2009-01-16, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Via
Tyckte att "jobba skiten ur sig" på öppen gjorde att dagarna rasade på bättre.

Nämen du ser =) Här erkände vi till slut.
Citera
2009-01-16, 16:23
Medlem
Vias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Nämen du ser =) Här erkände vi till slut.

Erkände vad? Att jag tycker att tiden går fortare på öppen? Sa jag ju från början ..
Citera
2009-01-16, 16:25
Bannlyst
Citat:
Erkände vad? Att jag tycker att tiden går fortare på öppen? Sa jag ju från början ..

Citat:
Och att jag inte kan hålla med om att tiden går fortare på sluten.

Citera
2009-01-16, 16:28
Medlem
Vias avatar
Men vafan är du full eller?

Citat 1:
- Och att jag inte kan hålla med om att tiden går fortare på sluten.

Citat 2:

Läs ordentligt.
Citera
2009-01-16, 16:32
Bannlyst
Citat:
Men vafan är du full eller?

Citat 1:
- Och att jag inte kan hålla med om att tiden går fortare på sluten.

Citat 2:

Läs ordentligt.

Fan vad trög jag är. Jag förväxlade öppen med sluten, här är det förvisso bara olika ord, men på riktigt är det en jävla skillnad

Vill du säga vad du satt för ? Jag tror jag gissar rätt
Citera
2009-01-16, 16:47
Medlem
Vias avatar
Citat:
Fan vad trög jag är. Jag förväxlade öppen med sluten, här är det förvisso bara olika ord, men på riktigt är det en jävla skillnad

Vill du säga vad du satt för ? Jag tror jag gissar rätt

Godtages. Grovt våldsbrott. (Gissar att du tror narkotika, men det är fel)
Senast redigerad av Via 2009-01-16 kl. 16:49.
Citera
2009-01-16, 17:39
Medlem
Vias avatar
Citat:
Jaså du är en våldsam jävel. Flippade på avisen ? =)

Nej, det vill jag inte påstå. Tror de flesta hade agerat ungefär likadant som jag.

Ang stillot då för att hålla oss OnT:

Tycker att maten är förhållandevis ok på de flesta ställen.
Kumlas riksmottagning var kanske inte en de bästa men överlag är det acceptabelt.
(Nu skriker Svenssons .. men deras (och mina) ungars skolmat är ett kompletterande mål & inte "allt du får att äta" som för intagna.)

Jag korridorstädade en period & gick då upp 6.30 & kokade gröt till mina 11 paviljongsgrannar.
Havregryn mån, ons & fredag - Manna tisdag & torsdag. Till det mackor med ost & skinka & diverse grösaker. Fil, mjölk & krimvårdens cornflakeskopia i äkta papper.

När de andra hade galopperats till sina arbeten av plitarna diskade jag & sen moppade jag avdelningen, skurade toaletterna/duscharna & fixade till lite. Vatttnade blommor & så ..
Min pavvve hade sjukstuga så jag släpade kantiner med käk till simulanterna när jag hade ätit min mat i matsalen. Övrig tid ängnade jag mig åt mulle, PS2 & socialt dravel. Träning i peroder.
Ungefär som lumpen fast med idioter & inlåsning, alltså.

Sängarna suger pung. Jag hade ändå förmånen attt inneha diverse förtroendepositioner längs vägen vilket gjorde att jag kunde se till att hålla min madrass fräsch.
Polyetermadrass kan dock inte bli topnotch hur man än gör. Inte ens på dubbla splitternya ..
Senast redigerad av Via 2009-01-16 kl. 17:45.
Citera
2009-01-16, 18:18
Medlem
Soundclouds avatar
gjort ett par långvoltor på en del anstalter (slutna endast), både i Sverige och utlandet. Hur det var varierar men generellt så är det ju ingen höjdare sitta inne och något att se fram emot . Vissa dagar är till och med kul (bero på vilka man sitter med osv.) medan andra dagar suger.

Förövrigt de som tvivlat på Sicilianaren i tråden, är jag säker på han vet vad han snackar om, ialla fall känner han bra till hur det är att sitta. "Mulle" var det som gjorde mig mest övertygad – finns nog ingen kåk i hela Sverige utan "Mulle".

Spelar själv inte kort, varken mulle eller nåt annat kortspel men just mulle verkar dominera av någon anledning på svenska kåkar.
Senast redigerad av Soundcloud 2009-01-16 kl. 18:26.
Citera
2009-01-16, 18:30
Medlem
Vias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soundcloud
gjort ett par långvoltor på en del anstalter (slutna endast), både i Sverige och utlandet. Hur det var varierar men generellt så är det ju ingen höjdare sitta inne och något att se fram emot . Vissa dagar är till och med kul (bero på vilka man sitter med osv.) medan andra dagar suger.

Förövrigt de som tvivlat på Sicilianaren i tråden, är jag säker på han vet vad han snackar om, ialla fall känner han bra till hur det är att sitta. "Mulle" var det som gjorde mig mest övertygad – finns nog ingen kåk i hela Sverige utan "Mulle".

Spelar själv inte kort, varken mulle eller nåt annat kortspel men just mulle verkar dominera av någon anledning på svenska kåkar.

Mjo .. å andra sidan frågar han väldigt mycket ..
Mulle spelar man för att det är det roligaste man kan göra med en dubbel kortlek i ett inlåst utrymme helt enkelt. T.o.m. på tu man hand är det roligt.
Beklagligt att du inte lärde dig det. Min svärson som också har gjort tid (mer än jag men ingen lika lång volta) 6 min sambo spelar nästan varje morgon när han är hemma.
Själv har jag lagt av i princip trots att jag lärde sambon .. nån gång får det ju räcka lixom.
Citera
2009-01-16, 18:37
Bannlyst
Citat:
Mjo .. å andra sidan frågar han väldigt mycket ..

Jag frågade om Smälteryd, för jag blandar ihop den med Rödjan.
Jag frågade varför du inte tyckte tiden gick fortare på sluten ?

Att fråga hur en kåk ser ut, och att fråga varför du inte tycker sluten har snabbare tid (vilket nästan alla tycker) är inte så jättekonstigt va
Citera
2009-01-16, 18:40
Medlem
Vias avatar
Citat:
Jag frågade om Smälteryd, för jag blandar ihop den med Rödjan.
Jag frågade varför du inte tyckte tiden gick fortare på sluten ?

Att fråga hur en kåk ser ut, och att fråga varför du inte tycker sluten har snabbare tid (vilket nästan alla tycker) är inte så jättekonstigt va

O_o .. ojdå.

Nej, du har inte ställt några konstiga frågor. Jag är kanske annorlunda än andra då som tycker så .. vad vet jag?
På slutigaste slutet hade jag IÖV-utsluss i Göteborg iaf .. 4 månader .. det var ganska najs.
Citera
2009-01-16, 18:43
Medlem
Soundclouds avatar
Citat:
Beklagligt att du inte lärde dig det.

Gav mig in på försöka lära mig (en gång ) men intresset saknades antar jag, då som nu. Inga planer finns heller för det i framtiden.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in