "
Jag har en pitbull och en Rottweiler två och fem år
Citera
2016-11-04, 13:39
Medlem
Zteffen81s avatar
Jag har en schäfer på 3 år.
Citera
2016-12-21, 01:08
Medlem
Chihuahua!
Citera
2016-12-21, 01:12
Medlem
Den är fyra år, jag har med den överallt. Fast många caféer går det inte på, så jag fikar inte så mycket med vänner längre. Umgås mest med andra som har hund. Jag har tre egna barn och två bonusbarn. Jag träffar mina bonusbarn fortfarande också, jag räknar de som mina egna. Alla barn älskar vår älskade Chihuahua! Det är en väldigt glad och pigg hund.
Citera
2016-12-21, 01:13
Medlem
Jag har rätt små barn, men det fungerar med hunden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in