2007-10-10, 12:22
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Linux är en påse skit om du inte har tid att sitta och configurera. Och vem fan gillar inte att configurera? Lixom, hur härligt är det inte att sitta en fredagkväll och kompilera om kärnan, sitta och pula in Compiz eller nått annat gos?

Det är bara underbart! Om topicstartern har rätt, så älskar jag bajs!
Jag gör det inte. Jag har samma inställning till operativsystem som jag har till kameror, kläder, stereoanläggningar, verktyg etc - det skall fungera!
2007-10-10, 12:58
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Jag gör det inte. Jag har samma inställning till operativsystem som jag har till kameror, kläder, stereoanläggningar, verktyg etc - det skall fungera!

Det är en sund inställning som jag själv stödjer.
Jag har testat flera olika distros av Linux, och måste nog säga att det krävs en riktig datorfantast för att uppskatta det. Windows XP FTW.
2007-10-10, 13:15
Medlem
Citat:

Jag med.. Men slutar dom fungera så gör man om och gör rätt
2007-10-10, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ramoneur
hahahahaha måste säga det va grymt kul skrivet även om jag älskar linux myself

Tack! Du verkar vara den enda personen som förstått att jag skämtar.
2007-10-10, 13:28
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Tack! Du verkar vara den enda personen som förstått att jag skämtar.

Om man tar bort delen om att linux var skit, så var det faktiskt en rätt passande beskrivning ändå
2007-10-10, 13:37
Medlem
euphorias avatar
Om Linux skulle vara dåligt vad skulle då Windows vara? Och vad skulle isåfall vara ett bra OS?
2007-10-10, 13:55
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Om Linux skulle vara dåligt vad skulle då Windows vara? Och vad skulle isåfall vara ett bra OS?

Solaris
2007-10-10, 14:36
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon
Det är en sund inställning som jag själv stödjer.
Jag har testat flera olika distros av Linux, och måste nog säga att det krävs en riktig datorfantast för att uppskatta det. Windows XP FTW.
När det gäller datorer och närliggande teknik så finns det en märklig omkastning. Jag har absolut inget mot nördar som kan snöa in på ytterst arkana teknologiska detaljer och förbättra dom. Men var sak har sin tid. Jag kan slå vad om att om du skulle samla in dom 100 mest framstående levande tävlingsryttarna och ställde frågor om metallurgi så skulle de framstå som kompletta fånar. Men de behöver bara veta vad som är en bra hästsko för att klara av sitt arbete.

Men när det gäller datorer så är det som om metallurgerna står och slåss med Malin Bayard om att få stå på prispallen. Varför det är så vet jag inte, men jag tror att det är en kvarleva från den tiden då den genomsnittlige datoranvändaren var mycket av en programmerare. Och all ekonomisk teori säger att det är i stort sett omöjligt att vara totalt självförsörjande. Jag kan varken tillverka en blyertspenna eller papper men jag kan skriva, så varför skall jag tillverka mitt eget operativsystem när jag istället kan lära mig att underhålla det jag redan har?
2007-10-10, 14:40
Medlem
Arkhons avatar
Om man har ett intresse för datorer, så kanske man finner det roligt att återuppfinna hjulet dock. Jag har förståelse för dom som använder Linux, men som du säger är det ungefär som att tillverka eget papper bara för att man inte är nöjd med det som går att köpa i affären.
2007-10-10, 14:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Eller för att vara riktigt taskig: Att tillverka eget papper för att kompensera för att man inte kan skriva. (Dock så är det lättare att lära sig att skriva än att tillverka eget papper av samma kvalité som finns att köpa i affärerna.)
2007-10-10, 15:10
Medlem
Sunners avatar
Citat:
När det gäller datorer och närliggande teknik så finns det en märklig omkastning. Jag har absolut inget mot nördar som kan snöa in på ytterst arkana teknologiska detaljer och förbättra dom. Men var sak har sin tid. Jag kan slå vad om att om du skulle samla in dom 100 mest framstående levande tävlingsryttarna och ställde frågor om metallurgi så skulle de framstå som kompletta fånar. Men de behöver bara veta vad som är en bra hästsko för att klara av sitt arbete.

Men när det gäller datorer så är det som om metallurgerna står och slåss med Malin Bayard om att få stå på prispallen. Varför det är så vet jag inte, men jag tror att det är en kvarleva från den tiden då den genomsnittlige datoranvändaren var mycket av en programmerare. Och all ekonomisk teori säger att det är i stort sett omöjligt att vara totalt självförsörjande. Jag kan varken tillverka en blyertspenna eller papper men jag kan skriva, så varför skall jag tillverka mitt eget operativsystem när jag istället kan lära mig att underhålla det jag redan har?

Kan väl nämnas att tiden då man förväntades kompilera en enda sak på sin dator sedan länge är över i Linux-land.
Det är ju lite poängen, folk har olika behov, därav kommer de olika distributionerna, en del inriktar sig på de traditionella nördarna, andra på storföretag, och en del på hemanvändare.

Kort sagt behöver du inte uppfinna några hjul, andra snälla människor har istället byggt en hel husbil med tillhörande garage åt dej.
Sen är ju smaken som baken, jag tycker inte mycket om husbilar t.ex
2007-10-10, 15:53
Medlem
Bakfyllebajss avatar
Oavsett om trådskaparen är ute efter att trolla eller inte så tycker jag att att det stämmer fullt ut.

Linux = Noll användarvänlighet.

Personligen tycker jag, ärligt talat att man inte ska behöva skriva kod för att göra saker i ett operativsystem, jag kan ju påminna er om att det är 2007 inte 1987

Visst, man kan konfigurera massor i Linux, men är det värt mödan? På min dator kan jag se på film, redigera bilder, skriva texter, surfa och spela. Vad mer behöver jag? Skulle jag mot all förmodan behöva göra något annat så går det nog bra det också

Det lilla jag upplevt av linux räcker, ni behöver inte ödsla er tid på att konvertera mig till eran lilla pingvinsekt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in