Citat:
Ursprungligen postat av
Macbajs
Anledningen jag frågade var för att du har har uttalat dig negativt och dementerat både evolution och big bang, men det visar sig ju i dina svar här att du inte har en susning om vad dessa saker är för nått. Har du tänkt på att det kanske vore bättre att lära sig om vad det är för nått istället för att prata goja som du gör? Vad solsystemet, rymden, en galax och big bang är, det är faktiskt dagis och förskolenivå i kunskap. Därför förutsatte jag att du hade i alla fall en grundläggande förståelse för hur verkligheten vi lever i ser ut i detta när du började kritisera big bang.
Det är inte olika uppfattningar om vad Big Bang är för något. Det handlar enbart om universums expansion och att all materia i universum var samlad på en punkt i universum en gång i tiden, men eftersom du överhuvudtaget inte vet vad en galax är så förstår jag att du sitter som ett frågetecken när jag säger detta.
Gör så här, gå på bibblan och fråga efter någon pedagogisk bok med bra bilder och text om universum och dess uppkomst som passar till barn, sen läser du den själv. Om du avslöjar hur okunnig du själv är i ämnet så dumförklarar du dig själv, så jag rekommenderar att du låtsas att boken är till något barn istället. Du kan säga att det är till en 7-åring, men att det vore bra att hans lillasyster kan förstå också.
Jag tänker inte diskutera med dig. Jag orkar helt enkelt inte argumentera med någon som har din låga kunskapsnivå. Jag hoppas att du läser på lite istället. Det finns otroligt mycket häftigt som du kan lära dig om verkligheten. Jag är nästan lite avis, för detta var verkligen roligt att lära sig om när jag gick på dagis.
Jag förstår mer än väl de grundläggande principerna. Bara för att jag inte har studerat era sagor i detalj, betyder det inte att jag är okunning. Var god upplys mig, om det nu är något som jag har uppfattat helt fel.
Varför ska jag lära mig detaljer om någonting som inte aldrig har hänt, när jag vet sanningen?
Be till Gud, och han ska visa sig för dig.
"And without faith it is impossible to please Him, for he who comes to God must believe that He is and that He is a rewarder of those who seek Him." Hebrews 11:6
Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Men trots denna skenhelighet använder du friskt "arguments from ignorance".
Kan du komma med något eget istället. Dina kvadratcirkelsargumentationsfels- kommentarer är dessvärre meningslösa.
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Jag kan tro på det mesta. Astrologi, spöken, islam, etc.
Men argumenten mot evolution är bara så KORKADE. Om de åtminstone hade varit intelligenta, men i princip varje argument mot evolution är så felaktig, dålig och korkad att det är pinsamt.
Här kan du se olika mellanformer av homo sapiens:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_evolution_fossils#Upper_Paleolithic: _50.2C000_-_10.2C000_years_old
För det andra, människor härstammar inte från apor. Människor och apor har en
gemensam anfader.
Det är på samma sätt som att jag inte härstammar från min kusin.
Kan du säga istället vad som är fel med argumentationen? Alltför många yttrar sig och si och så är korkat och felaktigt, men varför? Det får man sällan svar på.
Dessa "mellanformer" är det en blandning mellan sorter? Eller vad vill du få sagt?
Dessutom i videon jag länkade så har flera utav dessa "mellanformer" blivit vetenskapligt bevisade inte vara så.