Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Vi är inte resultatet av en evolution, som jag anser är en omöjlighet. Vi kan inte ens ange en start för den eftersom vi måste ha "en levande cell" för att få liv. Det finns heller inga trovärdiga förlopp som skulle förklara en evolution, inte ens första delen av den. Vidare behöver vi ett "medvetande", och det sitter inte fysiskt i kroppen utan är en kombination av själ/kropp. Utvecklandet av metafysik, förmågan att skapa komplicerade musikstycken, konsten att avnjuta abstrakta former, färgskalor, poesi, lyrik, osv osv har inget som helst med överlevnad att göra.
Jag länkar hit lite inlägg åt dig sen.

Vad du anser, och vad du kan belägga, är två vitt skilda ting. Skriv inte "det finns inga trovärdiga förlopp". Länka till journaler, skriv i detalj, förklara. Just nu skriver du vad du tycker utan något som helst belägg. I övrigt behöver en hasighetsmätare inte veta att en bil startat för att se hur snabbt och i vilken riktning den går. Du har fortfarande inte lärt dig skillnaden mellan abiogenesis och evolutionen ser jag. Och du gör samma misstag om och om ingen. Om vi inte vet måste det vara gud.
Det här är kreationsmargumentation 101, och oavsett hur speciell du vill känna dig med "dina" argument så har det här dragits sen dacke på infidels, evcforums och liknande ställen. Och tydligen går det inte så lysande då det knappt en finns ett par promille som köper kreationismen inom dom aktuella vetenskapliga fälten.
Påvisa själen, eller sålla dig till att själen kan finnas - precis som bumbibjörnarna och transformers. Som det ser ut nu tycker du en jävla massa, men ställer upp ett korthus i kuling till försvar.