Citat:
Ursprungligen postat av
Manka
Markusevangeliet 16:15 B2000
"Han sade till dem: »Gå ut överallt i världen och förkunna evangeliet för hela skapelsen."
Det är ju som du kallar "pådyvlande", en del av kristendomen. Att ta emot eller inte är ju upp till alla. Jag förstår inte varför religionsutövning är en "mentalsjukdom", kristendomen i detta fall.
Aldrig hört talas om maniska förlopp?
Människors sinnelag.. har FAKTISKT stark koppling till bl.a noralism som människan dokrinerat fram intill indoktrinering, IN-doktrinering = uttala och åberopa och befalla och beordra, på ORDER, doktriner att följas och in-förlivas, IN i mänskliga sinnelag.
Du får inte vara så slarvig innan du utelar ditt "kritiska åsikt, eller den åsiktsbilden du försöker representera, liskom ett repressivt försvar) , tänk så här... vad betyder RE? RE.. betyder åter... tillbakablickar, syftande på dåtid, inte nutid... förneka nuet och framtiden, förneka konsekvenser, man skanade konsekvensetiska kritiska sinnelag där ORDER fick hjälp av våld och övertalningsmani, mani.. åter till tvångssyndromen.. har religiös klangbotten, med pålarna djupt rotade i det.
I alla religioner vilka sördade massiv sympati och massiv underkastelse, DÅ.. och, nu också, i helt annan form och format.
OECD = bipolärt tillstånd i människans inre liv.... comprende?
du behöver i all välmening, ett gott råd som jag inte säger att du måste följa,men det kan rekommenderas, att du slarvar mindre innan du försvarar något, särskilt när vi pratar så här generellt, det är 18-års gräns... så man kan iofs inte begära mycket, men... du kan bli noggrannare för det! inget hindrar dig att släppa hårda doktriner, inget och nobody!
.... med tiden ska du se, vad repressiv underkastelse kan betyda, om du inte redan vet.
eller saknar intresse, mer än att din person, mår bra för DIN EGEN del, men diskussioner handlar inte om mig heller, inte om tyckanden, utan om topic :
Religion - en mentalsjukdom, vilken religion... vilken sjukdom... var, när , hur...
så skippa ömmandet, börja diskutera. vad som STÅR, det står inte vilka religioner... så din gudskänsla behöver inte ens rispas, du kan gott väcka upp din urskiljningsförmåga, fint om du kan och vill det istället.
Jag försöker också detta, att förhålla oss till topic.
Mentalsjukdom, gudstro handalr om att tro, och känna och hålla sig lojal vid det.. gärna öka gudsdogman.
Så.. vid ökanet.. kan det hända saker, det är så man viktar vad som kallas för
thecompliance : vad lägger DU till och lägger ALLA in i gudsbegreppet, vad du gör, och isf.. varför håller sig inte alla gudstroende ENIGA? Varför håller du dig inte relativ till gudsbegreppets beskrivning, utan upparbetar egen tolkning...stämmer dina sinnen med vad gud sägs vara?
Säker på det? jag är inte säker, så jag kan inte tro, jag har inget val mer än att släppa all relation till gud som kan uppbringas så som folk uppbringat och ännu gör, sin resp. gudsförståelse.
Jag AVSTÅR från att utnyttja sinnet att omtolkom.tolk.om-tolk-om-om-om-tolka.
Det ger ingen äkta förståelse av gud om jag ska sitta och säga hur fint grodan hoppade på näckrosbladet igår, där jag fick den och den känslan och sedan vandrade en märklig varelse några meter bort bakom busken, så jag rös till och just då.. tror du inte grodan plötsligt satt en meter ifrån mig, fast den hade magrat lite, vilket jag kom på ungefär ett halvår senare... som inte har betydelse! egentligen.. ... jaha....? och den natten.. prasslade det i örat på mig vid 03-tiden.. jag sveptes av en övertygelse om att den vandrande varelsen dr vid busken , nu var på väg in i mig... min känsla sviker aldrig, nähä.. så allt jag ser, är faktiskt gud , jag tror t.o.m jag har övernaturlig förmåga att tala med honom och tänker samla en grupp, att lyssna på mig där jag ska visa att jag t.o.m talar med de döda... för en ängel råkar bo i mitt kök. jag vet det... skillnad det, den bara är där... om du inte tror mig, då tror jag inte du kan ha mött jesus, för det var han som ledsagade mig, till min ängel... men vid mötena, tänker jag utveckla det, för dem som tror!
Det MÅSTE ha varit gud, som behövde säga något viktigt, synd bara att inte fler fattar att han lever.
...... eller hur?