• 1
  • 2
2007-10-09, 23:16
Bannlyst
Linux är precis som en påse skit. Skiten är gratis och du får titta i påsen om du så önskar. Du får t.o.m. forma skiten med dina egna händer till vilken form som passar dig bäst, men faktum kvarstår. Det är och förblir en påse skit.
2007-10-09, 23:22
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Linux är precis som en påse skit. Skiten är gratis och du får titta i påsen om du så önskar. Du får t.o.m. forma skiten med dina egna händer till vilken form som passar dig bäst, men faktum kvarstår. Det är och förblir en påse skit.

Kunde inte ha sagt det bättre själv!
De tunga argumenten, intelligensen som verkligen genomsyrar hela inlägget, all fakta som tas upp, den här posten är en veritabel bibel av intelligens och konstruktivitet!
2007-10-09, 23:22
Medlem
jaha...

Vad begrundar du detta uttalande på? Om du inte kan ge belägg för dina uttalanden på ett bra och vettigt sätt så tolkar jag ditt uttalande som ett trollande.

Dvs, vad är det som gör att du anser att Linux (kärnan eller menar du möjligtvis Gnu/Linux) är en påse skit?
2007-10-09, 23:38
Medlem
Ah, äntligen förstår jag vad som menas med uttrycket "Linux is the shit".
2007-10-09, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prafjessor
Ah, äntligen förstår jag vad som menas med uttrycket "Linux is the shit".

http://linux.istheshit.net/
2007-10-09, 23:48
Medlem
Linux är en påse skit om du inte har tid att sitta och configurera. Och vem fan gillar inte att configurera? Lixom, hur härligt är det inte att sitta en fredagkväll och kompilera om kärnan, sitta och pula in Compiz eller nått annat gos?

Det är bara underbart! Om topicstartern har rätt, så älskar jag bajs!
2007-10-10, 00:49
Medlem
Att kompilera en kärna till linux är frivilligt och inte alls nödvändigt.. Dom flesta kompilerar en kärna pga deras distro innehåller en äldre version av kärnan än vad som finns att ladda ner från nätet.. Och det krävs faktiskt väldigt lite configurering om man har rätt hårdvara inne i datorn.. Linux är inte alls skit så som ni påstår.. Att tvingas stå ut med spion program virus och kapade windows datorer det är en påse med skit det. Varför betala för en windows vista licens när jag kan göra precis allt som vista kan plus lite till med mitt linux ? Det är bara dom som inte vet vad dom snackar om som säger att linux suger osv
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Linux är en påse skit om du inte har tid att sitta och configurera. Och vem fan gillar inte att configurera? Lixom, hur härligt är det inte att sitta en fredagkväll och kompilera om kärnan, sitta och pula in Compiz eller nått annat gos?

2007-10-10, 02:25
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198

Håller med... Precis som vi alla älskar att sitta och titta igenom HEX.
2007-10-10, 04:09
Medlem
Sorgligt att se att de flesta föll pladask för trådskaparens trollande... mata inte trollen....
2007-10-10, 04:21
Medlem
ihfmmds avatar
Det är ingen som tvingat er att installera Linux. Linux är till för dom som vill lära sig mer om hur ett operativtystem fungarar, linux är till för den som kan så mkt om datorer att dom vill skapa sitt eget dekstop och layout.

Själv är jag inte så erfaren av Linux, var min pojkvän som introduserade mig för detta underverk. Jag tycker som ni säkert förstår att Linux är ett myeckt bra system med mycket friheter. Man är inte lika bunde, sen är det ett plus att man verkligen lär sig hur ett OS fungerar.

Hoppas ni också kommer inse det en dag!
2007-10-10, 09:38
Medlem
nxstys avatar
Citat:

Hälsa dina Microsoft-chefer att du var här men inte lyckades övertyga någon.
2007-10-10, 10:56
Medlem
Rs74s avatar
Citat:

Haha, jag har nyligen lyckats med konsstycket att installera Debian OCH fortfarande ha det installerat trots att det har gått 14 timmer sedan installationen

Alltid förut vid liknande installationer så har jag återvänt till Windows, får se hur länge Linux duger den här gången. En vecka? Två?

Men kul att läsa kommentarerna ... skulle du ha skrivit detta @ linux.se så skulle ditt hus redan vara nerbränt av några Linux-fanatiker
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in