2015-09-28, 15:53
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Men låter ändå trevligt, hade fått en bild av att alla är stenhårda jugoslaviska yrkesmördare som försöker trycka ner dig med blicken och slå dig i backhuvudet med en matbricka för att visa dominans, haha.

Jo, juggarna kommer att vara skittrevliga, ända tills du inte kan betala dina skulder för prylarna du fick första dan eller ditt besök vägrar ta in mer grejer där bak Sen kommer sockorna med konserverburkar och de frusna pet-flaskorna fram.
Citera
2015-09-28, 16:00
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livetarhart
Se vaknade du från dina drömmar du fått genom att kolla på någon amerikansk serie eller?

CO haha, aja i Sverige säger vi fångvårsare, vakt eller plit.

Ingen dröm. Det märks att Novus vet vad han snackar om.
Citera
2015-09-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Jag önskade att så vore fallet. Men så är det tyvärr inte.

Det du ser på TV var en verklighet som jag levde i men jag skiter fullständigt i om du tror mig eller ej.

Man kallar väl för fan inte en amerikansk correctional officer för ett svenskt motsvarande namn när du är i USA.

Snackar du svenska med alla utlänningar när du är utomlands också

Oj, missade att du pratade om USA.
Trodde du pratade om svenskt fängelse.
Citera
2015-09-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Ingen dröm. Det märks att Novus vet vad han snackar om.

Trodde han pratade om svenska fängelse.
Citera
2015-09-28, 22:00
Bannlyst
Var det ingen som fick den i pruttan när dom satt inne?
Citera
2015-09-29, 05:09
Medlem
manodepressivs avatar
Kanske har frågan tagits upp tidigare, men om jag söker istället för att skriva i tråden får jag lägre postcount.

Att folk som är dömda för våld mot kvinnor har det svårt innanför murarna har jag förstått.

Är det lika om personen dömts för våld mot tjänsteman och tjänste"mannen" i fråga är kvinna?

Skillnad på snut och mentalvårdare?
Citera
2015-09-29, 09:16
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manodepressiv
Kanske har frågan tagits upp tidigare, men om jag söker istället för att skriva i tråden får jag lägre postcount.

Att folk som är dömda för våld mot kvinnor har det svårt innanför murarna har jag förstått.

Är det lika om personen dömts för våld mot tjänsteman och tjänste"mannen" i fråga är kvinna?

Skillnad på snut och mentalvårdare?

Intressant frågeställning.

I min erfarenhet så görs det absolut skillnad.

I de flestas ögon så är en snut alltid en snut så kvittar det om det är en man eller kvinna.

Skulle du åka ditt för att misshandlat en kvinnlig snut för att hon försökte arrestera dig och du gjorde motstånd så höjs knappast några ögonbryn. Till och med snarare tvärtom.

Men då är det också ganska fastställt att du inte misshandlade henne för att hon var tjej utan i den egenskap att hon råkade representera ordningsmakten i ingripandet som gjordes mot dig som du satte dig emot. Och alla kan nog någorlunda relatera till den situationen när man väl sitter inne.

När det gäller skillnad på snut och mentalvårdare så blir det mer komplicerat. Om någon är mentalt störd och misshandlar en kvinnlig mentalvårdare så är det nog inte riktigt detsamma.

Personen har ju en mental störning och sitter på psyk av en anledning.

Samma oskrivna regler gäller väl generellt inte på ett psyk som i ett fängelse för det är olika (nåja) typer av folk som sitter på de olika institutionerna även om man ibland undrar vart man egentligen sitter. Men det är en helt annan historia.

Jag tror att ExConvict har bättre kännedom och erfarenhet på ovan.

Kan ge ett exempel på hur en fånge i USA slog en kvinnlig fångvaktare så att hon blev medvetslös och tänderna flög all världens väg.

Han blev i det närmast helgonförklarad av resten av fångarna även om vi aldrig såg honom igen.
Citera
2015-09-29, 16:34
Medlem
wwrs avatar
Hur ser man på de som golar på sina kompisar för att få lägre straff? Är det vanligt att det sker? Är det skillnad om en kvinna eller man golar ner sina kompisar?

I tråden om Anton som misshandlades till döds trodde några att en kvinna skulle bearbetas hårdast av polisen för att få information. Men hon var visst redan tidigare dömd för våldsbrott så hon kanske bedöms av andra kriminella på samma sätt som en kille bedöms?

När den som golat kommer ut, blir han ofta utsatt för hämnd av de som drabbats?
Senast redigerad av wwr 2015-09-29 kl. 16:38.
Citera
2015-09-29, 17:17
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hur ser man på de som golar på sina kompisar för att få lägre straff? Är det vanligt att det sker? Är det skillnad om en kvinna eller man golar ner sina kompisar?

I tråden om Anton som misshandlades till döds trodde några att en kvinna skulle bearbetas hårdast av polisen för att få information. Men hon var visst redan tidigare dömd för våldsbrott så hon kanske bedöms av andra kriminella på samma sätt som en kille bedöms?

När den som golat kommer ut, blir han ofta utsatt för hämnd av de som drabbats?

Jag kan inte svara 100% på Sverige men officiellt finns väl inga dealar för att få lägre straff som typ i USA. Där är det helt galet.

Men jag har dock hört historier i typ med att "hjälp oss med ditt och datt så ser vi mellan fingrarna på bla bla bla" eller att åklagaren inte väcker åtal på vissa punkter mot att det hjälps till. Hjälper du inte till så blir det värre.

Men om så verkligen är fallet kan jag inte uttala mig om. Det kan nog andra svara på.

I USA är det vardag. En deal presenteras så gott som alltid och än mer straffrabatt om du har något att tillföra.

Googla Paul Le Roux, som blev gripen av USA men ingen vet var han finns och han finns inte i några system alls, sätter upp fällor left and right för gamla kompanjoner.

Bla dom här killarna; https://news.vice.com/article/north-korean-meth-motorcycle-gangs-army-snipers-and-a-guy-named-rambo

Paul Le Roux är för övrigt en riktig Keyzer Söze. Mycket intressant person.

Sverige är inte så rent som snö som många vill inbilla sig. Polisen och åklagare kan spela jävligt smutsigt när dom vill. Och komma undan med det.

När det gäller skillnad mellan kön.

I Sverige har jag ingen aning. I USA är det ingen skillnad. Tvärtom, brudarna där kan vara riktigt galna.

Speciellt de svarta och latinas. Vissa av dom är fan inte och leka med och ser ut som Hannibal Lecter på en tripp. Och uppför sig som Hannibal Lecter på en tripp.
Citera
2015-09-29, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larsanspung
Var det ingen som fick den i pruttan när dom satt inne?
Frågar igen, någon som vill diskutera ovanstående fråga?
Citera
2015-09-30, 08:29
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Jag kan inte svara 100% på Sverige men officiellt finns väl inga dealar för att få lägre straff som typ i USA. Där är det helt galet.

Men jag har dock hört historier i typ med att "hjälp oss med ditt och datt så ser vi mellan fingrarna på bla bla bla" eller att åklagaren inte väcker åtal på vissa punkter mot att det hjälps till. Hjälper du inte till så blir det värre.

Men om så verkligen är fallet kan jag inte uttala mig om. Det kan nog andra svara på.

I USA är det vardag. En deal presenteras så gott som alltid och än mer straffrabatt om du har något att tillföra.

Googla Paul Le Roux, som blev gripen av USA men ingen vet var han finns och han finns inte i några system alls, sätter upp fällor left and right för gamla kompanjoner.

Bla dom här killarna; https://news.vice.com/article/north-korean-meth-motorcycle-gangs-army-snipers-and-a-guy-named-rambo

Paul Le Roux är för övrigt en riktig Keyzer Söze. Mycket intressant person.

Sverige är inte så rent som snö som många vill inbilla sig. Polisen och åklagare kan spela jävligt smutsigt när dom vill. Och komma undan med det.

När det gäller skillnad mellan kön.

I Sverige har jag ingen aning. I USA är det ingen skillnad. Tvärtom, brudarna där kan vara riktigt galna.

Speciellt de svarta och latinas. Vissa av dom är fan inte och leka med och ser ut som Hannibal Lecter på en tripp. Och uppför sig som Hannibal Lecter på en tripp.
Tack för svaret. Jag kan gissa att polisen frestas ta genvägar här. Intressant att höra om så sker.

Jag ser att din länk handlar om meth som lagras i Filippinerna. Meth (shaboo kallar dom det där) säljs nästan öppet i Filippinerna. Fast där är polisen värre än i Sverige. De ligger bakom mycket droghandel där. Säljare och framställare går fria medan enstaka missbrukare slumpmässigt åker in på långa straff för att polisen där skall visa aktivitet. Innehav av en dos ger fängelsedom på 12-14 år. I praktiken kan det bli 4-5 år. I Sverige skulle det väl ge rehab?

Manliga fängelser där tar in tjejer och fortsätter använda meth. Fördelen för de tjejer som åker in är att de inte kan använda på kvinno-avd. Går upp i vikt och lever ngt sundare.

Själv använder jag inte alls, men när de man kände där dog eller åkte i fängelse lärde man sig om hur det fungerade.
Senast redigerad av wwr 2015-09-30 kl. 08:31.
Citera
2015-10-08, 19:57
Medlem
swimmingpools avatar
Ha sex med besök i fängelse?

Får man ha sex med besökare när man sitter i fängelse? I vilka sorts fängelser i så fall. Öppna anstalter? Vad menas egentligen med öppen anstalt? Hur är lagarna kring detta i andra länder t.ex. USA jämfört med Sverige....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in