Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-12, 00:07
  #685
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braves
I ovrigt haller jag med dig, schafern ar en frukstansvart overskattad ras, skallig, jobbig, energisk, storig, "fallig" och ofta med valdigt daligt lynne och psyke.

Ursäkta?
Jobbig? Dåligt lynne? Dåligt psyke?
Vem är du som ger en schäfer dessa epitet?

/VV
Citera
2023-03-12, 12:31
  #686
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Ursäkta?
Jobbig? Dåligt lynne? Dåligt psyke?
Vem är du som ger en schäfer dessa epitet?

/VV

Fast stämmer ju rätt bra, jobbiga är ju bara förnamnet. Sen har dom ju tämligen mycket medicinska problem, inte minst hudproblem. Men visst lever man i hundväst och byxor av märket revolution race kanske den kan passa men då långt ut i skogen eller på nån kennelklubb inte bland folk.
Citera
2023-03-12, 12:41
  #687
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Fast stämmer ju rätt bra, jobbiga är ju bara förnamnet. Sen har dom ju tämligen mycket medicinska problem, inte minst hudproblem. Men visst lever man i hundväst och byxor av märket revolution race kanske den kan passa men då långt ut i skogen eller på nån kennelklubb inte bland folk.

De kan ha medicinska problem. Så långt är jag med.
Resten är pure BS. Det handlar om vem som har hand om hunden.
Är inte ägaren man eller kvinna att handha en stor brukshund, ja då är det nog inte en hund de ska ha.
Vilket kanske i och för sig gäller de flesta raser, om än på olika vis.
Har aldrig haft en egen schäfer även om jag en gång ville skaffa en.
Då, den gången blev det en belgare istället. Fin hund och belgarna är generellt friskare än en schäfer, men de har olika för och nackdelar.

/VV
Citera
2023-03-30, 22:38
  #688
Medlem
Har en tre årig Ulmerkott, skarp hund med mycket vakt och skydd. Bara för erfarna brukshundägare, behöver mycket motion >1500 m om dagen. Men är ni beredda att satsa flera timmar om dagen så kolla in rasen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback