2015-03-31, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jodå lite babbel har du allt mellan varven.
Jaha har du inga egna intressanta frågeställningar och funderingar om självaste sakfrågan då som vi kan rota lite i ?
Eller tvinga fram frågor från dig själv eftersom att du ändå är inne på religionsforumet och tycks trivas här inne.
Trivs du med mentalt störda religionsanhängare? Präst kanske? Ateistprälle?
Jag har ju frågor säger jag! Bserade på andras påståenden. Och jag tycker inte att religiösa är mentald sjuka. Rent generellt alltså.... Jag , som de flesta , är ju uppfostrad med att man inte ska ifrågasätta andras tro. Vilket är fel. Särskilt när follk vill att deras tro ska in i andras liv. Eller in i samhället.
Citera
2015-03-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin
Lugna ner dig, tack. Varför blir agnostiker/ateister så upprörda? Berätta. Och om du nu är så insnöad i big bluff, varför hänger du här?
Det är frustrerande att du är så korkad. Du förstår överhuvudtaget inte poängen i det jag säger, det är uppenbart. När det händer så är det skönt berätta hur jävla idiotisk jag tycker att du är och häckla dig över din ofattbara okunskap och bristande intelligens.

Citat:
Se denna https://www.youtube.com/watch?v=XH6Q4xaE_CI
Det jag sa var att evolutionsteorin och big bang är två helt olika saker. Det är inte en åsiktsfråga. Hur kan du inte förstå det? Och hur är den där idiotvideon om en felaktig förklaring om vad evolution är relevant för det?

Citat:
Alltså. Brukar argumentationer på flashbacks religion del sluta så här? Eller är du ett undantag? Och varför förolämpar du, ingen mår bättre utav det.
Ja, jag mår bättre av det. De brukar inte sluta så här, men du är så otroligt korkad så jag blir inte förvånad om du bemöts aggresivt av andra än mig.
Citat:
Jag försöker bara sätta din logik i konkreta exempel, vilket du uppenbarligen har problem med men du kan inte säga varför. Du framställer inte direkt en bra bild av "ateism".
Jag har redan bemött det idiotiska resonemanget om tavlan tidigare, du ignorerade tydligen mitt svar och återupprepar samma idiotiska argument en gång till som en papegoja. Jag representerar enbart mig själv, inte ateism.
Citera
2015-03-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag har ju frågor säger jag! Bserade på andras påståenden. Och jag tycker inte att religiösa är mentald sjuka. Rent generellt alltså.... Jag , som de flesta , är ju uppfostrad med att man inte ska ifrågasätta andras tro. Vilket är fel. Särskilt när follk vill att deras tro ska in i andras liv. Eller in i samhället.

Detta är intressant det du skriver - varför får man inte ifrågasätta andras tro ?
Många som inte vill gå ut med sin tro kan avfärda med orden " privat ".
" Särskilt när folk vill att deras tro ska in i andras liv " Mycket intressant, kanske skapa en egen tråd om detta men nu tar vi det här.

Det är som att ordet privat och skolmat hör ihop och inte får ifrågasättas eller om 2 olika religionen möts, vem ska ge vika ?
Citera
2015-03-31, 20:03
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jodå man får ifrågasätta allt. Det gör jag men man bör nog hålla inne med sina hånfulla eller föraktfulla tankar och ej ha fördomar.
Annars tycker jag inte att man ifrågasätter utan aggressivt hoppar på någon som ej tänker som en själv.
Du tänker inte som mig och jag inte som dig men vi är likförbannat människor båda två.

Nej de flesta människor är förmodligen mer eller mindre störda eller icke störda . Beror helt och hållet på individens egen uppfattning om så kallad normalitet och samhällets normer för detta.

Jag tycker att det är kul här inne på religionsforumet men skulle vilja ha lite mer frågeställningar utan att det leder till påhopp.
Kanske de borde vara inne på filosofin/religion. En egen del av forumet där man får tänka utanför ramen och kan prata utan mallar och Biblar och färdiga texter med amen och så är det samt punkt slut och fan och hans mormor.
Citera
2015-03-31, 20:10
Medlem
Citat:
Jodå man får ifrågasätta allt. Det gör jag men man bör nog hålla inne med sina hånfulla eller föraktfulla tankar och ej ha fördomar.
Annars tycker jag inte att man ifrågasätter utan aggressivt hoppar på någon som ej tänker som en själv.
Du tänker inte som mig och jag inte som dig men vi är likförbannat människor båda två.

Jag tycker att det är kul här inne på religionsforumet men skulle vilja ha lite mer frågeställningar utan att det leder till påhopp.
Kanske de borde vara inne på filosofin/religion..

Som när man uttrycker sig så här mot andra:

Citat:
Satan är i dig. Märks mycket tydligt i dina tvetydiga inlägg. Så jo nog vet jag vem Satan är allt.
Har du någon kärlek i dig och i dina texter? nej! så.........
Citera
2015-03-31, 20:19
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Som när man uttrycker sig så här mot andra:
Tycker du inte att det är dags för dig att fråga dig själv varför du hela tiden måste kommentera mig vad jag än skriver?
Skriver jag att det är fin arkitektur i Vasastan så skriver du nej Gamla stan är ännu bättre.
Har du problem??????
Jag vet varför du beter dig som du gör men det är din egen uppgift är att ta reda på vilken demon du är besatt utav.

Om du inte vet om det så diskusterar vi alla religion eller icke religion här inne. Inte hur MITTHOPP tror eller inte tror eller ens tror eller tror och på ingenting eller tja....och med ständiga svaret: vem har sagt att jag tror.....
Så länge du beter dig illa mot mig bland annat så kommer jag att visa dig det.
Annars tycker jag du kan börja hålla dig till trådarna istället för att ställa frågor för att sedan svara den som svarar dig, håll dig till tråden.

Vad anser du om religion då? Är det en mentalsjukdom?
Citera
2015-03-31, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Det är frustrerande att du är så korkad. Du förstår överhuvudtaget inte poängen i det jag säger, det är uppenbart. När det händer så är det skönt berätta hur jävla idiotisk jag tycker att du är och häckla dig över din ofattbara okunskap och bristande intelligens.

Då kanske du kan förklara på nytt? Du förstår uppenbarligen inte heller vad jag säger, inte förolämpar jag och svär för det.

Citat:
Det jag sa var att evolutionsteorin och big bang är två helt olika saker. Det är inte en åsiktsfråga. Hur kan du inte förstå det? Och hur är den där idiotvideon om en felaktig förklaring om vad evolution är relevant för det?

Vad är felaktigt med videon?

Citat:
Ja, jag mår bättre av det. De brukar inte sluta så här, men du är så otroligt korkad så jag blir inte förvånad om du bemöts aggresivt av andra än mig.
Jag har redan bemött det idiotiska resonemanget om tavlan tidigare, du ignorerade tydligen mitt svar och återupprepar samma idiotiska argument en gång till som en papegoja. Jag representerar enbart mig själv, inte ateism.

Må bättre av att trycka ner andra människor? Och du påstår att jag är korkad? Hmm.

Förlåt om jag missade svara på något. Men du kommer inte heller med något nytt förutom att vetenskapen säger att det är så, därför är det så. Dessutom drar du "vetenskapen" över en och samma kant, då det finns mängder av vetenskapsmän som tror på Gud, bl.a. Einstein.
Citera
2015-03-31, 20:59
Medlem
Citat:
Då kanske du kan förklara på nytt? Du förstår uppenbarligen inte heller vad jag säger, inte förolämpar jag och svär för det.
Och jag tänker med glädje att fortsätta förolämpa dig om du fortsätter på samma idiotiska sätt som du har gjort tidigare i tråden. Det är du värd då. Innan jag pratar vidare med dig vill jag att du redogör för några saker med egna ord. Ingen länk till video, till wikipedia eller något annat. Jag vill höra din förklaring.

1. Vad är en galax?
2. Vad tror du att evolutionsteorin är?
3. Vad tror du att Big Bang är?

Innan du redogör för att du förstår vad dessa saker är överhuvudtaget så har vi inget att prata om. Svaren på 2 och 3 har förklarats för dig i tidigare inlägg. Bevisa att du förstår vad som har sagts till dig.
Citera
2015-03-31, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Och jag tänker med glädje att fortsätta förolämpa dig om du fortsätter på samma idiotiska sätt som du har gjort tidigare i tråden. Det är du värd då. Innan jag pratar vidare med dig vill jag att du redogör för några saker med egna ord. Ingen länk till video, till wikipedia eller något annat. Jag vill höra din förklaring.

1. Vad är en galax?
2. Vad tror du att evolutionsteorin är?
3. Vad tror du att Big Bang är?

Innan du redogör för att du förstår vad dessa saker är överhuvudtaget så har vi inget att prata om. Svaren på 2 och 3 har förklarats för dig i tidigare inlägg. Bevisa att du förstår vad som har sagts till dig.

Först vill jag be om förlåtelse för att jag gjort dig upprörd. Det har aldrig varit min avsikt. Jag ska försöka ge så bra svar jag kan, och om det inte gör dig nöjd, så vore det tråkigt. Vill också säga att jag inte har svar på alla frågor, det finns mycket t.ex. i Bibeln som jag inte förstår. Men bara för att man inte förstår något betyder det inte att någonting är motbevisat eller felaktigt.

1. Har ingen bra förklaring. Ej studerat astronomi. Varför vill du veta det?
2. Evoultionsteorin = t.ex. hur en typ av sort utvecklas till en annan. Från fåglar till hästar, från hästar till katter. Apa till människa. Osv. Hur saker och ting förändras genom tid. Survival of the fittest helt enkelt.
3. Big Bang. Här råder det lite olika uppfattningar beroende på vem man frågar. Men det vedertagna är att en viss energi, eller massa, eller någonting annat, ska ha orsakat världens början och därmed varit starten på t.ex. evolutionsteorin.
Citera
2015-03-31, 21:59
Medlem
Citat:
Först vill jag be om förlåtelse för att jag gjort dig upprörd. Det har aldrig varit min avsikt. Jag ska försöka ge så bra svar jag kan, och om det inte gör dig nöjd, så vore det tråkigt. Vill också säga att jag inte har svar på alla frågor, det finns mycket t.ex. i Bibeln som jag inte förstår. Men bara för att man inte förstår något betyder det inte att någonting är motbevisat eller felaktigt.

1. Har ingen bra förklaring. Ej studerat astronomi. Varför vill du veta det?
2. Evoultionsteorin = t.ex. hur en typ av sort utvecklas till en annan. Från fåglar till hästar, från hästar till katter. Apa till människa. Osv. Hur saker och ting förändras genom tid. Survival of the fittest helt enkelt.
3. Big Bang. Här råder det lite olika uppfattningar beroende på vem man frågar. Men det vedertagna är att en viss energi, eller massa, eller någonting annat, ska ha orsakat världens början och därmed varit starten på t.ex. evolutionsteorin.
Anledningen jag frågade var för att du har har uttalat dig negativt och dementerat både evolution och big bang, men det visar sig ju i dina svar här att du inte har en susning om vad dessa saker är för nått. Har du tänkt på att det kanske vore bättre att lära sig om vad det är för nått istället för att prata goja som du gör? Vad solsystemet, rymden, en galax och big bang är, det är faktiskt dagis och förskolenivå i kunskap. Därför förutsatte jag att du hade i alla fall en grundläggande förståelse för hur verkligheten vi lever i ser ut i detta när du började kritisera big bang.

Det är inte olika uppfattningar om vad Big Bang är för något. Det handlar enbart om universums expansion och att all materia i universum var samlad på en punkt i universum en gång i tiden, men eftersom du överhuvudtaget inte vet vad en galax är så förstår jag att du sitter som ett frågetecken när jag säger detta.

Gör så här, gå på bibblan och fråga efter någon pedagogisk bok med bra bilder och text om universum och dess uppkomst som passar till barn, sen läser du den själv. Om du avslöjar hur okunnig du själv är i ämnet så dumförklarar du dig själv, så jag rekommenderar att du låtsas att boken är till något barn istället. Du kan säga att det är till en 7-åring, men att det vore bra att hans lillasyster kan förstå också.

Jag tänker inte diskutera med dig. Jag orkar helt enkelt inte argumentera med någon som har din låga kunskapsnivå. Jag hoppas att du läser på lite istället. Det finns otroligt mycket häftigt som du kan lära dig om verkligheten. Jag är nästan lite avis, för detta var verkligen roligt att lära sig om när jag gick på dagis.
Citera
2015-03-31, 23:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Vilket för din del betydar att legitim kritik också är utesluten.

Citat:
Nej de flesta människor är förmodligen mer eller mindre störda eller icke störda .

Du .. det finns sånt som verklighets-relation som norm.
Citera
2015-03-31, 23:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vill också säga att jag inte har svar på alla frågor, det finns mycket t.ex. i Bibeln som jag inte förstår. Men bara för att man inte förstår något betyder det inte att någonting är motbevisat eller felaktigt.

Men trots denna skenhelighet använder du friskt "arguments from ignorance".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in