Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-10-10, 21:25
  #1
Medlem
Jag har problem att få medicin.
Jag vet att det inte är rekommenderat att skriva ut medicinen och ingen läkare har gjort det åt mig, det är som 96% sprit, omöjligt. (fast alla läkare jag varit hemma hos har tydligen ngn defekt som det behövs 96% sprit för...)

Hur gör man för att få detta tarmskölj utskrivet? Kan man blanda ihop ngt själv? Det är ju några salter vad jag förstår. Man pissar ut all skit med analen utan att behöva stoppa in ngt.
Jag fick det när jag gjorde koloskåpi (?) och jag mådde kanon efter den.
Rengjord liksom. Och lustgasad.
Att dricka det ofta är nog inte bra,men en ggn vartannat år eller så kan ju inte vara farligt.
Citera
2007-10-10, 21:29
  #2
Medlem
nkwtms avatar
Exakt vad är det för medicin till att börja med, känns lite som att säga "Jag ska laga mat och jag vet inte vart man får tag på dom nödvändiga ingredienserna" utan att tala om mer om maten än att man tänkt äta den...

EDIT:

Du skrev "som 96% sprit" så jag fattade inte först att det var det du menade...

Tror inte att du kommer att få ut den hur du än ber och bönar... :P
Citera
2007-10-10, 21:29
  #3
Medlem
Pretenders avatar
Det du beskriver är alltså ett laxermedel? Finns sannolikt receptfritt på apoteket.
Citera
2007-10-10, 21:32
  #4
Medlem
pictorhayess avatar
Hmmm, du skriver inte vad det heter...
Man brukar man väl använda laxabon eller motsvarande, skulle personligen ha bra mycket betalt för att ta det där frivilligt
Citera
2007-10-10, 22:08
  #5
Medlem
dubbel
Citera
2007-10-10, 22:10
  #6
Medlem
Jag vet inte vad det heter, men det är salter man mixar och dricker.
Laxer är fet underdrift.
Man spolar med tryck ut vätskan, det är klart vatten när man är sköljd.
Man ska dricka några liter vatten samtidgt

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2

Nåt sånt...
Citera
2007-10-10, 22:27
  #7
Medlem
Fick möjligtvis lavemang?(inte medicinen alltså).
Citera
2007-10-10, 22:29
  #8
Medlem
Ja, det är som ett lavemang men man spolar inte i rumpan utan dricker, trevligare.
Och sen går det ganska snabbt att bli helren. 2-3 toabesök ,sen kommer det bara vatten.
Men det jag drack var snabbare, det var i påse och jag drack bara på kvällen.
Man borde ju kunna göra blandingen själv?
Citera
2007-10-10, 22:32
  #9
Medlem
Möjligt, om du tar reda på vad du fick, vilket inte borde vara så svårt, och sedan försöka få tag på ämnena och blanda rätt, det kan vara en aning svårare.
Citera
2007-10-10, 22:33
  #10
Medlem
Tjohildas avatar
Ett besök på Äcklige Achmeds pizzahak borde ha samma effekt. Du hittar förslag i Mat&Dryck
Citera
2007-10-10, 22:36
  #11
Medlem
Men det där Phosphoral verkar vara samma sak egentligen.
Jag hittar inte ngt annat som har indikationen sope-ren tarm i fass.
Citera
2007-10-10, 22:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Ett besök på Äcklige Achmeds pizzahak borde ha samma effekt. Du hittar förslag i Mat&Dryck
Och på köpet får man en härligt svidande känsla i röven när lavan väller ut. Inga doktorer som vägrar dig din medicin på din lokala pizzeria, nej nej!

Edit: OnT: Roger, varför gör du inte bara ett vanligt lavemang? Det bör ju ge samma effekt och du behöver inget recept för det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback