2012-10-03, 01:52
Medlem
ni4ns avatar
Trött blir jag efter 1-2 dygn och sover då några timmar typ.. Känner mig bara lite hängig och sånt men sova funkar inte. Mina ögon blir helt blodsprängda dock, ganska drygt om man ska ut in public liksom, sen solbrillor har ju varit ett alternativ men kommer ju se lite speciellt ut att glida i såna på en tråkig vinter dag liksom
Citera
2012-11-22, 07:54
Medlem
Sömn problem, blir aldrig trött !

Hej!

Jag har ett problem som jag har haft några år, men dem senaste månaderna så har det blivit värre..

Jag har extremt svårt att somna in, men när jag väl somnar så sover jag som en stock..

Iallafall, det var så länge sedan jag var riktigt trött och bara kunde gå lägga mig sedan somna direkt , utan att jag faktiskt inte minns hur det är att vara riktigt trött vid 11 - 12 tiden på natten.

Jag har aldrig varit med om i nykter tillstånd att jag somnat när jag glott på tv eller dylikt för jag är för trött, jag är lika pigg hela tiden, oavsett tid..

Tänkte få lite sömn, men icke.. Finns det något jag kan göra ?

På tabletter somnar jag relativt fort, men i nykter tillstånd eller om jag rökt, så tar det minst flera timmar..

Jag tränar ungefär 3-4 gånger per vecka och det borde väl gö så jag blir tröttare ?

Har alltid trott att jag har någon sorts ADHD eller dylikt då jag blir väldigt sänkt på CS droger, blir jätte slö och orkar knappt något och bara får eufori... Mina pupiller är även konstant stora, väldigt stora som om jag tar tjack varje dag... Har fått pissa 3 gånger nu för jag varit misstänkt att vara påverkad av något "uppåt"...

Jag vill bara vara trött så man kan somna in? Varför är jag konstant halv speedad?

Oavsett om jag ligger en hel dag i soffan blir jag ändå inte trött, oavsett vad jag gör så blir jag inte speciellt trött..

Har aldrig varit hos läkare med dessa problem eller dylikt ..

Vad skall jag göra? Vad är det för fel på mig ?

Oavsett om jag sover 3 h / per dag och tränar stenhårt så blir jag ändå inte trött..

Med vänlig hälsning,
En less Gonzooo
Senast redigerad av Gonzooo 2012-11-22 kl. 08:10.
Citera
2012-11-22, 08:37
Medlem
FattyMcGoos avatar
Kan bara säga att detta påminner mycket om min situation!
Inget verkar hjälpa, inatt sov jag tex ingenting alls.

Men jag ska ta mig i kragen och uppsöka doktorn nu iaf. Något måste göras åt detta
Citera
2012-11-22, 08:38
Medlem
sprit och sömntabletter
Citera
2012-11-22, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FattyMcGoo
Kan bara säga att detta påminner mycket om min situation!
Inget verkar hjälpa, inatt sov jag tex ingenting alls.

Men jag ska ta mig i kragen och uppsöka doktorn nu iaf. Något måste göras åt detta

Jaa, enda som hjälper är ju tabletter ( tramadol, benso osv...)

Ska man bara gå till en vårdcentral eller hur ska man gå till väga ?

Mvh
Citera
2012-11-22, 08:54
Medlem
FattyMcGoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonzooo
Jaa, enda som hjälper är ju tabletter ( tramadol, benso osv...)

Ska man bara gå till en vårdcentral eller hur ska man gå till väga ?

Mvh
Tram hjälper mig inte tyvärr och benso är inget jag får tag på. Men det fungerar i alla fall.

Jag vet inte riktigt, men tänkte själv börja på vårdcentralen. Så man iaf får kontakt med någon till att börja med.
Citera
2012-11-22, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FattyMcGoo
Tram hjälper mig inte tyvärr och benso är inget jag får tag på. Men det fungerar i alla fall.

Jag vet inte riktigt, men tänkte själv börja på vårdcentralen. Så man iaf får kontakt med någon till att börja med.

Tram hjälper mig fantastiskt , men endast om man är påverkad av det, bensos vet jag inte då jag ej tagit i rus syfte.. Tillgången är inga problem, utan det är att jag har körkort och sånt, så vill inte köpa svart och springa omkring och torska på ringa då jag har extremt stora pupiller..

Okej, hade tänkt samma... Berätta gärna hur de gick..

Mvh
Citera
2012-11-22, 09:10
Medlem
Ja, det låter nästan som mig. Det bästa är ju insoningspiller, Triazolam, som man enligt professor Ashton inte kan bli beroende av, och z-drugs zopiklon och stilnoct.

Jag skulle nog förorda stilnoct i ditt case.
Citera
2012-11-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sara.nillson
ps, lergigan är också ett helvete. Det bästa är imovane/zopiclone i mindre doser. Du kan be om en 10 pack. Det borde inte vara några problem.
Nej, påpeka vad det kostar staten, har de inget ekonomiskt sinne, klart du måste ha en 100m burk, sen kan du väl lägga av ett gäng då hos DR då men fjanta med svindyra paket, när vi är i krig i Afghanistan, ett land inget vunnit krig i, det duger verkligen inte!
Citera
2012-11-22, 10:08
Medlem
Discobands avatar
Hej,

Tänkte bara kolla här hur mycket sömn man behöver egentligen, sovar ca 4- 5 timmar per natt på vardagar, visst är trött men inget ett par koppar kaffe inte kan ordna. Kan detta ha negativa effekter i längden? Brukar sova mycket mer på helger, 10- 12 timmar är inte ovanligt.
Citera
2012-11-22, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discoband
Hej,

Tänkte bara kolla här hur mycket sömn man behöver egentligen, sovar ca 4- 5 timmar per natt på vardagar, visst är trött men inget ett par koppar kaffe inte kan ordna. Kan detta ha negativa effekter i längden? Brukar sova mycket mer på helger, 10- 12 timmar är inte ovanligt.
Beskriv kemiskt hur kaffat gör dig piggare. Vad jag vet försvårar det bara sömn.

Annars så är det ingen katastrof men 5-6 kan du ju testa och se om det blir bättre..
Citera
2012-12-03, 13:42
Bannlyst
2 timmar sömn (tråden som slängdes)

Gjorde en tråd inatt där jag beskrev att jag kved p.g.a. enbart två timmars sömn. Många hackade på mig och för att förtydliga några saker innan ni öppnar käften.

*Jag är inget jävla curlingbarn, har aboslut inte blivit matad med silversked och kan garantera er att jag redan nu gjort mycket mer än vad de flesta av er någonsin drömt om.

*Hade bara glömt bort att jag klarar mig utmärkt utan sömn då detta upplevdes ofta när jag gjorde lumpen...Därför skrev jag att jag älskar att sova, för att jag fortfarande har känslan kvar efter de sömnlösa timmar man hade i lumpen.

*Jag är 22 år gammal och bor sedan två år 40-50 mil från föräldrarna, har ett välbetalt jobb där jag trivs.

*Började med ett nytt spel (fallout3) i fredags och det föll mig i smaken perfekt därav att min sömn fick lida. Dessutom skjuter man inga aliens som någon skrev.

*Klockan är snart och jag är antagligen i bättre form nu än vad de flesta här kommer någonsin att bli.

frågor på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in