2012-09-25, 01:46
Medlem
b0gfettos avatar
Du borde väl få testa t.ex. Propavan, Theralen, Atarax m.m. om dom inte är narkotikaklassade?

EDIT: Dessa är då inte "flumbara" eller beroendeframkallande men skrivs ut mot sömnproblem.
Senast redigerad av b0gfetto 2012-09-25 kl. 01:50.
Citera
2012-09-25, 01:51
Medlem
ni4ns avatar
Ska höra med föreståndaren om det är möjligt att få testa nån form av medicin iallafall. Man kan säkert lösa det på ett någorlunda bra sätt.
Citera
2012-09-25, 01:53
Medlem
neqers avatar
Motionera mera, det kan ju knappast bli svårare att somna då.
Senast redigerad av neqer 2012-09-25 kl. 01:57.
Citera
2012-09-25, 01:56
Medlem
ni4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Motionera mera

Det är jag osäker på att det hjälper då jag försöker att komma iväg till ett gym i närheten åtminstone 4 dagar i veckan.
Men jag vet inte, kanske en rask promenad eller joggingtur skulle göra susen.
Citera
2012-09-25, 13:18
Medlem
Skampis avatar
Lider med dig, har sömnproblem sedan mååånga år tillbaks...

Förmodligen är det som någon skrev, att ditt tidigare bruk av cannabis nu påverkar din sömn. När det har lämnat din kropp får du förhoppningsvis lättare att sova... Under tiden finns det små knep. T.ex receptfria medel på apoteket, mer motion (en rask promenad en timme innan sängdags kan trötta ut en lite), drick varm mjölk och ät en banan på kvällen, undvik koffein allt vad du kan, läs en riktigt tråkig bok på kvällen (t.ex en bok om meditation, eller Anna Karenina)... Ett sista tips är mindfulness. Jag vet inte om du är typen som är så sugen på det men om du kan få tag i en CD med mindfulness-övningar (t.ex kroppsscanning) så lyssna på den och gör en övning. Det gör en verkligen mer avslappnad = trött.

Lycka till!
Citera
2012-09-25, 13:48
Medlem
ni4ns avatar
Tack för alla tips, verkligen!
Ska försöka att prata med föreståndaren här om han nu har intresset att lyssna på mig så får vi se hur det blir. Sen blir det nog mer promenader och varm mjölk, får be dom köpa in laktos fri så jag inte behöver springa på toan hela natten Hoppas något av det här funkar!
Citera
2012-09-30, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ni4n
Onani och Te har redan testats, antal gånger (he-he). Tack, ska ta att testa Neurol, vet du vad priset ligger på ungefär?

tror det kostar ca 60 kroner - 100 lapp.
Citera
2012-10-02, 23:55
Medlem
ni4ns avatar
Jag ger upp med det här nu, provat en massa saker, inget vill att fungera.. Gick så långt att jag gick till nån som tröck in nålar i öronen på mig (extremt obehagligt för dom som funderar på att testa).
Blir nog till att försöka införskaffa lite cb eller nåt nästa permission, fiitusan för dehär.
Citera
2012-10-03, 00:44
Medlem
Skit helt i att sova. Blir du aldrig någonsin trött då?
Citera
2012-10-03, 00:52
Medlem
sara.nillsons avatar
sömnen är otroligt viktigt, det måste de fatta. Du ska inte lida i onödan. Förklara läget och försök då en medicin. Jag säger bara, prova inte propavane, det är så jävla vidrigt
Citera
2012-10-03, 00:54
Medlem
sara.nillsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Motionera mera, det kan ju knappast bli svårare att somna då.
när mans over dåligt så är man trött hela dagen. Det blir en ond cirkel som är svår att bryta. Han behöver någon medicin i några dagar tills han kan bryta det här.
Citera
2012-10-03, 00:57
Medlem
sara.nillsons avatar
ps, lergigan är också ett helvete. Det bästa är imovane/zopiclone i mindre doser. Du kan be om en 10 pack. Det borde inte vara några problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in