Citat:
Ursprungligen postat av
Dengubbengerinte
Tillägg till mitt tidigare svar gällande antal urineringar, jag går inte och kissar ofta hela dagen, utan det rör sig om en period oftast på 2-3 timmar, som jag kan behöva kissa mellan 3-6 gånger, och då är det mycket små mängder som kommer. Övrig tid håller jag nog 2-4 timmar.
▶Fortsättningen följer nu till det föregående och postade inlägget i IBS-Tråden och, som handlade om dina Blås-Tömnings-Besvär samt om dina Urinérings-besvär per dag och dygn.
▶Att som individ kasta vatten, det vill säga, Urinéra från antalet FYRA och upp till maximalt ÅTTA gånger per dag och dygn, det är fullständigt normalt för en fullt duglig och frisk individ.
▶Den producerade Urín-Mängden under en hel dag och under ett dygn, den brukar normalt variera från
▶ [ 1 Liter ] och upp till maximalt ▶[ 2 Liter ] per dag och dygn.
▶Att Urinéra var ▶[ Tredje Timma ] eller också, var
▶[ Fjärde Timma ] under en dag och under ett dygn är det, som är normalt för en mänsklig individ:s kropp.
▶Om du, och som ett exempel, tillför din kropp från
▶[ 1,5 ] och maximalt upp till ▶[ 2,0 ] Liter Vätska per dag och dygn, så skall du under normala förutsättningar producera en Urín-Mängd på ▶[ En Liter ] och maximal upp till ▶[ 12 Deciliter ] Urín per dag och dygn,
och, då skall du som individ Portionerings-Urinéra mellan ▶[ 2,5 ] och maximalt upp till ▶[ 3 Deciliter ] Urín samt vid varje aktuellt Blås-Tömnings-Tillfälle.
▶Vidare sagt och tillagt till det ovan skrivna är, och beträffar överdrivna Urinéringar och, som sker och äger rum under för korta tids-intervaller mellan varje
Blås-Tömnings-Tillfälle.
▶Att som individ besväras av, och att allt för ofta behöva tömma sin Urín-Blåsa med korta tids-intervaller kan handla om en så kallad ▶[ Nerv-skada ] någonstans inom kroppen, det vill säga, det handlar om en
Nerv-Sjukdom, som till exempel: En framkommen
Pro-Státa förstoring.
▶Urinérings-problemen kan änven sagt till det ovan skrivna också handla om rent Mentála problem hos individen som besväras av att ofta behöva tömma sin Urín-Blåsa.
▶Men❗... I största utsträckning så handlar det oftast om en så kallad Över-Aktiv Urín-Blåsa hos individen och, som resulterar till ovanligt många Urín-Blåse-Tömningar per dag och dygn.
▶Extra tillägg till det ovan skrivna ... Att som individ ha behov av, att behöva kasta vatten en gång per TIMMA under dagen kan eventuellt men, i största utsträckning bero på en så kallad ▶[ Över-Aktiv Urín Blåsa ]
▶Om du till exempel tillför din kropp ▶[ 1,5 ] Liter Vätska under dagen och dygnet som löper, så producerar du en Urín-Mängd på cirka [ 12 Deciliter Urín ] och då skall du under normala förutsättningar Urinéra cirka
▶[ 2,5 ] till ▶[ 3 Deciliter ] vid varje, och per
Blås-Tömnings-Tillfälle.
▶Vi kan deklarera det på ett annat sätt till det ovan skrivna ... Låt säga att du tillför din kropp mellan
▶[ 12 Deciliter ] och maximalt upp till ▶[ 20 Deciliter ] vätska under ett dygns tid, då kommer du att under normala förutsättningar Urínera från
▶[ FYRA ] gånger och upp till maximalt ▶[ Åtta ] gånger per dag och dygn.
▶Enligt det ovan skrivna, så kan man då räkna med att kunna ut-tömma någonstans mellan ▶[ TRE ] upp till
▶[ FYRA ] deciliter Urín vid varje Blås-Tömning-Tillfälle.
Obs❗... Jag vill mycket gärna, att du mäter upp dina producerade Urín-Mängder under en veckas tid, det vill säga, under en period av 7 dagar.
▶För att detta Urín-Mängds-Testet skall ge ett tillfredsställande slutresultat så krävs följande sagt enligt det nedan skrivna.
▶A. ) Skriv upp din producerade Urín-Mängd varje gång som du gör ett Toalett-besök för att tömma din
Urín-Blåsa under varje dag och dygn.
▶B. ) Jag vill då också att du skriver upp vad klockan är, det vill säga, tiden för varje Blås-Tömnings-Tillfälle under dagen och dygnet, samt, hur många deciliter Urín som du har Ut-tömt ifrån din Urín-Blåsa vid varje tillfälle under dagen och dygnet.
▶C. ) Obs❗... Du skall också notera och ha en fullständig kontroll över om du har, och får ett så kallat
[ Urín-Läckage ] under den tiden som du är på väg till toaletten för att tömma din Urín-Blåsa.
Obs❗... Om du tilldelar mig en sådan information gällande en hel veckas Urín-Mätning varje dag och dygn, så skall jag sedan i min tur och därefter samt på en sådan basis kunna dra ganska så goda slutsatser beträffande dina Urinérings-besvär.
▶Enligt det ovan skrivna, så vill jag få tillagt, att du gör exakt som du vill, tycker, anser och tänker beträffande detta med att noggrant varje dag och under en veckas tid kontrollera dina producerade Urín-Mängder.
▶Vill du ha en god hjälp och därtill också olika råd och rekommendationer ifrån mig, så behöver jag få mer kött på benen beträffande dina kroppsliga besvär samt dina också därtill sagt, besvärande Symptómer.
Obs❗... I nästa inlägg i IBS-Tråden svara jag
på de tidigare ställda frågorna till dig, det vill säga,
[ 📌Fråga nummer 3 ] samt därtill också
[ 📌Fråga nummer 4 ] ... och därefter åtgår
jag till ▶[ De Bruna Höns-Äggen 🐔🐔🐔 ]
Mvh/
🌐Joker👤Mannen/ __________________📬