2024-03-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte

▶Nej jag äter vanligtvis väldigt samma mat vecka för vecka.

▶Efter som du vanligtvis äter samma sorts mat och föda under varje vecka som går och, enbart, bara emellanåt, får ett besvärande Symptóm i form av
[ Halsbränna 🔥🔥🔥] så måste vi utgå ifrån att det högst troligen inte har med själva ämnena som finns i den maten som du äter, att göra.

▶Jag skall ta mig en rejäl funderare över vad som har med människokroppen:s så kallade
▶[ Dia-Frá-g-ma ] att göra och beträffande olika Symptómer som kan uppkomma när en individ:s
▶[ Dia-Frá-g-ma ] inte fungerar som den skall.

▶Enligt ovan skrivet, så kommer det, att vid det aktuella skriv- och post-tillfället bland annat handla om vad som kan hända med en individ:s ▶[ Dia-Frá-g-ma ] cirka 20 minuter efter en avslutad måltid.

✔ Fråga och beträffande din Halsbränn som tidigare och envetet höll sig kvar under en längre tid innan den slutligen då avtog, och försvann.

✔ Vad tror du själv att detta med din då ihållande och envetna Halsbränna ha kunnat berott på ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/ ___________________📬
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-07 kl. 20:16.
Citera
2024-03-07, 20:52
Medlem
Citat:

▶Fråga 4: huvudvärken är bra nu, illamående kommer och går under dagen.

▶Detta inlägget handlar om den tidigare ställda frågan till dig beträffande din Huvudvärk och dina Nauséa-besvär.

▶Den Huvudvärken som ibland framträder hos dig som individ är ett så kallat Symptóm som har sitt säte någonstans inom din kropp och, vad själva uppkomsten till Huvudvärken egentligen beror på måste jag fundera vidare på för att sålunda se vad jag kan komma fram till.

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Beträffande just Symptómet ▶[ Huvudvärk 😣 ] så kan ett sådant Symptóm beror på väldigt många olika orsaker och är sålunda ganska så svårt att kunna lokalisera till rätt plats eller, att direkt kunna utröna vad själva källan till Huvudvärken har sitt säte.

▶Beträffande dina Nauséa-besvär, så är också detta ett Symptóm, och även detta Symptómet, kan bero på väldigt många olika orsaker inom kroppen, som till exempel: Då individen:s Hjärta inte fungerar på ett normalt sätt,

▶det kan även beror på, att Magsäcken:s Apikála Mucósa har blivit angripen av en
Låg-Gradig Inflammation vilket bland annat leder till
▶[ Gastrít ] det vill säga Magkatarr.

▶Det kan också bero på att ▶[ Hép-ar ] det vill säga, Levern inte fungerar som den skall.

▶Nauséa-besvär är ofta vanliga i konnektíon till en
▶[ Dys-Funktion ] hos [ Pan-Cré-as ] det vill säga, Bukspottkörteln och, speciellt vanligt förekommande gällande Nauséa-besvär, är direkt kopplat till
sjukdomen ▶[ Dia-Bé-t-es ]

✔ Fråga: Besväras du endast av Nauséa under pågående dagar, det vill säga, bara under själva dagstiden ... ? ... eller, händer det även emellanåt att du kan besväras av Nauséa även under kvällstiden ... ?

✔ Extra tillagd fråga till det ovan skrivna ... Händer det även att du kan besväras av Nauséa när du har gått till sängs och skall sova ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/ _____________________📬
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-07 kl. 21:02.
Citera
2024-03-07, 21:53
Medlem
▶Extra tillägg till mitt föregående skrivna och postade inlägg i IBS-Tråden samt beträffande ordet ▶[ Nauséa ]

▶Ordet ▶[ Na-us-é-a ] är ett Latinisérat ord som inlånats till det Latínska Språket ifrån Grékiskan:s ord
▶[ NA-YS-É-A ] och, ordet skall prononcéras som
▶[ Nav-sé-a ] ... det vill säga, att den Grékiska
▶[ Ý-Psi-L-on-Vokalen ] fungera i detta fallet som ett
▶[ V-ljud ] när den står efter en ▶[ E-Vokal ] eller, efter en ▶[ A-Vokal ]

▶Latínet:s ▶[ U-Vokal ] fungerar inom det Latínska Språket precis på samma sätt som inom det Grékiska Språket samt, att Latínet:s ▶[ U-Vokal ] är en omskrivning av Grékiskan:s ▶[ Ý-Psi-L-on-Vokal ] det vill säga, och i det Latínska Språket som ▶[ Ú-Bsi-L-um ]

▶Det Grékiska ordet ▶[ NA-YS-É-A ] så som Latínet:s ▶[ NA-US-É-A ] betyder båda ▶[ Sjö-Sjuka ] och är sålunda kopplat till Illamåendet, med, eller utan så kallade ▶[ Vomérings-besvär ]

▶Ett flertalet individer som besväras av Cólon Irritábile, det vill säga, [ IBS ] får mer, eller mindre, besvär med Symptómet [ Nauséa ]

▶Nauséa-besvären beror till största delen på att
[ Intéstinum Crássum ] det vill säga, Grovtarmen, utsätts för så kallade ▶[ Distentíon-(er) ] det vill säga, att Grovtarmen sträcks ut ... Spänns ut ... så som att Grovtarmen:s normala storlek Tänjs ut flera gånger sin normala storlek, och tjocklek.

▶En så kallad ▶[ Distentíon ] inom ett
Visceralt Kropps-Organ, leder så gott som alltid till Symptómet ▶[ Nauséa ] och, först när Distentíonen blir frigjord ifrån till exempel: Grovtarmen och, då Grovtarmen återfår sin normala storlek och tjocklek, då först släpper Nauséa-besväret.

Mvh
🌐Joker👤Mannen/ ____________________📬
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-07 kl. 22:15.
Citera
2024-03-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
▶Efter som du vanligtvis äter samma sorts mat och föda under varje vecka som går och, enbart, bara emellanåt, får ett besvärande Symptóm i form av
[ Halsbränna 🔥🔥🔥] så måste vi utgå ifrån att det högst troligen inte har med själva ämnena som finns i den maten som du äter, att göra.

▶Jag skall ta mig en rejäl funderare över vad som har med människokroppen:s så kallade
▶[ Dia-Frá-g-ma ] att göra och beträffande olika Symptómer som kan uppkomma när en individ:s
▶[ Dia-Frá-g-ma ] inte fungerar som den skall.

▶Enligt ovan skrivet, så kommer det, att vid det aktuella skriv- och post-tillfället bland annat handla om vad som kan hända med en individ:s ▶[ Dia-Frá-g-ma ] cirka 20 minuter efter en avslutad måltid.

✔ Fråga och beträffande din Halsbränn som tidigare och envetet höll sig kvar under en längre tid innan den slutligen då avtog, och försvann.

✔ Vad tror du själv att detta med din då ihållande och envetna Halsbränna ha kunnat berott på ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/ ___________________📬

Jag vet faktiskt inte, halsbränna har jag emellanåt men denna kom plötsligt och kraftigt och var ovanligt ihållande.
Citera
2024-03-07, 22:14
Medlem
Citat:
▶Detta inlägget handlar om den tidigare ställda frågan till dig beträffande din Huvudvärk och dina Nauséa-besvär.

▶Den Huvudvärken som ibland framträder hos dig som individ är ett så kallat Symptóm som har sitt säte någonstans inom din kropp och, vad själva uppkomsten till Huvudvärken egentligen beror på måste jag fundera vidare på för att sålunda se vad jag kan komma fram till.

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Beträffande just Symptómet ▶[ Huvudvärk 😣 ] så kan ett sådant Symptóm beror på väldigt många olika orsaker och är sålunda ganska så svårt att kunna lokalisera till rätt plats eller, att direkt kunna utröna vad själva källan till Huvudvärken har sitt säte.

▶Beträffande dina Nauséa-besvär, så är också detta ett Symptóm, och även detta Symptómet, kan bero på väldigt många olika orsaker inom kroppen, som till exempel: Då individen:s Hjärta inte fungerar på ett normalt sätt,

▶det kan även beror på, att Magsäcken:s Apikála Mucósa har blivit angripen av en
Låg-Gradig Inflammation vilket bland annat leder till
▶[ Gastrít ] det vill säga Magkatarr.

▶Det kan också bero på att ▶[ Hép-ar ] det vill säga, Levern inte fungerar som den skall.

▶Nauséa-besvär är ofta vanliga i konnektíon till en
▶[ Dys-Funktion ] hos [ Pan-Cré-as ] det vill säga, Bukspottkörteln och, speciellt vanligt förekommande gällande Nauséa-besvär, är direkt kopplat till
sjukdomen ▶[ Dia-Bé-t-es ]

✔ Fråga: Besväras du endast av Nauséa under pågående dagar, det vill säga, bara under själva dagstiden ... ? ... eller, händer det även emellanåt att du kan besväras av Nauséa även under kvällstiden ... ?

✔ Extra tillagd fråga till det ovan skrivna ... Händer det även att du kan besväras av Nauséa när du har gått till sängs och skall sova ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/ _____________________📬

Fråga 1: det kan variera i tidpunkt

Fråga 2: ja.
Citera
2024-03-07, 22:32
Medlem
Citat:

▶Jag vet faktiskt inte, halsbränna har jag emellanåt men denna kom plötsligt och kraftigt och var ovanligt ihållande.

✔ Fråga: Har du någon gång, och i samband med att du fått Symptómet Halsbränna, blandat i några teskedar vanligt ▶[ Bi-Karbonát ] i cirka 2,5 deciliter 37 gradigt kranvatten och sedan därefter druckit upp
blandningen ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/
Citera
2024-03-07, 22:43
Medlem
Citat:
Fråga 1: det kan variera i tidpunkt

▶Fråga 2: ja.

▶Beträffande ditt tidigare svar i IBS-Tråden samt gällande [ 📌 Fråga nummer 2 ]

✔ Fråga 1. ) När äter du ditt allra sista mål mat för dagen och dygnet ... ?

✔ Fråga 2. ) Hur många timmar har det gått från och med det, att du har avslutat ditt sista mål mat för dagen och dygnet och, fram tills dess, att du intar ditt säng-gående ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-07 kl. 22:46.
Citera
2024-03-08, 06:12
Medlem
Citat:
✔ Fråga: Har du någon gång, och i samband med att du fått Symptómet Halsbränna, blandat i några teskedar vanligt ▶[ Bi-Karbonát ] i cirka 2,5 deciliter 37 gradigt kranvatten och sedan därefter druckit upp
blandningen ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/

Nej, detta har jag inte testat, jag har testat novalucol, gaviscon, omeprazol och esomeprazol. Det som funkat bäst av dom är novalucol.
Citera
2024-03-08, 06:14
Medlem
Citat:
▶Beträffande ditt tidigare svar i IBS-Tråden samt gällande [ 📌 Fråga nummer 2 ]

✔ Fråga 1. ) När äter du ditt allra sista mål mat för dagen och dygnet ... ?

✔ Fråga 2. ) Hur många timmar har det gått från och med det, att du har avslutat ditt sista mål mat för dagen och dygnet och, fram tills dess, att du intar ditt säng-gående ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/

Oftast äter jag middag senast 18, och lägger mig oftast strax efter 22, så vi kan avrunda till 4 timmar, dock ibland äter jag någon kaka eller lite godis eller så vid ca 21.
Citera
2024-03-08, 13:04
Medlem
Citat:

▶Oftast äter jag middag senast 18, och lägger mig oftast strax efter 22, så vi kan avrunda till 4 timmar,

▶dock ibland äter jag någon ▶kaka eller lite ▶godis eller så vid ca 21.

▶Det här blir för dig och högst troligen en Enigmátisk fråga, men, jag reder ut detta senare i IBS-Tråden efter det, att du har svarat på frågan.

✔ Frågan: Hur ofta har du fått uppleva så kallade Mardrömmar under nattetiden då du sover ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/
Citera
2024-03-08, 13:08
Medlem
Citat:
▶Det här blir för dig och högst troligen en Enigmátisk fråga, men, jag reder ut detta senare i IBS-Tråden efter det, att du har svarat på frågan.

✔ Frågan: Hur ofta har du fått uppleva så kallade Mardrömmar under nattetiden då du sover ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/

Jag minns sällan mina drömmar, men 1-2 gånger i månaden kanske det händer.
Citera
2024-03-08, 13:33
Medlem
Citat:

▶Oftast äter jag middag senast 18, och lägger mig oftast strax efter 22, så vi kan avrunda till 4 timmar,

▶Låt oss utgå ifrån att du avslutat din sista måltid för dagen och dygnet klockan: 18:00 och sedan därefter intar ditt säng-gående ungefär strax efter klockan: 22:00.

▶Enligt det ovan skrivna, så utgår vi ifrån, att från och med det att du har avslutat din sista måltid för dagen och fram tills dess att du intar ditt säng-gående, så har det gått strax över fyra timmar, sålunda skall din Magsäck under normala förutsättningar var tömd på all sitt innehåll.

▶Men❗Om vi istället utgår ifrån att du äter ditt sista mål mat för dagen och med början klockan: 18:00 och, att du avslutat måltiden klockan: 18:30 och sedan därefter intar ditt säng-gående cirka klockan: 22:15.

▶Enligt det ovan skrivna, så har sålunda en tid av 3 timmar och 45 minuter gått.

✔ Fråga: När du intagit ditt säng-gående och ligger ner i din säng för att sova ... Om❗det är så att du behöver tömma din Magsäck på luft, det vill säga, Rapa, har du då lagt märke till om den uppkomna Magsäcks-luften har smak av den maten som du tidigare ätit ... ?

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in