2007-12-17, 13:18
Medlem
Anteuss avatar
Fick beta av dom nu.

EDIT: Betan funkar inte med Firefox än
Citera
2007-12-17, 16:10
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
Fick beta av dom nu.

EDIT: Betan funkar inte med Firefox än

Jag med.
Inte överdrivet imponerande hittills...segt, ganska snyggt men funkar inte med Firefox.
Eller ja, i en IE-tab funkar det ju.

Men meningen med det förstår jag fortfarande inte, helt ärligt.
Citera
2007-12-17, 18:29
Medlem
Mekanisks avatar
Undrar varför jag inte hört nåt från dem än? Fel målgrupp, kanske?

Iofs gör det inget för jag får inte igång ie-tab ändå.
Citera
2007-12-17, 18:30
Medlem
Anteuss avatar
Ja valde de alternativ som ja trodde de sökte efter men det tog ändå ca 2-3 månader.

OT fick min Hulu beta invite nyss också , fast inget funkar från Sverige.
Citera
2007-12-17, 18:36
Medlem
Mekanisks avatar
Hulu beta, aldrig hört talas om. Googlade lite och verkar vara nåt tv-relaterat. Är det nåt liknande Miro?
Citera
2007-12-17, 21:43
Medlem
Anteuss avatar
Hulu är några amerikanska TV-bolags svar på Joost, väldigt stängt, funkar bara i USA.
Citera
2007-12-18, 01:50
Medlem
Neths avatar
Jag förstår verkligen inte poängen med detta "OS". Om man nu har filer som är så enormt viktiga att man inte kan riskera en krash på datorn man arbetar på, då har man naturligtvis en backup server. Vad är det egentligen tänkt att användas till?
Citera
2007-12-18, 02:14
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
Jag förstår verkligen inte poängen med detta "OS". Om man nu har filer som är så enormt viktiga att man inte kan riskera en krash på datorn man arbetar på, då har man naturligtvis en backup server. Vad är det egentligen tänkt att användas till?

Jag har funderat på precis samma sak och det enda jag kan komma på är att man kan ha det som lagringsutrymme och dela filer med andra, men det kan man ju göra på tusen andra sätt...så nej, av det jag sett hittills känns det inte intressant.
Citera
2007-12-18, 07:57
Medlem
sparv3ns avatar
Fick en beta invite för en månad sen eller så, har dock inte orkat installerat.
Citera
2007-12-18, 08:32
Medlem
heli0ns avatar
Känns helt meningslöst egentligen, är bara en relativt cool grej helt enkelt.
Citera
2007-12-18, 12:47
Medlem
katten80s avatar
EN roligt detalj är att servern tjänsten körs på ubuntu.
Jag tror dock inte på iden men jag vet inte så mycket om tjänsten egentligen. Men jag tror det gör ett misstag att kalla det ett operativsystems folk är intresserad vad det finns för funktioner och program.
Citera
2007-12-18, 14:21
Moderator
MondoBizarros avatar
Jag har försökt gräva fram lite mer information om VAD man egentligen ska ha det till, men alla artiklar baseras på samma propaganda från företaget...

En intressant sak var dock det här med virus: om man får ett virusinfekterat mail så körs det helt enkelt inte alls.
Då är ju frågan: kan detta verkligen vara sant?
Jag vet inte alls, men det jag vet är att antivirus-företag alltid och oundvikligen ligger ett steg efter virustillverkarna och att då detta helt plötsligt utlovas som totalt virusfritt..?
Precis som Linux gjort i alla år och ja, det finns idag antivirusprogram till Linux.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in