Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-16, 02:24
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Naturligtvis har som alla vet kvinnor en större samling av fotprydnare. Men vad har du samlat på dig? Själv har mina basbehov bara tre modeller förutom tofflor och gummistövlar förståss. Går till vardags i ett par bekväma gubbskor men när det blir varmare tar jag på mig mitt enda par sandaler. Och till högtidligare tillfällen använder jag ett par finskor. Slängde vinterkängorna efterson dom tyvärr inte kommer att behövas framöver. Hur sert din skogarderob ut?
Citera
2007-06-16, 03:26
  #2
Medlem
91:an Karlssons avatar
Nu har jag två par slipons, ett par svarta/röda ifrån Underground och ett par lite stiligare, vita. Äger även ett par sukiyuki-skor, dvs. plimsolls. http://farm1.static.flickr.com/49/13...5dcedbfa2e.jpg för er som inte vet hur de ser ut.
Det är mina sommarskor just nu, skall dock snarast inhandla mig ett par finskor att ha vid liite mer speciella tillfällen i sommar. Kollar in lite olika typer, läderskor med klack? Eller kanske ett par "vanliga" seglarskor? Vi får se men dessa http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=10|79&BrandID=0&Displ ayItemID=27361&Position=9&ListType=0
alternativt dessa
http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=10|79&BrandID=0&Displ ayItemID=24608&Position=58&ListType=0
ligger bra till. Jävligt skönt med all sommar-rea, synd bara att plånboken under just denna tid oftast är väldigt, väldigt tunn för en fattig student.

Men jag gillar verkligen skor, kanske det viktigaste plagget på kroppen. Det känns som att jag direkt kan se på en person hur pass modemedveten/fåfäng denne är när jag kollar in skorna. Tennisskor på folk som INTE utför någon sportig aktivitet bevisar att personen som bär dom är ganska borta när det gäller mode etc, särskilt när personen i fråga blandar de fula tennisskorna med finare plagg upptill.

Det är väldigt bra att ha minst tre par skor hemma så att man kan variera med resten av plaggen.
Citera
2007-06-16, 06:04
  #3
Medlem
Schnyggves avatar
De jag använder mig av är följande:
1 par blåa "finskor" i skinn okänt märke.
1 par svarta boots från wedins.
1 par svarta boots från Din sko.
1 par svarta skinn "finskor" med kardborreband från nåt skumt japanskt märke.
1 par svarta kalvskinns loafers från Gucci.
1 par svarta boots från Gucci.
1 par svarta sneakers från Gucci.
1 par blåa moccasiner i mocca från Gucci.
1 par svarta "tygloafers" från Vans.
1 par vita tygskor som heter Suki yaki från Stadium.
1 par Flip-flops som används för turer till den lokala turkkiosken på hörnet.

Nu kom jag på att listtrådar inte brukar vara så poppis, så jag kan väl berätta att även jag tycker det är väldigt kul med skor! Helst att fynda urspårade skor på second hand! När jag var hemma i Gävle senast så var jag till min favorit second hand affär och hon hade fått in ett par från någon gammal skoaffär som var från 1800-talet! De var sjukt snygga! jättesmala och långa som fan och ganska högklack, men som hon sade var det inte många av dagens ungdom som får i sin fot i dessa då de var otroligt smala! Jag önskar verkligen jag hade kunnat ha dem! De konstiga japanska har jag köpt på samma ställe och de är faktiskt inte alls så fula som de låter, tvärtom! och inte var de dyra heller! 120:- tror jag att jag fick hosta upp! grymt kul! just nu är det dock mina suki yakis som jag använder mest, den perfekta sommarskon! och sjukt billiga!
Citera
2007-06-16, 06:34
  #4
Medlem
glupsks avatar
Bah älskar skor! Har ett rejält lager men de jag använder nu är följande:

Schmoove Jamaica Cyclo(svarta)
Gram Design 408g(gråa)
Stan Smiths med mongo snörning(svarta)
Levis Horse(Vita)
Converse Jack Purcell(svarta)


har några andra par jag anväder från och till men det här är min sommar uppsättning. Smiths och Purcell har jag haft sedan förra sommaren men inte använt dom vidare mycket. Är inte så mycket för finare skor då jag klär mig rätt "vardagligt". Eller jag blandar rätt mycket, ovanstående har väll lagt ner lika mycket på två par Gucci som jag har på hela min skogarderob(23par atm)

Är sjukt taggad på Supremebeings kollektion som kommer, då doms skor är en blandning av tex Guccis glassighet och en vanlig street sneaker. Kommer helt klart köpa mig ett par "On Tha Mike"

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson

Men jag gillar verkligen skor, kanske det viktigaste plagget på kroppen. Det känns som att jag direkt kan se på en person hur pass modemedveten/fåfäng denne är när jag kollar in skorna. Tennisskor på folk som INTE utför någon sportig aktivitet bevisar att personen som bär dom är ganska borta när det gäller mode etc, särskilt när personen i fråga blandar de fula tennisskorna med finare plagg upptill.


Jag håller med så jävla hårt, men jag tror inte på mode fenomenet. Kan se bra ut med ett par tenniskor med finare plag om man utgått ifrån skorna, vilket jag alltid gör när jag klär på mig, jag väljer skor först sedan drar jag på mig jeans osv , det är inte ju inte så talangfult att glida runt med kostym och sneakers. Men jag håller endå med dig, det ser tråkigt ut men behöver inte se dåligt ut. Men jag älskar själv att blanda "stil", ett begrepp jag inte heller tycker om, för att jag tycker inte riktigt om att se ut som gemene man, sen bor jag i Umeå där ALLA ser likadana ut och man ser direkt i vilken affär dom köper sina kläder.
Citera
2007-06-16, 11:27
  #5
Medlem
locmans avatar
har väl ca 30 par skor kanske i min garderob just nu (exkl, jaktskor, kängor mm) ca 20 av dessa är dressade skor resten är loafers, sneakers... (andvänder dressade skor i jobbet därav antalet) mitt senaste kap var ett par lackade d&g skor ja sprang på igår
Citera
2007-06-16, 13:45
  #6
Medlem
dumkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Tennisskor på folk som INTE utför någon sportig aktivitet bevisar att personen som bär dom är ganska borta när det gäller mode etc, särskilt när personen i fråga blandar de fula tennisskorna med finare plagg upptill.

Marc Jabobs bär nästan alltid tennisskor
Citera
2007-06-16, 14:42
  #7
Medlem
fsdfsdfs avatar
Vad betyder egentligen dressade skor?
Citera
2007-06-16, 15:23
  #8
Medlem
Tolvans avatar
Jag hade 32 par skor sist jag räknade och det har blivit ett par eller två till efter det. De flesta har antingen 10 cm klack eller så är de mer vardagsfina med ca 5 cm klack, tror faktiskt att jag har ett par gympadojjor liggandes längst in.
Citera
2007-06-16, 16:45
  #9
Medlem
lteshs avatar
Skorna säger verkligen en hel del om ambitionsnivån vad gäller kläderna. De som inte bryr sig om sina kläder har nästan alltid billiga och dåliga skor.

Själv använder jag uteslutande engelska randsydda skor, förutom på sommaren då jag vanligtvis använder bilskor i mocca. Sandaler är för bönder
Citera
2007-06-16, 19:38
  #10
Medlem
91:an Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsdfsdf
Vad betyder egentligen dressade skor?


Nä, men ingenting. Borde finnas ett alkolås här på flashback som gör att man inte kan skriva efter att man har en viss promillehalt i blodet.
Dressade shorts är ju lite finare än vanliga shorts och "dressade" skor är finare än vanliga skor. Finskor.
Citera
2007-06-16, 21:39
  #11
Medlem
Tom Tuckers avatar
Ingen aning hur många par skor jag har... 40-50 kanske. Brukar i alla fall se till att kasta bort 20 par/år för att hålla dojjparken updaterad.
Citera
2007-06-16, 22:13
  #12
Medlem
Misstags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
Marc Jabobs bär nästan alltid tennisskor
jepp, att han stans smiths på sin egen modevisning är ganska nice ^^ lucas ossendrijver kör på plimsolls hela tiden, så de funkar tydligen också
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback