2015-03-31, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin

Se denna https://www.youtube.com/watch?v=XH6Q4xaE_CI

Jag kan tro på det mesta. Astrologi, spöken, islam, etc.

Men argumenten mot evolution är bara så KORKADE. Om de åtminstone hade varit intelligenta, men i princip varje argument mot evolution är så felaktig, dålig och korkad att det är pinsamt.
Här kan du se olika mellanformer av homo sapiens: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_evolution_fossils#Upper_Paleolithic: _50.2C000_-_10.2C000_years_old

För det andra, människor härstammar inte från apor. Människor och apor har en gemensam anfader.
Det är på samma sätt som att jag inte härstammar från min kusin.
Citera
2015-04-01, 04:18
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Tycker du inte att det är dags för dig att fråga dig själv varför du hela tiden måste kommentera mig vad jag än skriver?
Skriver jag att det är fin arkitektur i Vasastan så skriver du nej Gamla stan är ännu bättre.
Har du problem??????
Jag vet varför du beter dig som du gör men det är din egen uppgift är att ta reda på vilken demon du är besatt utav.

Om du inte vet om det så diskusterar vi alla religion eller icke religion här inne. Inte hur MITTHOPP tror eller inte tror eller ens tror eller tror och på ingenting eller tja....och med ständiga svaret: vem har sagt att jag tror.....
Så länge du beter dig illa mot mig bland annat så kommer jag att visa dig det.
Annars tycker jag du kan börja hålla dig till trådarna istället för att ställa frågor för att sedan svara den som svarar dig, håll dig till tråden.

Vad anser du om religion då? Är det en mentalsjukdom?[/QUOTE]

Varför svarar DU på det jag skriver, dags att börja tänka ! Jag ställer inga frågor till dig, Inte i detta svar - det gör du, du frågar vad jag anser om religion och om det är en mentalsjukdom.
Du frågar och då får du svar !

Du ska ha sista ordet - glöm det.
Citera
2015-04-01, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Anledningen jag frågade var för att du har har uttalat dig negativt och dementerat både evolution och big bang, men det visar sig ju i dina svar här att du inte har en susning om vad dessa saker är för nått. Har du tänkt på att det kanske vore bättre att lära sig om vad det är för nått istället för att prata goja som du gör? Vad solsystemet, rymden, en galax och big bang är, det är faktiskt dagis och förskolenivå i kunskap. Därför förutsatte jag att du hade i alla fall en grundläggande förståelse för hur verkligheten vi lever i ser ut i detta när du började kritisera big bang.

Det är inte olika uppfattningar om vad Big Bang är för något. Det handlar enbart om universums expansion och att all materia i universum var samlad på en punkt i universum en gång i tiden, men eftersom du överhuvudtaget inte vet vad en galax är så förstår jag att du sitter som ett frågetecken när jag säger detta.

Gör så här, gå på bibblan och fråga efter någon pedagogisk bok med bra bilder och text om universum och dess uppkomst som passar till barn, sen läser du den själv. Om du avslöjar hur okunnig du själv är i ämnet så dumförklarar du dig själv, så jag rekommenderar att du låtsas att boken är till något barn istället. Du kan säga att det är till en 7-åring, men att det vore bra att hans lillasyster kan förstå också.

Jag tänker inte diskutera med dig. Jag orkar helt enkelt inte argumentera med någon som har din låga kunskapsnivå. Jag hoppas att du läser på lite istället. Det finns otroligt mycket häftigt som du kan lära dig om verkligheten. Jag är nästan lite avis, för detta var verkligen roligt att lära sig om när jag gick på dagis.

Jag förstår mer än väl de grundläggande principerna. Bara för att jag inte har studerat era sagor i detalj, betyder det inte att jag är okunning. Var god upplys mig, om det nu är något som jag har uppfattat helt fel.

Varför ska jag lära mig detaljer om någonting som inte aldrig har hänt, när jag vet sanningen?

Be till Gud, och han ska visa sig för dig.
"And without faith it is impossible to please Him, for he who comes to God must believe that He is and that He is a rewarder of those who seek Him." Hebrews 11:6
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Men trots denna skenhelighet använder du friskt "arguments from ignorance".

Kan du komma med något eget istället. Dina kvadratcirkelsargumentationsfels- kommentarer är dessvärre meningslösa.

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag kan tro på det mesta. Astrologi, spöken, islam, etc.

Men argumenten mot evolution är bara så KORKADE. Om de åtminstone hade varit intelligenta, men i princip varje argument mot evolution är så felaktig, dålig och korkad att det är pinsamt.
Här kan du se olika mellanformer av homo sapiens: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_evolution_fossils#Upper_Paleolithic: _50.2C000_-_10.2C000_years_old

För det andra, människor härstammar inte från apor. Människor och apor har en gemensam anfader.
Det är på samma sätt som att jag inte härstammar från min kusin.

Kan du säga istället vad som är fel med argumentationen? Alltför många yttrar sig och si och så är korkat och felaktigt, men varför? Det får man sällan svar på.

Dessa "mellanformer" är det en blandning mellan sorter? Eller vad vill du få sagt?

Dessutom i videon jag länkade så har flera utav dessa "mellanformer" blivit vetenskapligt bevisade inte vara så.
Citera
2015-04-01, 07:42
Medlem
Citat:
Jag förstår mer än väl de grundläggande principerna. Bara för att jag inte har studerat era sagor i detalj, betyder det inte att jag är okunning. Var god upplys mig, om det nu är något som jag har uppfattat helt fel.

Varför ska jag lära mig detaljer om någonting som inte aldrig har hänt, när jag vet sanningen?

Be till Gud, och han ska visa sig för dig.
"And without faith it is impossible to please Him, for he who comes to God must believe that He is and that He is a rewarder of those who seek Him." Hebrews 11:6

Kan du komma med något eget istället. Dina kvadratcirkelsargumentationsfels- kommentarer är dessvärre meningslösa.

Kan du säga istället vad som är fel med argumentationen? Alltför många yttrar sig och si och så är korkat och felaktigt, men varför? Det får man sällan svar på.

Dessa "mellanformer" är det en blandning mellan sorter? Eller vad vill du få sagt?

Dessutom i videon jag länkade så har flera utav dessa "mellanformer" blivit vetenskapligt bevisade inte vara så.
Hur kan det vara sagor när det finns massor med bevis??
Och varför försöker troende motbevisa evolution istället för att bevisa sin egen tro?
Citera
2015-04-01, 11:08
Medlem
Citat:

Eeehh.. ja att det finns massor av fossil på mänsklighetens anfädrar är väl ett bra bevis? Har du klickat på wikipedialänken?
Jag såg videon. Han nämde piltown man, ja det var ett påhitt. Men du kan ju själv se i länken att det finns hundratals andra fossil.
För det andra, som jag förklarat nu, det finns inga mellanformer mellan människa och chimpans eftersom chimpansen inte är människans anfader.

Det som är pinsamt angående detta är att detta är extremt grundläggande vetenskap. Det är som att påstå att jorden inte snurrar kring solen.

Jag ber om ursäkt om det visar sig att du är ett barn. Jag vill inte vara elak mot barn och jag försöker vara trevlig mot unga människor. Du är antagligen en trevlig person.
Senast redigerad av grelin1999 2015-04-01 kl. 11:12.
Citera
2015-04-01, 11:26
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
att det finns massor av fossil på mänsklighetens anfädrar är väl ett bra bevis?

Ett bevis på att det finns massor av fossil?

Nu slänger jag mig in i debatten sådär rakt av bara, men det verkar som om det pratas förbi varann här i tråden. Varför måste evolutionen och Gudsexistensen vara ett motsatsförhållande?
Citera
2015-04-01, 11:32
Medlem
Citat:

Nä, du förstår inte de grundläggande principerna. Varför hävdar du att du vet detta när det är uppenbart att du inte gör det? Jag tänker inte sitta här och agera din privatlärare. Lär dig själv. Det räcker med att du har fått berättat för dig att du gör bort dig när du pratar om dessa saker pga din okunnighet.

Citat:
Det är för att det är korkat och felaktigt. Vet du vad avel är? Det är ju något vi människor håller på med på djur. Vi har avlat fram massor med hund och kattsorter, växter, samt avlat fram boskap med egenskaper som är positiva för oss som kossor med mer mjölk osv. Avel är evolution. Evolution i naturen har dock ingen som styr vilka egenskaper som ska bli kvar, så som vi gör med avel. Istället bestäms detta genom att att de starkaste överlever och förökar sig. Medveten avel har vi människor hållt på med i kanske 2000 år. Naturlig evolution har hållt på i 3.6 miljarder år. Under den tiden så hinner det hända lite mer än att en kossa kan producera mer mjölk. Det borde inte vara så speciellt svårt att förstå det tycker jag.

Hur kan det ens finnas människor som dig i dagens Sverige. Gick du inte skolan som oss andra?

Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Nu slänger jag mig in i debatten sådär rakt av bara, men det verkar som om det pratas förbi varann här i tråden. Varför måste evolutionen och Gudsexistensen vara ett motsatsförhållande?
Det behöver de inte vara, men skapelseberättelserna funkar inte med evolution.
Senast redigerad av Macbajs 2015-04-01 kl. 11:40.
Citera
2015-04-01, 12:12
Medlem
goran744s avatar
[quote=mitthopp|52858879]
Citat:

Varför svarar DU på det jag skriver, dags att börja tänka ! Jag ställer inga frågor till dig, Inte i detta svar - det gör du, du frågar vad jag anser om religion och om det är en mentalsjukdom.
Du frågar och då får du svar !

Du ska ha sista ordet - glöm det.
Då har du själv beskrivit här för mig klart och tydligt att du inte ämnar diskutera med mig om trådarnas ämnen utan enbart diskutera mina åsikter om allt från Vasastan till Gamla stan och arkitekturer samt annan goja.
Börja hålla dig till trådarna istället och utifrån dem diskutera mina synpunkter. Så blir det bra skall du få se.
Sök hjälp för din ilska också.

Själv anser jag inte religion vara en mentalsjukdom MEN att det finns många individer som är mentalt störda i alla skikt i samhället.
Citera
2015-04-01, 13:35
Medlem
Citat:
Det finns bara en Gud.
"yet for us there is but one God, the Father, from whom are all things and we exist for Him; and one Lord, Jesus Christ, by whom are all things, and we exist through Him" Corinthians 8:6
Bibelcitat är totalt meningslösa och bevisar absolut ingenting. Det finns hundratals gamla böcker i vilka det står att någon annan Gud är den enda Guden.

Citat:
Kan du förklara eller ge något bevis som stödjer dina påståenden? Varför skriver ni att gud inte finns och när man frågar varför säger ni att vetenskapen har bevisat det. Men vad är bevisat? Det vet ni inte. Allt för att ni inte vill inse att ni står inför en rättvis gud som är god.
Jag har aldrig påstått att vetenskapen bevisat att Gud inte finns. Det är nämligen en total omöjlighet att bevisa ickeexistens, vilket är det enda "argumentet" du och du gelikar har kvar.
Vetenskapen sysslar heller inte med bevis. Den sysslar med belägg. Bevis finns bara inom matematiken.

Håller du inte med om det simpla faktum att det inte finns ett enda belägg som styrker den kristna gudens existens, är en oerhört stark indikation på att Gud faktiskt inte existerar?
Och nej, Bibeln är inte ett belägg för Guds existens.

Men jag antar att du sitter och trycker på fullt med klockrena exempel som tydligt visar att det osynlige homofobiska gamla helvetet faktiskt finns?
Citera
2015-04-01, 13:48
Medlem
Citat:

Vilken Gud är det du syftar på? En Gud kan såklart existera även att evolution ägt rum. Om man är kristen men inte galen nog att tro att Jorden är ett par tusen år gammal så måste man dock tro på något jag anser är ännu sjukare.
Christopher Hitchens förklarar det mycket bättre än vad jag kan:
https://www.youtube.com/watch?v=BD_WptjCMPI
Citera
2015-04-01, 13:58
Medlem
Citat:

Vad är frågan??
Vill du ha bevis för att det finns massor av fossil?

Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Vilken Gud är det du syftar på? En Gud kan såklart existera även att evolution ägt rum. Om man är kristen men inte galen nog att tro att Jorden är ett par tusen år gammal så måste man dock tro på något jag anser är ännu sjukare.
Christopher Hitchens förklarar det mycket bättre än vad jag kan:
https://www.youtube.com/watch?v=BD_WptjCMPI

Kan ni inte föra er egen talan? Vad är argumentet?
Citera
2015-04-02, 14:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittPlusPlus
Gud vet, vill du ha bevis så finns det överallt men man ser inte det fören man själv söker det, och det behöver inte vara en och samma sorts bevis för alla!

Det är allt en konstig betydelse du lägger i bevis-konceptet ...

Citat:
Jag vet inte om alla religioner är sanna men jag vet att många religioner har mycket att lära folk som är sant, det finns de se inte alls studerat religion och bara viftar bort det som bollocks. Religion är ju även det vetenskap

... och en konstig uppfattning du har om vad vetenskap är.

Citat:
Jag ser visioner ständigt i mitt minne, hör även röster då och då och märkte hur en fågel faktiskt kommunicerade med mig och ville hjälpa mig, på riktigt alltså , detta skulle vetenskapsmännen säga är fullständig skitsnack eller en psykisk sjukdom men så är inte fallet.

Vad är det då?
Senast redigerad av Bogomil 2015-04-02 kl. 14:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in