Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Folk får ... för min del ... tro vad dom vill; sålänge dom inte försöker stoppa det ner i halsen på andra (t.ex. genom att använda pseudo-vetenskap, pseudo-filosofi eller demagogi).
Det är när tro/teism/religion manifesterar sig i misssionshysteri det blir mentalt dysfunktionellt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swedensmoker
Du kör precis lika mycket ner din tro i de Kristnas hals när du i deras närvaro svär, skallrar, hatar, är pervers eller begår annan synd, då du med dina handlingar proklamerar att synd inte är synd.
1. Vilken "tro" är det du menar jag har?
2. Har du några exempel på, att jag "svär, skallrar, är pervers" i kristnas närvaro?
3. Jag är inte medlem av "synda"-klubben, så "syndande" är en irrelevant premiss för mig.
4. Du kan omöjligt på allvar mena, att den pådyvlande kristendomens premisser är allmängiltige utan att presentera belägg för deres allmängiltighet. Då har du ju själv cirklat tillbaka till mentalt dysfunktionellt missionshysteri.