2009-01-16, 06:18
Medlem
youarewhatyouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
När jag skrev '07-07' så menade jag givetvis 19-07. Men sen kom jag på att han hade fel där. Man är inlåst 11 timmar och 15 min. 19.45 -07.

Så du som gapar dig hes hur cool du är och ditt lilla gamecube borde vetat att det är 11.15 min.

Inlåsning påbörjas tidigast 19:45 och ska vara avslutad senast 20:00, upplåsning senast 08:00, d v s man är inlåst ca:12h/dygn (eller 11 timmar och 45 min om man vill räkna så)
Citera
2009-01-16, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av youarewhatyouis
Inlåsning påbörjas tidigast 19:45 och ska vara avslutad senast 20:00, upplåsning senast 08:00, d v s man är inlåst ca:12h/dygn (eller 11 timmar och 45 min om man vill räkna så)

Haha, fan vad dåligt jag räknar. Men du såg ju att jag hade rätt - 19.45 och inte 20.00 som han den andre sa. För man kan inte räkna från 20 då de flesta kliver in 19.45. i plitschemat står det 19.45
Senast redigerad av Sicilianaren 2009-01-16 kl. 10:38.
Citera
2009-01-16, 11:05
Medlem
Vias avatar
Jag har suttit lite ..

Ser att Sicilianaren verkar veta vad han snackar om iaf om nu någon tvivlade på det.
Jag har gjort en sexårsvolta (4 år effektivt). Suttit i F-rådet både som sek & ordf, vilket är ett riktigt skitjobb.

Kan inflika att avdelningsstädare kommer ut en halvtimme tidigare på morgonen.
- Och att jag inte kan hålla med om att tiden går fortare på sluten.
Citera
2009-01-16, 11:11
Medlem
Vias avatar
Citat:
då var du på Kumla din rackare =) Men om du inte tycker tiden går fortare på sluten, så tolkar jag det som att du gick å la dig i tid ?

Bara på riksen .. & i väntan på placering.
Klart jag gick & lade mig i tid. Satt på dagiset Smälteryd på sluttampen & skulle ju upp & mjölka korna ..
Citera
2009-01-16, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Via
Bara på riksen .. & i väntan på placering.
Klart jag gick & lade mig i tid. Satt på dagiset Smälteryd på sluttampen & skulle ju upp & mjölka korna ..

Jaså du fick agera bonde på smälteryd =) Att lägga sig i tid är ju enligt mig att se till så man minskar ner den vakna tiden. Då de flesta är vakna efter inlåsning efter 19.45 som är inlåsning på sluten. De sitter ju å spelar mulle =)
Citera
2009-01-16, 11:24
Medlem
Vias avatar
Citat:
Jaså du fick agera bonde på smälteryd =) Att lägga sig i tid är ju enligt mig att se till så man minskar ner den vakna tiden. Då de flesta är vakna efter inlåsning efter 19.45 som är inlåsning på sluten. De sitter ju å spelar mulle =)

Man har ju sina rutiner för att överleva skiten.

Själv brukade jag tassa in till mitt & dra in skärpet vid kvart över sju - halv åtta sådär. (Medan jag satt på sluten)
Ingen mening med att trängas runt kylskåp & micro med idioter längre än nödvändigt.

Brukade somna som ett barn vid tioklippet när jag inte kvartpundade.
Citera
2009-01-16, 11:28
Bannlyst
Citat:
Man har ju sina rutiner för att överleva skiten.

Själv brukade jag tassa in till mitt & dra in skärpet vid kvart över sju - halv åtta sådär. (Medan jag satt på sluten)
Ingen mening med att trängas runt kylskåp & micro med idioter längre än nödvändigt.

Brukade somna som ett barn vid tioklippet när jag inte kvartpundade.

haha ja droger kommer det onekligen in på öppna. jaså du var en av dem som röjde runt i cellen. Men nu fattar jag inte - konstigt att du inte tyckte tiden gick fortare när du gick in såpass tidigt om man jämför med de flesta på öppen. Men framför allt om man jämför sluten. Eller menar du att du gick in i cellen, och la dig tidigare på sluten?
Citera
2009-01-16, 11:32
Medlem
Vias avatar
Citat:
haha Eller menar du att du gick in i cellen, och la dig tidigare på sluten?

Ja så menade jag .. beklagar min otydlighet.
I Sätila (när jag tagit mig in i lagårdsgänget) var det av nöden eftersom man gick upp runt 4 för första mjölket.
Knarkade inget på öppen heller .. ville inte tillbaka till sluten när jag väl kommit så långt ju.
Citera
2009-01-16, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ja så menade jag .. beklagar min otydlighet.
I Sätila (när jag tagit mig in i lagårdsgänget) var det av nöden eftersom man gick upp runt 4 för första mjölket.
Knarkade inget på öppen heller .. ville inte tillbaka till sluten när jag väl kommit så långt ju.

Jaha. Ja men då jämnade det ut sig. Du la dig tidigare,men du gick å andra sidan upp mycket tidigare, så det är fortfarande konstigt att du inte tycker tiden gick fortare påsluten. Svårt att somna eller ? =)
Citera
2009-01-16, 11:55
Medlem
Vias avatar
Citat:
Jaha. Ja men då jämnade det ut sig. Du la dig tidigare,men du gick å andra sidan upp mycket tidigare, så det är fortfarande konstigt att du inte tycker tiden gick fortare påsluten. Svårt att somna eller ? =)

Citerar mig själv:
"Brukade somna som ett barn vid tioklippet när jag inte kvartpundade."
Citera
2009-01-16, 13:41
Bannlyst
Citat:
Citerar mig själv:
"Brukade somna som ett barn vid tioklippet när jag inte kvartpundade."

Vilket sött citat =) Men hur kommer det sig att du inte tycker tiden går fortare på slutna kåkar ?
Citera
2009-01-16, 14:55
Medlem
Vias avatar
Citat:
Vilket sött citat =) Men hur kommer det sig att du inte tycker tiden går fortare på slutna kåkar ?

Tja .. för lite med saker & göra & ett ganska påfrestande klientel.
Jag upplevde givetvis som de flesta att "tiden flyter ihop" på sluten kåk & det kan ju upplevas som att tiden går fortare då.
Dock är ju inte mulle, träning, pingis & att banka skallen mot fängelseledningsmuren i F-rådet tillräckligt stimulerande för mig för att jag ska vara nöjd.

Tyckte att "jobba skiten ur sig" på öppen gjorde att dagarna rasade på bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in