• 2
  • 3
2007-12-18, 19:34
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jag har försökt gräva fram lite mer information om VAD man egentligen ska ha det till, men alla artiklar baseras på samma propaganda från företaget...

En intressant sak var dock det här med virus: om man får ett virusinfekterat mail så körs det helt enkelt inte alls.
Då är ju frågan: kan detta verkligen vara sant?
Jag vet inte alls, men det jag vet är att antivirus-företag alltid och oundvikligen ligger ett steg efter virustillverkarna och att då detta helt plötsligt utlovas som totalt virusfritt..?
Precis som Linux gjort i alla år och ja, det finns idag antivirusprogram till Linux.

Mja, fast virusprogram till linux är mer om du kör en mailserver/filserver som Windows-användere kommer att ha tillgång till.

Sen har jag funderat lite, hur stabilt är egentligen ett program skrivet i XML via ett WYSIWYG?

Skulle heller aldrig få för mig att kalla detta för ett operativsystem.
Citera
2007-12-18, 21:51
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
Mja, fast virusprogram till linux är mer om du kör en mailserver/filserver som Windows-användere kommer att ha tillgång till.

Sen har jag funderat lite, hur stabilt är egentligen ett program skrivet i XML via ett WYSIWYG?

Skulle heller aldrig få för mig att kalla detta för ett operativsystem.

Självklart var inte detta tänkt som nån brandfackla i "mitt os är bättre än ditt!"-kriget, utan snarare en liten paralell.
Men som jag sagt tidigare, detta är inte mitt område alls och det enda jag vet om sånt här är att använda det.
Därmed inte sagt att jag inte tycker det är intressant, för det är det.
Citera
2007-12-19, 00:01
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Självklart var inte detta tänkt som nån brandfackla i "mitt os är bättre än ditt!"-kriget, utan snarare en liten paralell.
Men som jag sagt tidigare, detta är inte mitt område alls och det enda jag vet om sånt här är att använda det.
Därmed inte sagt att jag inte tycker det är intressant, för det är det.

Jodå, jag och du verkar vara på samma sida här, tänkte bara mer som ett litet förtydligande ang. virusprogram. Resten var inte riktat till dig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in