Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Jaså du är en våldsam jävel. Flippade på avisen ? =)
Nej, det vill jag inte påstå. Tror de flesta hade agerat ungefär likadant som jag.
Ang stillot då för att hålla oss OnT:
Tycker att maten är förhållandevis ok på de flesta ställen.
Kumlas riksmottagning var kanske inte en de bästa men överlag är det acceptabelt.
(Nu skriker Svenssons .. men deras (och mina) ungars skolmat är ett
kompletterande mål & inte "allt du får att äta" som för intagna.)
Jag korridorstädade en period & gick då upp 6.30 & kokade gröt till mina 11 paviljongsgrannar.
Havregryn mån, ons & fredag - Manna tisdag & torsdag. Till det mackor med ost & skinka & diverse grösaker. Fil, mjölk & krimvårdens cornflakeskopia i äkta papper.
När de andra hade galopperats till sina arbeten av plitarna diskade jag & sen moppade jag avdelningen, skurade toaletterna/duscharna & fixade till lite. Vatttnade blommor & så ..
Min pavvve hade sjukstuga så jag släpade kantiner med käk till simulanterna när jag hade ätit min mat i matsalen. Övrig tid ängnade jag mig åt mulle, PS2 & socialt dravel. Träning i peroder.
Ungefär som lumpen fast med idioter & inlåsning, alltså.
Sängarna suger pung. Jag hade ändå förmånen attt inneha diverse förtroendepositioner längs vägen vilket gjorde att jag kunde se till att hålla min madrass fräsch.
Polyetermadrass kan dock inte bli topnotch hur man än gör. Inte ens på dubbla splitternya ..