2024-03-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte

▶ tarmfunktionen?

▶Jag har stuckit in med några så kallade mellan-frågor i IBS-Tråden och, utanför det som jag nu håller på med att skriva om till IBS-Tråden ... som till exempel beträffande:

Kropps-Hormónerna, Höns-Ägg och
Hyp-o-Go-n-ÁD-I-SM-os, samt även om
Testosterónerna ............ med mera.

✔ Fråga 1. ) Hur har du det med antalet
Grovtarms-tömningar per dag och dygn ... ?

✔ Har antalet Grovtarms-tömningar minskat per dag och dygn ... ? ... eller, har de ökat i antal tömningar ... ? ... eller, står du kvar i samma läge som tidigare ... ?

✔ Fråga 2. ) Hur har du det med antalet
Urin-tömningar per dag och dygn ... ?
Har antalet tömningar av Urin-Blåsan minskat eller blivit mer besvärande och sålunda
ökat ... ? ... eller är ditt läge oförändrat ... ?

✔ Fråga 3. ) Hur har du det för närvarande med dina Magsäcks-besvär ... ?

✔ Fråga 4. ) Hur har du det beträffande
Nauséa-besvären och Huvudvärken ... ?

Enligt det ovan skrivna och till dig ställda frågor, är med anledning av att jag mer än gärna vill veta hur du för närvarande mår, både fysiskt så som på det mentala planet.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/ ________________📬
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-05 kl. 21:29.
Citera
2024-03-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
▶Jag har stuckit in med några så kallade mellan-frågor i IBS-Tråden och, utanför det som jag nu håller på med att skriva om till IBS-Tråden ... som till exempel beträffande:

Kropps-Hormónerna, Höns-Ägg och
Hyp-o-Go-n-ÁD-I-SM-os, samt även om
Testosterónerna ............ med mera.

✔ Fråga 1. ) Hur har du det med antalet
Grovtarms-tömningar per dag och dygn ... ?

✔ Har antalet Grovtarms-tömningar minskat per dag och dygn ... ? ... eller, har de ökat i antal tömningar ... ? ... eller, står du kvar i samma läge som tidigare ... ?

✔ Fråga 2. ) Hur har du det med antalet
Urin-tömningar per dag och dygn ... ?
Har antalet tömningar av Urin-Blåsan minskat eller blivit mer besvärande och sålunda
ökat ... ? ... eller är ditt läge oförändrat ... ?

✔ Fråga 3. ) Hur har du det för närvarande med dina Magsäcks-besvär ... ?

✔ Fråga 4. ) Hur har du det beträffande
Nauséa-besvären och Huvudvärken ... ?

Enligt det ovan skrivna och till dig ställda frågor, är med anledning av att jag mer än gärna vill veta hur du för närvarande mår, både fysiskt så som på det mentala planet.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/ ________________📬

Fråga 1: Endast 4st tömningen idag, men det går upp och ner, senaste dagarna har det legat mellan 3-6st per dag.

Fråga 2: urineringen ligger ungefär 1 gång i timman, varannan timma ungefär nu, har börjat dricka vatten mer sällan och större mängd, dricker annars ofta lite och ofta, det verkar hjälpa.

Fråga 3: magbesvären är även dom upp och ner, hade en väldig halsbränna ett par dagar här som inte ville ge med sig, men det verkar ha släppt nu.

Fråga 4: huvudvärken är bra nu, illamående kommer och går under dagen.
Citera
2024-03-06, 13:58
Medlem
Citat:

▶Fråga 1: Endast 4st tömningen idag, men det går upp och ner, senaste dagarna har det legat mellan 3-6st per dag.

▶Fråga 2: urineringen ligger ungefär 1 gång i timman, varannan timma ungefär nu, har börjat dricka vatten mer sällan och större mängd, dricker annars ofta lite och ofta, det verkar hjälpa.

Fråga 3: magbesvären är även dom upp och ner, hade en väldig halsbränna ett par dagar här som inte ville ge med sig, men det verkar ha släppt nu.

Fråga 4: huvudvärken är bra nu, illamående kommer och går under dagen.

▶I detta inlägget har jag svarat på ditt tidigare skrivna och postade inlägg under gårdagen i
IBS-Tråden samt beträffande svaren ifrån dig på
( 📌 Fråga nummer 1. ) och ( 📌 Fråga nummer 2. )

Obs❗... Jag kommer att svara på
( 📌 Fråga nummer 3. ) samt ( 📌 Fråga nummer 4. )
i nästkommande inlägg och då, beträffande dina Magsäcks-besvär samt Huvudvärken och Nauséa-besvären.

▶Beträffande Tisdagen den 5/3 2024.

▶ Fyra stycken Grovtarms-tömningar är en tömning
för mycket.

▶Under dina senaste dagar och med variationer från
3 Grovtarms-tömningar per dag och dygn och, upptill hela 6 tömningar under ett dygn.

▶Tre Grovtarms-tömningar per dag och dygn är fullständigt normalt och då, konnektérat till Grovtarmen:s Neûro-Motóriska funktioner.

▶6 Grovtarms-tömningar per dag och dygn,
är 3 tömningar för mycket.

▶Enligt det ovan skrivna, så är det ett
av-vikande Neûro-Motóriskt beteende-mönster hos Grovtarmen:s Neûro-Funktioner då antalet Faeces-tömningar överstiger TRE per dag och dygn.

▶Extra tillägg till det ovan skrivna ... Detta gäller och, under förutsättningen att du som individ har ätit ungefär samma mängder av Mat och Dryck under varje dag och dygn samt, att du därtill sagt har ätit dina måltider vid ungefär samma tider under varje dag och dygn.

▶Har du, och enligt det ovan skrivna, haft ett sådant regelbundet Mat- och Dryckes-intag under varje dag och dygn och ändå, trots detta, besväras av varierande Grovtarms-tömningar från den ena dagen till den andra dagen och,

där antalet Faeces-tömningar har överstigit TRE, då beror det med mycket stor sannolikhet sagt på, att det handlar om en så kallad Grovtarms-Dys-Funktion.

▶Beträffande att ha en så kallad
Grovtarms-Dys-Funktion betyder, att det finns en störning inom Grovtarmen:s mot-tagningar av jämna
Nerv-Signaler, detta, vilket leder till,

att Grovtarmen:s Motóriska och Peristáltiska Vågrörelser inte fördelas jämt över hela Grovtarmen:s Muskulatur och, vilket i sin tur leder till att de Peristáltiska Vågorna inom Grovtarmen har, och får, en ojämn takt.

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Grovtarmen drivs av TRE olika typer av Motóriska Muskel-Rörelser och, vilka är, och kallas för ...

A▶[ Segmentérings-Kontraktioner ] och

B▶[ Anti-Peristáltiska Vågrörelse ] samt

C▶[ Mass-Rörelser ]

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Beträffande Grovtarmen:s så kallade [ Mass-Rörelser ] så är sådana oftast ett förekommande problem hos individer vilka lider av Cólon Irritábile, det vill säga, [ IBS ]

▶Individer som lider av Cólon Irritábile, har oftast en Grovtarms-Dys-Funktion som innebär att Grovtarmen:s normala Mass-Rörelse-Funktioner har ökat i antalet och, över det, vad som är normalt, detta leder till att individen får och besväras av en större mängd Faeces-tömningar per dag och dygn.

▶Beträffande dina Blås-Tömnings-besvär.

▶Det är helt normalt för en individ att Urinéra och tömma sin Urín-Blåsa från FEM och upptill ÅTTA gånger per dag och dygn.

▶Det är helt normalt för en individ att producera från 1 Liter och upp till hela 2 Liter Urín per dag och dygn.

▶Om Urín-Mängden överstiger 2 Liter per dag och dygn, så bör i första hand sagt individen:s vätske-intag sänkas för att sålunda se om resultatet blir positivt, det vill säga, att Urín-Mängden kommer att minska på grund av att individen har minskat sitt vätske-intag per dag och dygn.

▶ Det är normalt för en individ att kasta vatten var TREDJE eller, var FJÄRDE timma under dagen och dygnet.

Obs❗Sagt med anledning av att detta inlägget är på väg att bli för långt och, med för många skrivna textstycken så kommer fortsättningen till detta inlägget att inkomma till IBS-Tråden med nästkommande inlägg och, där jag kommer att skriva vidare om vad som handlar om Urín och Blås-Tömnings-besvär.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/ __________________📬
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-06 kl. 14:20.
Citera
2024-03-06, 15:43
Medlem
Citat:
▶I detta inlägget har jag svarat på ditt tidigare skrivna och postade inlägg under gårdagen i
IBS-Tråden samt beträffande svaren ifrån dig på
( 📌 Fråga nummer 1. ) och ( 📌 Fråga nummer 2. )

Obs❗... Jag kommer att svara på
( 📌 Fråga nummer 3. ) samt ( 📌 Fråga nummer 4. )
i nästkommande inlägg och då, beträffande dina Magsäcks-besvär samt Huvudvärken och Nauséa-besvären.

▶Beträffande Tisdagen den 5/3 2024.

▶ Fyra stycken Grovtarms-tömningar är en tömning
för mycket.

▶Under dina senaste dagar och med variationer från
3 Grovtarms-tömningar per dag och dygn och, upptill hela 6 tömningar under ett dygn.

▶Tre Grovtarms-tömningar per dag och dygn är fullständigt normalt och då, konnektérat till Grovtarmen:s Neûro-Motóriska funktioner.

▶6 Grovtarms-tömningar per dag och dygn,
är 3 tömningar för mycket.

▶Enligt det ovan skrivna, så är det ett
av-vikande Neûro-Motóriskt beteende-mönster hos Grovtarmen:s Neûro-Funktioner då antalet Faeces-tömningar överstiger TRE per dag och dygn.

▶Extra tillägg till det ovan skrivna ... Detta gäller och, under förutsättningen att du som individ har ätit ungefär samma mängder av Mat och Dryck under varje dag och dygn samt, att du därtill sagt har ätit dina måltider vid ungefär samma tider under varje dag och dygn.

▶Har du, och enligt det ovan skrivna, haft ett sådant regelbundet Mat- och Dryckes-intag under varje dag och dygn och ändå, trots detta, besväras av varierande Grovtarms-tömningar från den ena dagen till den andra dagen och,

där antalet Faeces-tömningar har överstigit TRE, då beror det med mycket stor sannolikhet sagt på, att det handlar om en så kallad Grovtarms-Dys-Funktion.

▶Beträffande att ha en så kallad
Grovtarms-Dys-Funktion betyder, att det finns en störning inom Grovtarmen:s mot-tagningar av jämna
Nerv-Signaler, detta, vilket leder till,

att Grovtarmen:s Motóriska och Peristáltiska Vågrörelser inte fördelas jämt över hela Grovtarmen:s Muskulatur och, vilket i sin tur leder till att de Peristáltiska Vågorna inom Grovtarmen har, och får, en ojämn takt.

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Grovtarmen drivs av TRE olika typer av Motóriska Muskel-Rörelser och, vilka är, och kallas för ...

A▶[ Segmentérings-Kontraktioner ] och

B▶[ Anti-Peristáltiska Vågrörelse ] samt

C▶[ Mass-Rörelser ]

▶Tillägg till det ovan skrivna ... Beträffande Grovtarmen:s så kallade [ Mass-Rörelser ] så är sådana oftast ett förekommande problem hos individer vilka lider av Cólon Irritábile, det vill säga, [ IBS ]

▶Individer som lider av Cólon Irritábile, har oftast en Grovtarms-Dys-Funktion som innebär att Grovtarmen:s normala Mass-Rörelse-Funktioner har ökat i antalet och, över det, vad som är normalt, detta leder till att individen får och besväras av en större mängd Faeces-tömningar per dag och dygn.

▶Beträffande dina Blås-Tömnings-besvär.

▶Det är helt normalt för en individ att Urinéra och tömma sin Urín-Blåsa från FEM och upptill ÅTTA gånger per dag och dygn.

▶Det är helt normalt för en individ att producera från 1 Liter och upp till hela 2 Liter Urín per dag och dygn.

▶Om Urín-Mängden överstiger 2 Liter per dag och dygn, så bör i första hand sagt individen:s vätske-intag sänkas för att sålunda se om resultatet blir positivt, det vill säga, att Urín-Mängden kommer att minska på grund av att individen har minskat sitt vätske-intag per dag och dygn.

▶ Det är normalt för en individ att kasta vatten var TREDJE eller, var FJÄRDE timma under dagen och dygnet.

Obs❗Sagt med anledning av att detta inlägget är på väg att bli för långt och, med för många skrivna textstycken så kommer fortsättningen till detta inlägget att inkomma till IBS-Tråden med nästkommande inlägg och, där jag kommer att skriva vidare om vad som handlar om Urín och Blås-Tömnings-besvär.

Mvh/

Tillägg till mitt tidigare svar gällande antal urineringar, jag går inte och kissar ofta hela dagen, utan det rör sig om en period oftast på 2-3 timmar, som jag kan behöva kissa mellan 3-6 gånger, och då är det mycket små mängder som kommer. Övrig tid håller jag nog 2-4 timmar.
Citera
2024-03-06, 16:54
Medlem
Citat:

Tillägg till mitt tidigare svar gällande antal urineringar, jag går inte och kissar ofta hela dagen, utan det rör sig om en period oftast på

▶2-3 timmar, som jag kan behöva kissa mellan ▶3-6 gånger,

och då är det mycket små mängder som kommer. Övrig tid håller jag nog 2-4 timmar.

▶Jag kommer successivt, att i IBS-Tråden, reda ut detta till din absolut bästa förståelse vad beträffar en individ:s antal Blås-Tömningar per dag och dygn.

▶Vi tar det så att säga, bit för bit och, detta sagt med anledning av att det är mycket för mig att hålla reda på inom min Hjärna och i mina tankar och, därför vill jag ta lite extra skrivtid beträffande mig, så att sålunda allt som jag framför i IBS-Tråden blir helt korrekt.

▶Svar gällande ditt senaste skrivna och postade inlägg i IBS-Tråden, var god läs nedan skrivet.

▶Under dagen och, under en tids-period av, från
▶2 Timmar och upp till ▶3 Timmar, Urinérar du mellan 3 och upp till 6 gånger.

▶Enligt det ovan skrivna så tillägges att, under en period av ▶2 till ▶3 Timmars tid, så skall du under normala omständigheter tömma din Urín-Blåsa maximalt en enda gång och ej antal flera.

Obs❗... Jag fortsätter i nästkommande inlägg och, som tidigare har utlovats av mig beträffande dina Urinérings-besvär.

Obs❗... Jag kommer sedan därefter att fortsätta med att svara dig gällande ( 📌Fråga nummer 3 ) samt också gällande ( 📌Fråga nummer 4 ) vilka jag tidigare har ställt till dig i IBS-Tråden, och då, beträffade dina Magsäcks-besvär samt dina Nauséa-besvär.

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/ ___________________ 📬
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-06 kl. 17:01.
Citera
2024-03-06, 17:22
Medlem
Citat:
Tillägg till mitt tidigare svar gällande antal urineringar, jag går inte och kissar ofta hela dagen, utan det rör sig om en period oftast på 2-3 timmar, som jag kan behöva kissa mellan 3-6 gånger, och då är det mycket små mängder som kommer. Övrig tid håller jag nog 2-4 timmar.

▶Extra tillägg till ett av gårdagen:s skrivna och postade inlägg i IBS-Tråden.

▶Beträffande det så kallade Peptid-Hormónet samt Signal-Substánsen ▶[ Oxy-To-c-ín ] så kommer jag inom kort att gå in på djupet, det vill säga, i mera detaljerade beskrivningar om Kropps-Hormónet ▶[ Oxy-To-c-ín ] och hur det fungerar inom en mänsklig kropp.

▶[ Oxy-To-c-ín-er-na ] har också en kraftfull inverkan vad beträffar den Masculína Urin-Blåsan och även därtill sagt, också vad som handlar om Grovtarmen:s
Neûro-Motóriska Funktioner och den så kallade Masculína stånd-aktig-heten, det vill säga, beträffande ▶Erektíonen.

▶Jag kommer också då, och vid det aktuella skriv- och post-tillfället, att lämna detaljerade förklaringar till ordets betydelser gällande det Grékiska och sammansatts ordet och, som i detta fallet är ▶ [ Oxy-Tó-k-in-os ]

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/ _________________📬
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-06 kl. 17:31.
Citera
2024-03-06, 21:23
Medlem
Citat:

▶Fortsättningen följer nu till det föregående och postade inlägget i IBS-Tråden och, som handlade om dina Blås-Tömnings-Besvär samt om dina Urinérings-besvär per dag och dygn.

▶Att som individ kasta vatten, det vill säga, Urinéra från antalet FYRA och upp till maximalt ÅTTA gånger per dag och dygn, det är fullständigt normalt för en fullt duglig och frisk individ.

▶Den producerade Urín-Mängden under en hel dag och under ett dygn, den brukar normalt variera från
▶ [ 1 Liter ] och upp till maximalt ▶[ 2 Liter ] per dag och dygn.

▶Att Urinéra var ▶[ Tredje Timma ] eller också, var
▶[ Fjärde Timma ] under en dag och under ett dygn är det, som är normalt för en mänsklig individ:s kropp.

▶Om du, och som ett exempel, tillför din kropp från
▶[ 1,5 ] och maximalt upp till ▶[ 2,0 ] Liter Vätska per dag och dygn, så skall du under normala förutsättningar producera en Urín-Mängd på ▶[ En Liter ] och maximal upp till ▶[ 12 Deciliter ] Urín per dag och dygn,

och, då skall du som individ Portionerings-Urinéra mellan ▶[ 2,5 ] och maximalt upp till ▶[ 3 Deciliter ] Urín samt vid varje aktuellt Blås-Tömnings-Tillfälle.

▶Vidare sagt och tillagt till det ovan skrivna är, och beträffar överdrivna Urinéringar och, som sker och äger rum under för korta tids-intervaller mellan varje
Blås-Tömnings-Tillfälle.

▶Att som individ besväras av, och att allt för ofta behöva tömma sin Urín-Blåsa med korta tids-intervaller kan handla om en så kallad ▶[ Nerv-skada ] någonstans inom kroppen, det vill säga, det handlar om en
Nerv-Sjukdom, som till exempel: En framkommen
Pro-Státa förstoring.

▶Urinérings-problemen kan änven sagt till det ovan skrivna också handla om rent Mentála problem hos individen som besväras av att ofta behöva tömma sin Urín-Blåsa.

▶Men❗... I största utsträckning så handlar det oftast om en så kallad Över-Aktiv Urín-Blåsa hos individen och, som resulterar till ovanligt många Urín-Blåse-Tömningar per dag och dygn.

▶Extra tillägg till det ovan skrivna ... Att som individ ha behov av, att behöva kasta vatten en gång per TIMMA under dagen kan eventuellt men, i största utsträckning bero på en så kallad ▶[ Över-Aktiv Urín Blåsa ]

▶Om du till exempel tillför din kropp ▶[ 1,5 ] Liter Vätska under dagen och dygnet som löper, så producerar du en Urín-Mängd på cirka [ 12 Deciliter Urín ] och då skall du under normala förutsättningar Urinéra cirka
▶[ 2,5 ] till ▶[ 3 Deciliter ] vid varje, och per
Blås-Tömnings-Tillfälle.

▶Vi kan deklarera det på ett annat sätt till det ovan skrivna ... Låt säga att du tillför din kropp mellan
▶[ 12 Deciliter ] och maximalt upp till ▶[ 20 Deciliter ] vätska under ett dygns tid, då kommer du att under normala förutsättningar Urínera från
▶[ FYRA ] gånger och upp till maximalt ▶[ Åtta ] gånger per dag och dygn.

▶Enligt det ovan skrivna, så kan man då räkna med att kunna ut-tömma någonstans mellan ▶[ TRE ] upp till
▶[ FYRA ] deciliter Urín vid varje Blås-Tömning-Tillfälle.

Obs❗... Jag vill mycket gärna, att du mäter upp dina producerade Urín-Mängder under en veckas tid, det vill säga, under en period av 7 dagar.

▶För att detta Urín-Mängds-Testet skall ge ett tillfredsställande slutresultat så krävs följande sagt enligt det nedan skrivna.

▶A. ) Skriv upp din producerade Urín-Mängd varje gång som du gör ett Toalett-besök för att tömma din
Urín-Blåsa under varje dag och dygn.

▶B. ) Jag vill då också att du skriver upp vad klockan är, det vill säga, tiden för varje Blås-Tömnings-Tillfälle under dagen och dygnet, samt, hur många deciliter Urín som du har Ut-tömt ifrån din Urín-Blåsa vid varje tillfälle under dagen och dygnet.

▶C. ) Obs❗... Du skall också notera och ha en fullständig kontroll över om du har, och får ett så kallat
[ Urín-Läckage ] under den tiden som du är på väg till toaletten för att tömma din Urín-Blåsa.

Obs❗... Om du tilldelar mig en sådan information gällande en hel veckas Urín-Mätning varje dag och dygn, så skall jag sedan i min tur och därefter samt på en sådan basis kunna dra ganska så goda slutsatser beträffande dina Urinérings-besvär.

▶Enligt det ovan skrivna, så vill jag få tillagt, att du gör exakt som du vill, tycker, anser och tänker beträffande detta med att noggrant varje dag och under en veckas tid kontrollera dina producerade Urín-Mängder.

▶Vill du ha en god hjälp och därtill också olika råd och rekommendationer ifrån mig, så behöver jag få mer kött på benen beträffande dina kroppsliga besvär samt dina också därtill sagt, besvärande Symptómer.

Obs❗... I nästa inlägg i IBS-Tråden svara jag
på de tidigare ställda frågorna till dig, det vill säga,
[ 📌Fråga nummer 3 ] samt därtill också
[ 📌Fråga nummer 4 ] ... och därefter åtgår
jag till ▶[ De Bruna Höns-Äggen 🐔🐔🐔 ]

Mvh/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-06 kl. 22:08.
Citera
2024-03-07, 06:12
Medlem
Citat:
▶Fortsättningen följer nu till det föregående och postade inlägget i IBS-Tråden och, som handlade om dina Blås-Tömnings-Besvär samt om dina Urinérings-besvär per dag och dygn.

▶Att som individ kasta vatten, det vill säga, Urinéra från antalet FYRA och upp till maximalt ÅTTA gånger per dag och dygn, det är fullständigt normalt för en fullt duglig och frisk individ.

▶Den producerade Urín-Mängden under en hel dag och under ett dygn, den brukar normalt variera från
▶ [ 1 Liter ] och upp till maximalt ▶[ 2 Liter ] per dag och dygn.

▶Att Urinéra var ▶[ Tredje Timma ] eller också, var
▶[ Fjärde Timma ] under en dag och under ett dygn är det, som är normalt för en mänsklig individ:s kropp.

▶Om du, och som ett exempel, tillför din kropp från
▶[ 1,5 ] och maximalt upp till ▶[ 2,0 ] Liter Vätska per dag och dygn, så skall du under normala förutsättningar producera en Urín-Mängd på ▶[ En Liter ] och maximal upp till ▶[ 12 Deciliter ] Urín per dag och dygn,

och, då skall du som individ Portionerings-Urinéra mellan ▶[ 2,5 ] och maximalt upp till ▶[ 3 Deciliter ] Urín samt vid varje aktuellt Blås-Tömnings-Tillfälle.

▶Vidare sagt och tillagt till det ovan skrivna är, och beträffar överdrivna Urinéringar och, som sker och äger rum under för korta tids-intervaller mellan varje
Blås-Tömnings-Tillfälle.

▶Att som individ besväras av, och att allt för ofta behöva tömma sin Urín-Blåsa med korta tids-intervaller kan handla om en så kallad ▶[ Nerv-skada ] någonstans inom kroppen, det vill säga, det handlar om en
Nerv-Sjukdom, som till exempel: En framkommen
Pro-Státa förstoring.

▶Urinérings-problemen kan änven sagt till det ovan skrivna också handla om rent Mentála problem hos individen som besväras av att ofta behöva tömma sin Urín-Blåsa.

▶Men❗... I största utsträckning så handlar det oftast om en så kallad Över-Aktiv Urín-Blåsa hos individen och, som resulterar till ovanligt många Urín-Blåse-Tömningar per dag och dygn.

▶Extra tillägg till det ovan skrivna ... Att som individ ha behov av, att behöva kasta vatten en gång per TIMMA under dagen kan eventuellt men, i största utsträckning bero på en så kallad ▶[ Över-Aktiv Urín Blåsa ]

▶Om du till exempel tillför din kropp ▶[ 1,5 ] Liter Vätska under dagen och dygnet som löper, så producerar du en Urín-Mängd på cirka [ 12 Deciliter Urín ] och då skall du under normala förutsättningar Urinéra cirka
▶[ 2,5 ] till ▶[ 3 Deciliter ] vid varje, och per
Blås-Tömnings-Tillfälle.

▶Vi kan deklarera det på ett annat sätt till det ovan skrivna ... Låt säga att du tillför din kropp mellan
▶[ 12 Deciliter ] och maximalt upp till ▶[ 20 Deciliter ] vätska under ett dygns tid, då kommer du att under normala förutsättningar Urínera från
▶[ FYRA ] gånger och upp till maximalt ▶[ Åtta ] gånger per dag och dygn.

▶Enligt det ovan skrivna, så kan man då räkna med att kunna ut-tömma någonstans mellan ▶[ TRE ] upp till
▶[ FYRA ] deciliter Urín vid varje Blås-Tömning-Tillfälle.

Obs❗... Jag vill mycket gärna, att du mäter upp dina producerade Urín-Mängder under en veckas tid, det vill säga, under en period av 7 dagar.

▶För att detta Urín-Mängds-Testet skall ge ett tillfredsställande slutresultat så krävs följande sagt enligt det nedan skrivna.

▶A. ) Skriv upp din producerade Urín-Mängd varje gång som du gör ett Toalett-besök för att tömma din
Urín-Blåsa under varje dag och dygn.

▶B. ) Jag vill då också att du skriver upp vad klockan är, det vill säga, tiden för varje Blås-Tömnings-Tillfälle under dagen och dygnet, samt, hur många deciliter Urín som du har Ut-tömt ifrån din Urín-Blåsa vid varje tillfälle under dagen och dygnet.

▶C. ) Obs❗... Du skall också notera och ha en fullständig kontroll över om du har, och får ett så kallat
[ Urín-Läckage ] under den tiden som du är på väg till toaletten för att tömma din Urín-Blåsa.

Obs❗... Om du tilldelar mig en sådan information gällande en hel veckas Urín-Mätning varje dag och dygn, så skall jag sedan i min tur och därefter samt på en sådan basis kunna dra ganska så goda slutsatser beträffande dina Urinérings-besvär.

▶Enligt det ovan skrivna, så vill jag få tillagt, att du gör exakt som du vill, tycker, anser och tänker beträffande detta med att noggrant varje dag och under en veckas tid kontrollera dina producerade Urín-Mängder.

▶Vill du ha en god hjälp och därtill också olika råd och rekommendationer ifrån mig, så behöver jag få mer kött på benen beträffande dina kroppsliga besvär samt dina också därtill sagt, besvärande Symptómer.

Obs❗... I nästa inlägg i IBS-Tråden svara jag
på de tidigare ställda frågorna till dig, det vill säga,
[ 📌Fråga nummer 3 ] samt därtill också
[ 📌Fråga nummer 4 ] ... och därefter åtgår
jag till ▶[ De Bruna Höns-Äggen 🐔🐔🐔 ]

Mvh/

Min egna teori är att det sitter lite psykiskt inlärt, då jag i stora delar av mitt yrkessamma liv ofta hamnar i situationer där man behöver använda toalett när toalett finns tillgängligt, och nu är jag där man ofta kan fastna uppbunden i 20-40 minuter och därför "blir jag kissnödig" i förebyggande syfte, för att kroppen under flera år har lärt sig att det kan vara länge till nästa tillfälle ges. Där finns ett samband nu när jag tänker efter, då behöver jag kissa innan jag startar nästa moment och blir fast.
Citera
2024-03-07, 10:58
Medlem
IBS sedan gymnasiet, 20+ år sedan men lugnat sig sedan jag bytte arbetsplats får 3-4 år sedan.
Dock har jag börjat få gaser i tarmarna som trycker uppåt= illamående till dess att det lossnar och jag rapar.
Kan hålla i sig i en vecka, tycker det kommer i samband med övriga ibs-symptom.

Känner någon igen detta och kan komma med tips?
Citera
2024-03-07, 13:43
Medlem
Citat:

Tjena, ska till doktorn på måndag. Jag har under några år haft stora besvär med magen, olika nyanser av brunt, gult, grönt, grått, svart, ja lite alla möjliga färger på avföring, när jag känner att jag behöver gå så är det på direkten, annars är det totalstopp i en par dagar.. en vanlig dag går jag i regel 3-5 ggr före lunch och 2-4ggr mellan lunch och läggdags,

▶▶▶ kissar oxå fruktansvärt ofta, ibland kan de vara 2-3ggr på en timma.

I somras var jag till doktorn och fick då sagt att det var ibs. Men nu är det pga trötthet jag skall dit, jag tror att det hänger ihop med ibs för magen ballade ur samtidigt som orken försvann, och i takt med att magen blivit värre har orken blivit lägre, nu är jag så pass trött att jag orkar inte handla efter jobbet, har ingen sexlust och orkar knappt leka med barnen, har ni några tips på hur jag skall göra för att bli tagen på allvar? Jag är skiträdd att det blir som vanligt att dom lyssnar på hälften och säger att man skall vila eller äta bättre etc..

▶Enligt din Citat-Ruta samt ovan sett, så har jag tidigare kunnat fått läst samt bland annat och, enligt följande Citat: " Kissar också fruktansvärt ofta, ibland kan de vara 2 - 3 gånger på en timma " ... slut citat/

▶Inlägget finns på sidan: [ 93 ] i IBS-Tråden med inläggs-numret: [ # 1.115 ] ( 20:13 ) samt daterat den
[ 31/1 2024 ] vilket var ditt första skrivna och postade inlägg i IBS-Tråden.

Obs❗... Jag återkommer till IBS-Tråden beträffande ditt postade inlägg: [ # 1.115 ] på sidan: [ 93 ] och, då jag kommer att ha flera saker av vikt att framföra till dig.

▶Nästkommande inlägg till IBS-Tråden blir beträffande
[ 📌Fråga nummer 3 ] samt även
[ 📌Fråga nummer 4 ] vilka jag tidigare har ställt till dig och, även fått svar på.

▶Därefter kommer ett längre inlägg beträffande
[ Bruna Höns-Ägg 🐔🐔🐔 ]

Mvh/
🌐Joker👤Mannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-07 kl. 13:49.
Citera
2024-03-07, 17:17
Medlem
Citat:

▶Fråga 3: magbesvären är även dom upp och ner,

▶hade en väldig halsbränna ett par dagar här som inte ville ge med sig, men det verkar ha släppt nu.

▶Beträffande ditt tidigare svar på
[ 📌 Fråga nummer 3 ]

▶Du hade enligt mig, och därtill sagt, med stor sannolikhet tillfört din Magsäck sådan typ av föda som irriterat Magsäcken:s så kallade för, ▶[ Parietál Celler ] och, på Magsäcken:s ytliga Mucósa, det vill säga,
▶[ Magsäcken:s ytliga Slemhinna ]

▶Magsäcken:s ytliga och översta slemhinne-lager kallas för ▶[ Apikál Mucósan ] och, det slemhinne-lager som finns strax under Magsäcken:s Apikál-Mucósa, kallas för Magsäcken:s ▶[ Sub-Mucósa ]

▶När irriterande ämnen ( Vilka finns i olika former i den maten som vi ibland äter ) och, som då, och vid sådana tillfällen kommer i direkt kontakt med Magsäcken:s
Apikál-Mucósa,

vid just sådana tillfällen uppkommer en så kallad
▶[ Låg-Gradig Inflammation ] och, vilken inflammation då har angripit Epi-The-l-Cellerna:s Apikála Cell-Ytor eller så kallad ▶[ Cell-Toppar ] och,

vilket leder till Symptómer som bland annat Halsbränna och därtill, även ibland, framträdande så kallade för,
▶[ Re-Flux-ér-ing-s-besvär ] ... det vill säga, när Magsäcken:s sammanblandning av
Klorid-Jóner och Väte-Jóner stöts upp i, och inom
▶[ Esófag-os ] det vill säga, Matstrupen.

▶Extra tillägg till det ovan skrivna ... Det som geméne man oftast kallar för Mag-Sýra eller också, för Salt-Syra, är egentligt sagt, något som kallas för
▶[ Klorid-Väte-Jons-Sýra ] efter som det handlar om en samman-blandning av just
▶[ Klorid-Jóner och Väte-Jóner ]

▶När Magsäcken inte längre tillförs sådan form av föda eller mat och som leder till så kallade
▶[ Apikal-Mucósa-Irritationer ] så avtar sålunda den
Låg-Gradiga Mucosa-Inflammatíonen successivt och, vilket därtill sagt leder till att Symptómet
▶[ Halsbränna 🔥🔥🔥😣 ] minskar och, för att sedan avta helt.

✔ Min fråga till dig och enligt det ovan skrivna lyder följande ... Då du tidigare har fått upplevt en enveten och lite långvarig Halsbränna och, som sedan en tid därefter avtagit, så undrar jag följande och nedan skrivet.

✔ Frågan: Har du varit observant över, och om du i samband med att Halsbrännan då plötsligt uppstod hade vid det aktuella tillfället ätit någon typ av mat eller föda som du normalt sett annars, inte brukar, att göra ... ?

Mvh/
🌐Jonker👤Mannen/ ___________________📬
Senast redigerad av JokerMannen 2024-03-07 kl. 17:42.
Citera
2024-03-07, 19:13
Medlem
Citat:
▶Beträffande ditt tidigare svar på
[ 📌 Fråga nummer 3 ]

▶Du hade enligt mig, och därtill sagt, med stor sannolikhet tillfört din Magsäck sådan typ av föda som irriterat Magsäcken:s så kallade för, ▶[ Parietál Celler ] och, på Magsäcken:s ytliga Mucósa, det vill säga,
▶[ Magsäcken:s ytliga Slemhinna ]

▶Magsäcken:s ytliga och översta slemhinne-lager kallas för ▶[ Apikál Mucósan ] och, det slemhinne-lager som finns strax under Magsäcken:s Apikál-Mucósa, kallas för Magsäcken:s ▶[ Sub-Mucósa ]

▶När irriterande ämnen ( Vilka finns i olika former i den maten som vi ibland äter ) och, som då, och vid sådana tillfällen kommer i direkt kontakt med Magsäcken:s
Apikál-Mucósa,

vid just sådana tillfällen uppkommer en så kallad
▶[ Låg-Gradig Inflammation ] och, vilken inflammation då har angripit Epi-The-l-Cellerna:s Apikála Cell-Ytor eller så kallad ▶[ Cell-Toppar ] och,

vilket leder till Symptómer som bland annat Halsbränna och därtill, även ibland, framträdande så kallade för,
▶[ Re-Flux-ér-ing-s-besvär ] ... det vill säga, när Magsäcken:s sammanblandning av
Klorid-Jóner och Väte-Jóner stöts upp i, och inom
▶[ Esófag-os ] det vill säga, Matstrupen.

▶Extra tillägg till det ovan skrivna ... Det som geméne man oftast kallar för Mag-Sýra eller också, för Salt-Syra, är egentligt sagt, något som kallas för
▶[ Klorid-Väte-Jons-Sýra ] efter som det handlar om en samman-blandning av just
▶[ Klorid-Jóner och Väte-Jóner ]

▶När Magsäcken inte längre tillförs sådan form av föda eller mat och som leder till så kallade
▶[ Apikal-Mucósa-Irritationer ] så avtar sålunda den
Låg-Gradiga Mucosa-Inflammatíonen successivt och, vilket därtill sagt leder till att Symptómet
▶[ Halsbränna 🔥🔥🔥😣 ] minskar och, för att sedan avta helt.

✔ Min fråga till dig och enligt det ovan skrivna lyder följande ... Då du tidigare har fått upplevt en enveten och lite långvarig Halsbränna och, som sedan en tid därefter avtagit, så undrar jag följande och nedan skrivet.

✔ Frågan: Har du varit observant över, och om du i samband med att Halsbrännan då plötsligt uppstod hade vid det aktuella tillfället ätit någon typ av mat eller föda som du normalt sett annars, inte brukar, att göra ... ?

Mvh/
🌐Jonker👤Mannen/ ___________________📬

Nej jag äter vanligtvis väldigt samma mat vecka för vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in