2016-03-05, 11:26
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Förföljd, vanföreställningar och ev. hallucinationer verkar stämma på vissa troende i alla fall ....
Men jag håller med dig, det går inte att jämföra med schizofroni.

Jag skulle gissa pa mer psykopatisk eller narcissistisk personlighetsstorning med vanforestallnignar.
Citera
2016-03-05, 11:54
Medlem
nineteen74s avatar
Om man behöver en helig bok för att veta vad som är rätt eller fel och hur man ska uppföra sig mot andra så saknar man empati, etik och moral vilket kännetecknar psykopater. Oftast går det även för de som har läst instruktionsboken väldigt fel då de övertolkar och ser sig som guds budbärare när de kallblodigt mördar, förtalar eller drar fördel av andra människors olycka.
Citera
2016-03-05, 11:59
Medlem
nineteen74s avatar

(FB) Ordlista för religiösa
Citera
2016-03-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nineteen74
Om man behöver en helig bok för att veta vad som är rätt eller fel och hur man ska uppföra sig mot andra så saknar man empati, etik och moral vilket kännetecknar psykopater. Oftast går det även för de som har läst instruktionsboken väldigt fel då de övertolkar och ser sig som guds budbärare när de kallblodigt mördar, förtalar eller drar fördel av andra människors olycka.

Japp. Men som tur är verkar det som om de allra flesta religiösa (iaf i Sverige) har ett uppförande som är helt fristående ifrån vad mytologierna beordrar.
Citera
2016-03-05, 15:53
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Japp. Men som tur är verkar det som om de allra flesta religiösa (iaf i Sverige) har ett uppförande som är helt fristående ifrån vad mytologierna beordrar.

Japp!

Hyckleri och körsbärsplockning står mestadels på deras andliga schema, men vi har en del skojare i Sverige med som gärna vill leva ut sina Abrahamitiska lustar. Benjamin Antell, Christer Åberg, Reine Strömvall, Torbjörn Beckfris och familjen Lampa med Genesisföreningen i släptåg, bara för att nämna en handfull.

Majoriteten av dessa har någon form av psykisk sjukdom.
Senast redigerad av nineteen74 2016-03-05 kl. 15:58.
Citera
2016-03-05, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nineteen74
Japp!

Hyckleri och körsbärsplockning står mestadels på deras andliga schema, men vi har en del skojare i Sverige med som gärna vill leva ut sina Abrahamitiska lustar. Benjamin Antell, Christer Åberg, Reine Strömvall, Torbjörn Beckfris och familjen Lampa med Genesisföreningen i släptåg, bara för att nämna en handfull.

Majoriteten av dessa har någon form av psykisk sjukdom.

Haha ja.. Christer Åberg är den jag själv känner till bäst utav dessa dårar. Hans "sexskola" på youtube är ju helt fantastisk.
Där har vi en kille som man borde kolla in lite extra, om man vill förstå vad som menas med att religion i vissa fall är en mentalsjukdom.
Citera
2016-03-05, 17:14
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Haha ja.. Christer Åberg är den jag själv känner till bäst utav dessa dårar. Hans "sexskola" på youtube är ju helt fantastisk.
Där har vi en kille som man borde kolla in lite extra, om man vill förstå vad som menas med att religion i vissa fall är en mentalsjukdom.

Rekommenderar varmt Benjamin Antell både på Facebook och Youtube. Torbjörn Beckfris är också en klippa, men mer åt det svavelaktiga hållet. Han har en grupp med som heter Äkta kristendom. Tyvärr har Reine Strömvalls swipnethemsida gått i graven, men det finns säkert skärmdumpar någonstans på hans tokerier. Han hymlade inte med sina psykiska åkommor den spjuvern.
Citera
2016-03-05, 17:26
Medlem
KortStubins avatar
Citat:

Jag kollade nyss några klipp med honom. Ganska monoton röst och mycket upprepningar, vilket kan tyda på någon form av mani.

Jag tycker att han kunde haft lite utrymme för tittarbrev.
Citera
2016-03-05, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
Jag kollade nyss några klipp med honom. Ganska monoton röst och mycket upprepningar, vilket kan tyda på någon form av mani.
Konstanta upprepningar av verklighetsfrämmande påståenden och dåligt underbyggda argument är ett av kännetecknen för en religiös fundamentalist.

Citat:
Jag tycker att han kunde haft lite utrymme för tittarbrev.

Christer Åberg är inget fan av satansdyrkande onanister a.k.a "vanliga människor", så han lär inte vara intresserad av tittarnas åsikter.
Citera
2016-03-05, 17:40
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Konstanta upprepningar av verklighetsfrämmande påståenden och dåligt underbyggda argument är ett av kännetecknen för en religiös fundamentalist.

Christer Åberg är inget fan av satansdyrkande onanister a.k.a "vanliga människor", så han lär inte vara intresserad av tittarnas åsikter.
Jag tänkte mer på att Christer kunde svara på tittarnas frågor.
Kanske lite som "fråga Bertil".
Citera
2016-03-05, 18:47
Medlem
HORJESUSs avatar
Det är nån spärr i hjärnan som saknas hos 20% av befolkningen.

Det gör att en del svävar iväg. Inte klassat som mental sjukdom än.
men om 150 år.
Citera
2016-03-05, 18:54
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Det är nån spärr i hjärnan som saknas hos 20% av befolkningen.

Det gör att en del svävar iväg. Inte klassat som mental sjukdom än.
men om 150 år.

Det kan bli svårt att klassa det som en enskild psykisk sjukdom, då alla symtom redan har en diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in