Citat:
Ursprungligen postat av Bakfyllebajs
Oavsett om trådskaparen är ute efter att trolla eller inte så tycker jag att att det stämmer fullt ut.
Linux = Noll användarvänlighet.
Personligen tycker jag, ärligt talat att man inte ska behöva skriva kod för att göra saker i ett operativsystem, jag kan ju påminna er om att det är 2007 inte 1987
Visst, man kan konfigurera massor i Linux, men är det värt mödan? På min dator kan jag se på film, redigera bilder, skriva texter, surfa och spela. Vad mer behöver jag? Skulle jag mot all förmodan behöva göra något annat så går det nog bra det också
Det lilla jag upplevt av linux räcker, ni behöver inte ödsla er tid på att konvertera mig till eran lilla pingvinsekt

Inte för att jag bryr mej om att konvertera folk(Jobbar till 95% med Solaris i vilket fall, så Linux är en ganska liten del av mitt "dataliv") så känns det väl lite som att om man inte kan använda t.ex Ubuntu eller liknande distar så kommer man aldrig att begripa sig på Windows heller(vilket tyvär stämmer för de flesta användare för all del, jag säger tyvär mest för att dessa användare oavsiktligt ställer till högvis med bekymmer för resten av oss).
Att öppna munnen när man inte har en aning om vad man pratar om talar inte heller väl om ens begåvningsnivå i största allmänhet.
För mej personligen så skulle jag ju för allt utom spel välja Linux framför Windows, inte så mycket för konfigurationsmöjligheterna(de kan väl vara trevliga om man ska pilla hemma, men inte så mycket när man ska jobba), utan för bekvämligheten.
T.ex en trevlig sak som att kunna via en knapp kunna uppdatera varenda bit mjukvara man har på hela datorn.
Samt att det finns en hel del verktyg som helt enkelt funkar jävligt dåligt under Windows jämfört med UNIX/Linux.
Men det beror ju på vad man ska ha datorn till, sitter man bara och spelar World of Warcraft hela dagarna så är Windows helt klart det bättre alternativet i mina ögon, samma sak om ens jobb t.ex är beroende av Photoshop.