2012-08-02, 00:26
Medlem
Powens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umar
nej, dom kom bara med råd om vad man ska göra för att somna enkelt, dvs, använd inte datorn innan du går och lägger dig, motionera, Bla... bla och så vidare.

Du borde lätt kunna få rävgift som theralen droppar, propavan, nozinan utan några svårigheter då det inte är beroendeframkallande.
Citera
2012-08-02, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Umar
nej, dom kom bara med råd om vad man ska göra för att somna enkelt, dvs, använd inte datorn innan du går och lägger dig, motionera, Bla... bla och så vidare.

Rusar tankarna när du försöker sova?

Läste en bok som hade ett bra tips för några år sen. Tanken var ungefär densamme som Meditation. Man skulle stänga ute alla tankar som försökte tränga sig in och istället försöka fokusera på en enda sak. En färg, en cykel. Vad är det för färg? Hur ser den ut, hur känns färgen, är det en varm färg etc.
Testade detta då jag själv hade problem att somna, tankar om allt möjligt försökte hela tiden att inkräkta, men då fokuserade jag ännu hårdare "svart svart svart svart svart". Gick lättare att somna ibland, ibland tog tankarna över, men ju mer jag gjorde detta desto snabbare gick det att tillslut bara stänga av all tankeverksamhet och slockna nästan direkt! Nu har jag inga problem att somna inom 5-10 minuter efter att jag lagt mig
Citera
2012-08-17, 19:40
Medlem
Umars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Rusar tankarna när du försöker sova?

Läste en bok som hade ett bra tips för några år sen. Tanken var ungefär densamme som Meditation. Man skulle stänga ute alla tankar som försökte tränga sig in och istället försöka fokusera på en enda sak. En färg, en cykel. Vad är det för färg? Hur ser den ut, hur känns färgen, är det en varm färg etc.
Testade detta då jag själv hade problem att somna, tankar om allt möjligt försökte hela tiden att inkräkta, men då fokuserade jag ännu hårdare "svart svart svart svart svart". Gick lättare att somna ibland, ibland tog tankarna över, men ju mer jag gjorde detta desto snabbare gick det att tillslut bara stänga av all tankeverksamhet och slockna nästan direkt! Nu har jag inga problem att somna inom 5-10 minuter efter att jag lagt mig
Ja! det är precis det som händer när jag försöker somna! dessutom har jag fått in låtar i skallen som inte vill ut ...
Citera
2012-08-17, 20:12
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Du borde lätt kunna få rävgift som theralen droppar, propavan, nozinan utan några svårigheter då det inte är beroendeframkallande.

Ja finns nog ingen läkare som nekar en dom preparaten.

Annars beställ 5-htp o melatonin, ej beroendeframkallande.
Senast redigerad av Slingshot 2012-08-17 kl. 20:14.
Citera
2012-08-18, 10:53
Medlem
Zoms avatar
Psykiska problem → Medicin och hälsa

/mod
Citera
2012-08-30, 07:52
Medlem
En fråga om sömn

Igår lade jag mig klockan 22.45 och sov så otroligt djupt och hade inga som helst störningsmoment och vaknade plötsligt helt naturligt utav mig själv klockan 4.45, och var pigg. Däremot så tänkte jag att jag fortsätter sova, trots att det till en början var lite svårt men sedan lyckades somna om.

Är det bättre att gå upp när kroppen vaknar utav sig själv naturligt än att tvinga den att fortsätta sova? Känns som att ibland när man fortsätter sova trots att man egentligen skall gå upp så blir man tröttare och segare på dagen, kanske har ett samband med att göra om man får för mycket sömn?
Citera
2012-08-30, 11:58
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigoroso
Känns som att ibland när man fortsätter sova trots att man egentligen skall gå upp så blir man tröttare och segare på dagen, kanske har ett samband med att göra om man får för mycket sömn?
Ja, man blir lite tröttare om man rubbar den vanliga sömnrytmen.
Gå och lägg dig samma tid varje dag och gå upp samma tid varje morgon, så håller du dig piggast.
Citera
2012-09-24, 04:07
Medlem
JackBlacks avatar
Varvar du ned på kvällen eller sitter du framför dator/TV? Är det mycket tankar som far runt i huvudet när du ska sova? När du skriver att du håller igång på dagarna inkluderar det då motion? Har du det svalt i sovrummet?
Citera
2012-09-24, 08:41
Medlem
GeneticHerbss avatar
Beställ doxylamin över internet. Det kan du använda vid behov eller en kortsiktig period för att komma in i den vanliga banan med sömn. Annars går det även med melatonin som går att beställas ifrån Tyskland.

Jag kör med dom här samt propavan tillsammans med atarax : http://www.shopwiki.de/l/HOGGAR-Night-Tabletten översätt med Google.
Citera
2012-09-25, 01:30
Medlem
ni4ns avatar
Sömn problem

Tjenare alla flashbackare!
Nu är det så att jag har sen drygt 4 månader tillbaks bott på ett behandlingshem och då alltså inte haft till gång till min "sömn medicin" (cannabis). Och sen jag blev flyttad hit har jag haft extremt svårt att sova! Receptbelagda sömn mediciner och sådant som går att "knarka" är alltså strikt förbjudet.. Någon som vet vad jag ska ta mig till?
Citera
2012-09-25, 01:40
Avslutad
Jag kan säga direkt att cannabis är orsaken till dina sömnsvårigheter! Det kanske ger en bra effekt vid tillfället med i längden får du omedvetna psykiska problem och även sömn svårigheter. Detta gäller självklart bensodiazepiner och opiater också. Även om man ökar dosen så potenserar kroppen sig och anpassar sig till dosen. Det bästa är att vänta någon månad till och fortsätta att hålla dig borta från CB och recept sömnmedicin.

Ett annat sätt är att bara försöka koppla av.

Onani är effektift och Te, gärna johannesört. Annars finns det receptfritt läkemedel på apoteket som heter Neurol. Det fungerar på mig om jag tar ca 5 - 6 st. Det står på packetet endast en men det fungerar inte för min del
Citera
2012-09-25, 01:44
Medlem
ni4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Jag kan säga direkt att cannabis är orsaken till dina sömnsvårigheter! Det kanske ger en bra effekt vid tillfället med i längden får du omedvetna psykiska problem och även sömn svårigheter. Detta gäller självklart bensodiazepiner och opiater också. Även om man ökar dosen så potenserar kroppen sig och anpassar sig till dosen. Det bästa är att vänta någon månad till och fortsätta att hålla dig borta från CB och recept sömnmedicin.

Ett annat sätt är att bara försöka koppla av.

Onani är effektift och Te, gärna johannesört. Annars finns det receptfritt läkemedel på apoteket som heter Neurol. Det fungerar på mig om jag tar ca 5 - 6 st. Det står på packetet endast en men det fungerar inte för min del

Onani och Te har redan testats, antal gånger (he-he). Tack, ska ta att testa Neurol, vet du vad priset ligger på ungefär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in